تعداد بازدید: 7843

توصیه به دیگران 2

جمعه 25 ارديبهشت 1394-10:51

پایان مناقشه/ امامزاده هاشم به تهران رسید

بعد از سال ها کشمکش و مناقشه، با تصمیم وزارت کشور، امامزاده هاشم و مناطق اطراف آن از حوزه مازندران خارج و به شهرستان دماوند و استان تهران ضمیمه شد.


 مازندنومه، سرویس سیاسی: بالاخره پس از حرف و حدیث ها و کشمکش های فراوان بین دو استان مازندران و تهران، بخش خبری ساعت 18:30 پنج شنبه 24 اردی بهشت ماه شبکه تهران گزارشی را پخش کرد که در آن بر اتصال منطقه امامزاده هاشم در اطراف آمل به پایتخت و پایان مناقشه دو همسایه خبر داد.

به گزارش مازندنومه، گوینده این بخش خبری از قول مدیرکل تقسیمات کشوری استانداری تهران نقل کرد که وزارت کشور مالکیت این بقعه متبرکه را بر اساس اسناد و مدارک به استان تهران واگذار کرده است.

در ادامه گزارشی نیز پخش شد که در آن ابتدا امام جمعه دماوند گفت: «9 سال است امام جمعه این شهر هستم و امام جمعه های قبلی نیز با این مشکل مواجه بودند، اما قضیه مدیریت شد.»

مدیرکل تقسیمات کشوری استانداری تهران نیز در ادامه گزارش این چنین گفت: «سند مالکیت شش دانگ امامزاده هاشم و اراضی متصل به آن در حوزه ثبتی دماوند است.»

سپس یکی از اهالی امامزاده هاشم به گزارشگر تلویزیون شبکه تهران گفت: «120 کیلومتر آن طرف تر آمل است، در حالی که این جا روبه روی امامزاده هاشم، مسجد جامع دماوند است.»

بر اساس این گزارش، آخرین جلسه ای که در وزارت کشور با حضور مقام های دو استان مازندران و تهران برگزار شد، با توجه به اسناد و مدارک، وزارت کشور متقاعد شد که این منطقه به استان تهران و شهرستان دماوند تعلق دارد.

از لحن شاد گوینده خبر شبکه تهران که بگذریم، جمله آخر و تیر خلاص را فرماندار دماوند بیان کرد:«مساله امامزاده هاشم از نظر ما مساله ای خاتمه یافته است!»

امامزاده هاشم مهمترین جاذبه مذهبی جاده هراز است. این امامزاده در مرتفع‌ترین نقطه این جاده و در گردنه‌ای به همین نام واقع است. نسب او را به امام حسن مجتبی می‌رسانند. این امامزاده با شماره ۶۱۷ در آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.

گفتنی است در سال های اخیر با سند یا بدون سند، بخش قابل توجهی از مناطق و زمین های مازندران را استان های سمنان، تهران و گلستان به خود پیوست کرده اند.

 


  • سه شنبه 16 آبان 1396-19:0

    آقای رحمانی فضلی ضمن تشکر زحمات شما پیرامون امام زاده هاشم لطفا دماوند را به مازندران برگردانید.

    • يکشنبه 14 آبان 1396-14:21

      آقا از دست شما تهرانیا در عذاب است خدا ریشه طمعداران به استان مازندران را بخشکاند.

      • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 4 1
        يکشنبه 14 آبان 1396-14:2

        آقای دکتر رحمانی فضلی شما به مردم ولایتمدار مازندران خیانت کردید و نامتان درتاریخ مازندران خواهد ماند.

