تعداد بازدید: 2869

توصیه به دیگران 4

شنبه 5 ارديبهشت 1394-17:14

آقای استاندار، از قالب مدیریت چتری خارج شوید

صرف نظر از اینکه جناب استاندار و تیم مدیریتی ایشان مدعی اند که مدام درحال کار و تلاش وپیگیری و دوندگی هستند، باید خاطر نشان کرد که ماحصل و خروجی فعالیت ها در خدمت اهداف و منافع و مصالح جریان رقیب وشکست خورده انتخابات است.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی: ربیع فلاح جلودار -استاندارمازندران دردولت تدبیر و امید- به لحاظ تبارشناسی سیاسی درطیف اصولگرای معتدل ومیانه رو قرار دارد و از مواجهه با تنش، جنحال آفرینی و التهابات به شدت گریزان است.

او سعی می کند که همواره خود را وسط قراردهد و از این رو بسیار محتاطانه و در عین حال مبهم عمل می کند.

عقبه سیاسی اجتماعی دولت در مازندران را رأی دهندگانی تشکیل می دهند که دریک اتحاد استراتژیک به ائتلاف روی آوردند و اگر نبود این اجماع اصلاح طلبان، اصولگرایان فرقی نمی کند (سنتی، میانه رو، رادیکال ) اقبالی برای موفقیت نداشتند.

چندی پیش استاندارمازندران درجلسه شورای اداری شهرستان ساری، سخنانی را بر زبان جاری ساخت. از ابقا و جابجانشدن فرماندار فعلی ساری( اگرچه برخی روایت ها براین است که گفته فرماندار فعلا جابجا نمی شود!) گرفته تا من مرد کارم و جناحم کار است. از این مهمتر اینکه من اصلا سیاسی فکر نمی کنم.

چنین تفکر و پنداشتی را رئیس دولت گذشته هم بارها تکرار کرد و عاقبتش نارضایتی ازعملکرد و شکل گیری انشعابات در درون دولت و جناح های حامی او بود.

امیدواریم ربیع فلاح با به زبان آوردن من سیاسی نیستم وحزب و جریانم کار است، اشتباهات اسلاف خویش را تکرار نکند و تازمانی که در مسند و منصب استانداری هست، کارنامه رضایت بخشی را از خود برجای بگذارد.

صرف نظر از اینکه جناب استاندار و تیم مدیریتی ایشان مدعی اند که مدام درحال کار و تلاش وپیگیری و دوندگی هستند، اما باید خاطر نشان کرد که ماحصل و خروجی فعالیت ها در خدمت اهداف و منافع و مصالح جریان رقیب وشکست خورده انتخابات است.

تسامح و تساهل بیش از حد استاندار و نیز امتیازات فراوان به اشخاص و نهادهایی که باید طبق قانون، اصل تفکیک قوا را رعایت کنند، یکی از اساسی ترین ضعف ها و اشکالات وارده به مدیریت ارشد استان است.

جناب استاندار خوب می داند چنانچه جریان رقیب (بخوانید اصولگرایان)در انتخابات سال 92 پیروز می شدند، تحت هیچ شرایطی رضایت به ادامه مدیریت مدیران ضعیف ناتوان، نافرمان و کم دانش حتی ازجنس خودشان نمی دادند.

درعین حال باید این سوال را از استاندارپرسید ملاک، معیار و شاخص های علمی شما از این که ادعا می شود فلان مدیر یا فلان فرماندار دارد کار می کند، چیست؟ بافرض قبول اینکه شایسته سالاری باید رعایت شود و نسبت سالاری و ارادت سالاری حزبی و جریانی و باندی حذف، به درستی آیا قوی تر و محکمتر از مدیران ابقا شده درسطح استان وجود ندارد؟

فکر می کنم که فشارهای مضاعف وارد شده از سوی کانون های قدرت، استاندار را در تغییرات برای جابجایی ها درسطوح فرمانداری ها، ادارات کل و برخی ازدستگاه های اجرایی دچار تردید و ابهام کرده است.

جناب استاندار باید بداند که فرمانداری ساری، بهشهر، نوشهر، تنکابن، سیمرغ، دانشگاه علمی کاربردی مازندران، دانشگاه پیام نور مازندران، شرکت توزیع نیروی برق مازندران، برخی ازبانک های دولتی، کانون پرورش فکری کودکان، اداره کل کتابخانه ها، دستگاه ها و شرکت های دولتی با صبغه فنی و تخصصی که به ظاهر مدعی غیرسیاسی بودن هستند، همچنان در گروگان اصولگرایان هستند و رأس تا قاعده این دستگاها را همچنان مدیران و نیروهای همسو با تفکر دولت احمدی نژاد تشکیل می دهند. مردم بامشاهده چنین اوضاع و احوالی دچار بی انگیزگی، بی تفاوتی و دلسردی ونا امیدی شده اند.

