تعداد بازدید: 3287

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 30 آذر 1384-0:0

تذکر نعمت زاده:مجلس از مسيراصلي خود منحرف شده است

نماينده قائم شهر گفت: اصل وكالت و رسيدگي به مشكلات مردم متاسفانه مجلس را از وظايف اصلي خود مبني بر قانون گذاري دور كرده است.


قربانعلي نعمت زاده در اخطار قانون اساسي در جلسه امروز مجلس افزود: متاسفانه بحث وكالت و پي گيري مشكلات مردم در دستگاه هاي اجرايي به عنوان يك عرف در مجلس بوجود آمد و كم كم اين مساله به صورت يك قانون نانوشته شده است و مجلس را از مسيراصلي خود منحرف كرده است.

وي ادامه داد: وقت بسياري از نمايندگان براي پي‌‏گيري مطالبات مردم در دستگاه‌‏هاي اجرايي گرفته مي‌‏شود و نمايندگان حكم مامور وصول را در ادارات و سازمان‌‏هاي مختلف و بانك‌‏ها پيدا كرده‌‏اند.
وي از هيات رييسه درخواست كرد كميته‌‏اي ويژه براي رسيدگي به اين مشكل تشكيل دهد.

نعمت زاده گفت: وظيفه اصلي كه همان قانون گذاري است، همانند نماز و روزه واجب است و امر وكالت بحث مستحب است ولي در مجلس مستحبات بيش از واجبات پررنگ شده است و ما از انجام وظايف اصلي مجلس به دليل پررنگ شدن وظيفه وكالت نمايندگي وامانده‌‏ايم.

حداد عادل رييس مثل نيز با تاييد اخطار نعمت‌‏زاده، گفت: اخيرا قرار است اين مساله بررسي شود و طي گزارشي اعلام شود و از همين جا از نمايندگان هم درخواست مي‌‏كنم اگر براي ايجاد توازن بين وظايف نمايندگان با حفظ اولويت راه حل كارآمدي دارند، ارايه دهند.(ilna)


  • محسن جواهریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 18 دی 1384-0:0

    ای کاش نگاه تمام وکلا و موکلین نسبت به اصل وظائف مجلس متحول شود و روزی شاهد نظارت و قانونگذاری دقیق و فنی در مجلس باشیم. اما سئوال من این است چرا مازندارن با وجود نمایندگانی همچون دکتر نعمت زاده اینقدر عقب نگاه داشته شده و صد غافله از دیگر استانها دور تر است؟


    ©2013 APG.ir