        • پنجشنبه 21 مرداد 1395-13:57

          اینا چیه نوشتین..در جدیدترین تقسیمات کشوری امامزاده هاشم در دهستان بالالاریجان بخش لاریجان شهرستان آمل استان مازندران ایران قرار دارد..شما که خودتونو مازنی میدونین از صدتا تهرنی بدترین با این مطالب ..اصلاد نکنه از تهرانی ها حقوق میگیرین اینارو بنویسین

          • يکشنبه 20 تير 1395-12:22

            سلام

            امامزاده هاشم آمل از قدیم مال آمل بوده و هنوز هم هست

            دماوند تهرانیا هم غلط کرده که میگن مال ماست

          • علی دماوندیپاسخ به این دیدگاه 14 7
            دوشنبه 9 آذر 1394-20:51

            با سلام خدمت همه مازندرانیها .بنده یک دماوندی سرفراز هستم.ما هم یک طبری زبان هستیم.یک روز جز استان تهران یک روز مازندران .اما تنها چیز باقیمانده ما اصالت مازندرانی است.امل ودماوند وساروی و... با هم متحد باشیم در جهت اعتلای وطن..

            • پنجشنبه 18 ارديبهشت 1399-20:5

              من دماوندی هستم نه فارس هستم و نه مازنی هستم. ما دماوندی ها تات هستیم ولی در ابادی های دماوند مازنی ها ساکنند. اقایون فارس کمتر راجب ما دماوندی ها جعل هویت کنید.

              • جمعه 31 ارديبهشت 1400-10:12

                ...دشت مشا طایفه داره و طیفه مشایی مال آمل هست...
                امام زاده هاشم آمل ///...

              • سه شنبه 19 مرداد 1395-20:9

                دماوندي ها و مازني ها سر چشمه زبونشون يكيه ولي هر دو مازني نيستن و دماوندي ها همه فارس هستند و اكثرا هم سال ها پيش از شيراز به دماوند اومدن
                صرف نظر از اينكه شما دماوندي نيستي
                همچنين هنوز خيلي از دماوند مونده كه پس گرفته بشه

                • دوشنبه 18 مرداد 1395-10:22

                  منم دماوندی هستم
                  اینجا یک نفر هم مازنی وجود نداره
                  زنده باد فارس

                  • شنبه 28 مرداد 1396-19:37

                    لطفا دلیل دیدگاه خود مبنی بر فارس بودن رو با ذکر دلیل و منبع بفرمایید

                • آملی لاریجانیپاسخ به این دیدگاه 11 4
                  شنبه 2 خرداد 1394-16:59

                  امام زاده هاشم جز خاک پاک مازندران و آمله و کسی نمیتونه اونو از آمل جدا کنه قله دماوند نماد شکوه و عظمت هر مازنی و آملیه ما جان میدهیم ولی خاک نمیدهیم
                  از آن خوانند آرش را کمانگیر
                  که از آمل به مرو انداخت یک تیر مازندرانی ها به جای تفرقه باید با هم یک دل و یکصدا باشن تا کسی جرات جدایی میان کاله ساری و گدوک سوادکوه و امام زاده هاشم آمل رو نداشته باشه

                  • چهارشنبه 30 ارديبهشت 1394-20:14

                    سلام.
                    خاك عالم بر سر ...
                    خداحافظ

                    • مجیدشیرزادسوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 11 2
                      سه شنبه 29 ارديبهشت 1394-21:49

                      آنروز که هیاتی بلندپایه از مسؤلان تهران جهت حل مناقشه گدوک حاضر شدند بانمایندگان وقت سوادکوه آقایان ادیانی واکبری جهت حضور تماس گرفتند اما آنها امور مهمتری داشتند و نیامدند وفرماندار نالایق وسست عنصر وقت بابی تدبیری توام با دغدغه حفظ منصب توان کمترین مقاومت بر حق را نداشت وسرانجام جیره خواران دیروز سوادکوه ومازندران شدند مالکان امروز خاک ناموس گونه اش.وطن فروشان امروز هم به بهانه کسب امکانات اما با هدف کسب امتیازات شخصی وخاطر جمع شدن از زمین خواری شاه چشمه وگدوک شوراب سوادکوه را نشانه گرفته اند البته اشتهای تند وطمع قدرت چشمانشان رابه ورسک هم دوخته اند.ناموس پرستان به هوش باشیدکه از مسؤلان مازندران آبی گرم نخواهد شد.جانم فدای خاکت سوادکوه.