لابد استاندار و حلقه مشاورانش متوجه هستند که درپیش رو بودن دو انتخابات حساس و مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی می طلبد که یکبار دیگر درموضوع جابجایی مدیران منسوب به دولت گذشته که اغلب ناتوان وکم دانش هستند، به طور جدی بازنگری شود؛ چرا که اعتماد به این مدیران با توجه به عملکرد سابق آنان که ابهامات وسوالات بی شماری را نزد افکارعمومی به جای ماند، بسیار تأمل برانگیزاست.

از استاندار انتظار می رود همانطور که رئیس جمهوری محترم و سایر اعضای کابینه درمواقع لازم ازخود شفافیت و صراحت و تدبیر بروز داده اند، ایشان نیزمثل مهتران کابینه عمل کند و ازقالب مدیریت چتری و بسیار محتاطانه و مبهم خارج شود.

امیدواریم خدای ناکرده استاندار تحت تاثیر فشارها و کدهای اشتباهی کانون های قدرت که دربین جناحین اصلاح طلب واصولگرا هم این افراد کم نیستند، قرار نگیرد که در آن صورت خسارت سنگینی متوجه آرمان اعتدال وتدبیر و مصالح ومنافع مردم استان خواهد شد.

امید است که تا دیرتر نشده مدیران شایسته، صادق، پاکدست، بابرنامه، توانمند، محبوب و مورد حمایت جریان اعتدال و تدبیر برسر مناصبی که در بالا گفته شد، قرار گیرند و درمقابل زیاده خواهی ها و فشارهای کانون قدرت که نسبتی با آرمان های 24 خرداد ندارند، کوتاهی نشود.

انفعال، نبود شفافیت، تعلل و شعارزدگی آفتی است که آرمان داریم استاندار محترم گرفتار آن نشود.


  • دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-8:6

    فرماندار ساری چرا عوض نمیشه؟؟؟؟ چرا این جناب یونسی اینقدر محافظه کارانه رفتار میکنه؟؟؟؟؟

    • دوشنبه 7 ارديبهشت 1394-1:40

      آقایان ما این مشکل را با سرپرست فرمانداری فریدونکنار که خود را یک اصلاح طلب می خواند هم داریم.

      • يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-18:39

        استاندار محترم ما ضربات روحی وغیر اخلاقی مدیران احمدی نژادیها ر تحمل نکرده اند که امروز اجاز می دهندآن مدیرن همچنان در جایگاه غیر قانونی خود باقی بمانند و با آرامش خاطر مخالفین خودرا با شدت بیشتر تحقیر کنند.حتمأ معتقدند بزودی باردیگرقدرت به همین بیسوادان اهل شعارمی رسدو اور با خود خواهند داشت.غافل از اینکه از مکافات عمل نباید غافل ماند.

        • يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-18:37

          من با این تحلیل موافقم مثلا کد اشتباهی که استاندار را فریب داده اینه که سایت وابسته به باند ... استاندار را شدیدا می زند که استانداربترسد و به تب ماندن فرماندار همسو با این باند در ساری جابجا نشود ساری کلا واسه اوناس!!

          • يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-18:12

            متاسفانه ربیع فلاح در حال فرصت سوزی برای مازندران میباشد.توانایی اداره استان را با این انتصابها از خود سلب کرده است ...

            • يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-16:56

              فرمانداری شهرستان نور یادتون رفت . رئیس ستاد انتخابات جلیلی در مازندران ...

              • يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-13:52

                ضعیف ترین استاندار و فرماندار مازندران و ساری بعد از انقلاب
                جای تاسف داره

                • يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-8:52

                  درست و منطقی بود.تازه خیلی محترمانه بود. می شد تندتر هم نقد کرد

                  • يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-7:25

                    این استاندار... توانایی برگزاری انتخابات راندارند. الان هم ... فقط دارند روزمرگی می کنند

                    • يکشنبه 6 ارديبهشت 1394-7:14

                      ... نميذاره دولت كار خودشو بكنه. علت ابقا احمدينژاديها ... و ... در استانه. مازند نومه نترس كامنتمو بزار .


                      ©2013 APG.ir