                      • حسين اسلامي سارويپاسخ به این دیدگاه 17 5
                        دوشنبه 28 ارديبهشت 1394-11:25

                        این وزارت کشور چه از جان مازندران می‌خواهد؟
                        حرف حساب این وزیر کشور دولت تدبیر و امید، چیست؟ این دیگر چه تدبیری است؟ این دیگر چه امید است؟ کدام تدبیر؟ این وزارت کشور با این وزیر کشور که برای مازندران بی‌تدبیری و نا امیدی ارمغان آورده است، یکی نیست که به این وزیر کشور بگوید که آقای محترم، چه از جان مازندران می‌خواهی، حرف حسابت چیست؟ مازندران چه هیزم تری به تو فروخته؟ این کینه و عداوت و دشمنی با مازندران را از کجا گرفتی؟ بابا، دست از سر ما بردار ، ما را اینهمه آزار نده ، روزگاری دولت سازندگی داشتیم که رئیس آن می‌گفت همه وزرا کار کنند که فقط رئیس دولت سیاسی باشد کافی است. و بعد نشستند برای استان سازی برای دیگران به جان مازندران افتادند، چه ناکاریها که نکردند، استان سازیها کردند، حالا که ما را شیر بی یال و دم و اِشکم کردید، حالا چرا از دست از سرما بر نمی‌دارید؟ ما می‌دانیم که نماینده های مازندران در مجلس خیلی کارشان زیاد است، وقت ندارند، شب گردی در روستاها دارند، فردا پس فردا انتخابات دارند، بندگان خدا اصلاً به مازندران نمی‌توانند فکر کنند، به فكر مديريت جهاني هستند، مثل اون بابا كه هاله ي نور بود، آقاي وزير كشور، شما براي مازندران فقط تخم كينه، فتنه، نفرت، دعوا را با همسايه ها كاشتي، آقاي وزير كشور اينهمه فتنه گري براي مازندران نكن، ديروز فتنه دو پاره كردن و تقسيم ميانكاله را درست كردي و آنرا فعلاً زير ميز گذاشتي تا سر بزنگاه روي ميز بگذاري، نكن، نكن، امروز امامزاده هاشم را دادي به تهران، آقا نكن، نكن، مازندران آزاري نكن، خودت را در تاریخ بدنام نکن، آقا نكن، براي خودت و براي ما و همسايه هاي ما درد سر درست نكن، آقاي وزير كشور ، برو درس بخوان، تاريخ بخوان، جغرافيا بخوان، دماوند هم مازندران است، برو درس بخوان، تمام لواسانات و قصران هم مازندران ست، اون بيسوادها كه شیرپِلا را شير پَلا كردند، كولِك چال را كولَك چال مي‌خوانند، دارند خودشان را رسوا مي كنند، با بالا پايين بردن زير و زبر نمي شود پاره تن مازندران را گرفت، با اين مصوبه هاي آبكي شما نمي توانيد مازندران را تحقير كنيد، يادت باشد، امروز به تو، و به تاريخ مي گويم، مازندران از تجريش تا ديوار سمنان و از الموت تا ديوار بجنورد است، ما مازندران بزرگ را تجميع مي كنيم، همچنان با اقتدار در زير پرچم ايران به ايران مداري هزاران ساله ادامه خواهيم داد، وزارت كشور تو، خودت ، و دولتها، تحت هر عنوان،چه مصوّبه ، و چه حتي زور و تزویر، نمي توانند و صلاحيت ندارند كه بگويند مازندران از كجا تا كجاست، مازندران را مازندراني مي گويد و مي داند كجاست؟ آقاي وزير كشور كه نام شما رحماني فضلي است، پس چرا از فضل شما از رحمانيت شما چيزي به مازندران نمي رسد؟مازندران را خراب کردند گفتند گلستان درست کردیم، فیروزکوه و دماوند را به تهران دادند، سمنان سازی کردند آنهم از کیسه مازندرانیها، تابلو را شبانه نصب می کنند که از اینجا تهران است، از اونجا مازندران است، بس کنید، اینهمه مردم آزاری و مازندران آزاری نکنید، مازندران در تمام تاریخ آبروی ایران بود و هست.شما چکاره اید که بگوئید مازندران کجاست!!
                        حسين اسلامي ساروي
                        28/2/1394

                        • دوشنبه 28 تير 1395-10:20

                          ایول
                          در ضمن چون ما نخواستیم استاندارمون غیر مازندرانی یا مشهدی باشه
                          چون قبلا" یک مشهدی یا خراسانی خواست استاندارمون بشه ما هم قبول نکردیم ناراحتیش از اونجاست

                          • دوشنبه 28 ارديبهشت 1394-16:57

                            سلام آقای دکتر اسلامی سلام
                            ملک الشعرای بهار در مقابل شعر ناصر خسور مستزادی را سرود که همخوانی دارد با فریاد شما ؟
                            این دود سیه فام که از بام وطن خاست
                            ازماست که‌برماست
                            وین شعله سوزان که برآمد ز چپ وراست
                            ازماست که‌برماست
                            جان گر به لب ما رسد، از غیر ننالیم
                            با کس نسگالیم
                            از خویش بنالیم که جان سخن اینجاست
                            ازماست که‌برماست
                            یک‌تن چو موافق شد یک دشت سپاه‌است
                            با تاج وکلاهست
                            ملکی چو نفاق آورد او یکه و تنها
                            ازماست که‌برماست
                            ماکهنه چناریم که از باد ننالیم
                            بر خاک ببالیم
                            لیکن چه کنیم‌، آتش ما در شکم ماست
                            ازماست که‌برماست
                            اسلام گر امروز چنین زار و ضعیف است
                            زین قوم شریفست
                            نه جرم ز عیسی نه تعدی زکلیساست
                            ازماست که‌برماست
                            ده سال به یک مدرسه گفتیم و شنفتیم
                            تا روز نخفتیم
                            اامروز بدیدیم که آن جمله معماست
                            ازماست که‌برماست
                            گوییم که بیدار شدیم‌! این چه خیالست‌؟
                            بیداری ما چیست‌؟
                            بیداری طفلی است که محتاج به‌لالاست
                            ازماست که‌برماست
                            از شیمی و جغرافی و تاربخ‌، نفوریم
                            از فلسفه دوریم
                            وز قال وان قلت‌، بهر مدرسه غوغاست
                            زماست که‌برماست
                            گویند بهار از دل و جان عاشق غربیست
                            یاکافر حربی است
                            ما بحث نرانیم در آن نکته که پیداست
                            ازماست که‌برماست

                          • دوشنبه 28 ارديبهشت 1394-10:45

                            تفرقه و اختلافات بلای جان مازندران است... تا وقتی که بابلی و ساروی و آملی میکنیم همین است.. مازندران تمام شد..

                            • دوشنبه 28 ارديبهشت 1394-8:51

                              از عوارض تمرکز گرایی شدید این است که قلمروهای فرهنگی به صرف خواست دولتمردان، بی تفکر و نا اندیشیده و به صرف قدرت برتر یکی و ضعف و ندانم کاری دیگری تغییراتی داده می شود که نتیجه اش از همین امروز مشخص است. یکی از نتایج این کار ضعف و مرگ فرهنگ های بومی محلی و تمرکز بیشتر است. از آقایان نمایندگان و مسئولین استن هم کاری بیر نمی آید.چرا؟ چون وارد بازی شدند و لابد شرایط آن را پیذیرفتند، نمی توانند و نخواهند توانست کاری خلاف جهت جریان اصلی انجام بدهند. دوستان چه انتظاری دارند.

                              • يکشنبه 27 ارديبهشت 1394-20:1

                                واقعأ جای تأسف داره. خود دمانوند که سند امام زاده مقدس هاشم در آن ثبت شده در کجا بود؟؟؟؟ دماوند، رودهن، بومهن، فیروزکوه، شمیرانات، کردکوی، بندگز، شهمیرزاد در حوزه مازندران بوده و اسناد چند صد ساله نیر مؤید این حقیقت است و روزی فرا خواهد رسید که به دامن مازندران بازخواهند گشت. واقعأ پر رویی هم حدی داره والله

                              • يکشنبه 27 ارديبهشت 1394-16:18

                                برای مسوولین ساری و مازندران و امل و... متاسفم که تهرانی که یک روز جزو روستاهای طبرستان بزرگ بود چه شاخه بالی میکنه و مسوولین محترم ما هم که ........بخوتونه و درنه خوی پاییزی و زمستوی ویندنه. بیدارشون نکن بیل بخوسن

                                • دکتر محمدرضا عبدالله زادهپاسخ به این دیدگاه 9 1
                                  يکشنبه 27 ارديبهشت 1394-16:15

                                  آقای دکتر اسلامی بپا خیز و قیامت به پا کن:
                                  جدایی ها:
                                  1- میاندورود از ساری
                                  2-گرگان(مازندران شرقی) از مازندران
                                  3-فیروزکوه از مازندران
                                  4-هراز و امامزاده هاشم از مازندران
                                  5- در دولت قبلی استاد مشایی استان خزر و جدایی غرب از مازندران
                                  ...............................................

                                • احسان سمیع زادهپاسخ به این دیدگاه 4 1
                                  يکشنبه 27 ارديبهشت 1394-13:10

                                  با سپاس از پوشش خبری مناسب.

                                  • شنبه 26 ارديبهشت 1394-19:0

                                    اقای نیازاذری نمی توانست ازظرفیت نمایندگی خوداستفاده کند!!!!!!هرچی بهش بگی میگه نماینده مجلس یک ظرفیت است!!!!!

                                    • يکشنبه 27 ارديبهشت 1394-9:45

                                      (( چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا )
                                      چند سال بر سر الحاق امام زاده هاشم جدال بود و تهرانیها موفق شدند ؟!!_( قابل توجه آقای یوسفیان )
                                      چند سال هست بر سر گدوک هم بحث هست و موفق خواهند شد !!( قابل توجه نمایدگان قایم شهر و سوادکوه )
                                      خطیر کوه سوادکوه هم به سمنان پیوست ( متاسفانه )
                                      میانکاله هم جدال جدایی دارد ( قابل توجه آقای نمایده حوزه )
                                      نمیدانم چه چیزی بر پیشانی مردم مازندران چه عرض کنم مسولین استان یا به تعبیر دیگر نمایدگان نوشته است که تهران بر وسعت خود می افزاید و مازندران باید مثل گوشت قربانی تقسیم شود
                                      وقتی کشورهای قدرتمند سعی در تجریه کشورها را دارند تا با تسری بر ممالک دیگران آنهارا هرروز خرد تر کنند تا توان نفس کشیدن نداشته باشند و بر آنها تسلط یابند
                                      بعضی از شهر های با نفوذ هم سعی دارند بر تجزیه شهر ها و استانها اقدام کنند تا بتوانند بر آنها تسلط یابند
                                      شاید هم روزی که دماوند جز مازندران بوده و به تهران ملحق شد و فیروز کوه زرا از ما گرفته اند و امروز به گدوک رسید بعدعها سوادکوه بخاطر جنگلش را تهرانی ها ببرند جون معدن غنی ذغالسنگ و جنگلهای هیرکانی دل هر آزمند و متجاوز را را آن سوق می دهد

                                      • سه شنبه 28 ارديبهشت 1395-21:48

                                        با اینکه زبان مازندرانی در دماوند و فیروزکوه هست اما این زبان بزرگ امروزه در کشمکش های استان سازی ها در انزواست . بیایید بیشتر به احیای زبان مادری بین جوانان بیندیشیم .سید علی از دماوند

                                    • شنبه 26 ارديبهشت 1394-15:49

                                      آقایون چسبیدند به مناصب بی خیال استان شدند .هرچه وسعت کمتر مدیریت بی دردسرتر.

                                      • شنبه 26 ارديبهشت 1394-9:15

                                        خوش به حال مسئولان ... بي خاصت استان

                                        • شنبه 26 ارديبهشت 1394-6:57

                                          چشم استاندار مازندران و آقاي يوسفيان نماينده آمــــــــــــل روشن .


                                          ©2013 APG.ir