تعداد بازدید: 3188

توصیه به دیگران 1

شنبه 10 دی 1384-0:0

رامسر در يک نگاه

نگاهي کوتاه به تاريخ و جاذبه هاي رامسر.


تاريخچه رامسر

رامسر كه در دامنه جنگل و ساحل درياي مازندران در فضايي سرسبز واقع شده است، از شهرهاي قديمي استان مازندران به شمار مي رود. در برخي منابع و متون تاريخي، سابقه و پيشينه آن را حدود ده قرن ذكر كرده اند. خاندان هاي بزرگي در شهر رامسر مي زيستند كه بيشتر آنها از سادات بودند. رامسر پيش از سال 1310 هـ .ق دهي آباد به نام سخت سر بود. از اين سال به بعد تغييرات مهمي در آن صورت گرفت وهم اكنون اين شهر تاريخي از بهترين تفرج گاههاي شمال ايران به ويژه از ديدگاه مسافران و جهانگردان خارجي است. رامسر شهري مجهز و كاملا توريستي است .

 

جاذبه هاي طبيعي

آبشار ايج يا ده قلو

اين آبشار از ذوب برف هاي دائمي كوه خشم چال ارتفاعات اشكور عليا سرچشمه مي گيرد و پس از طي مسافتي در بالا دست روستاي ايج، از فراز سنگي، روي سنگي ديگر فرو مي ريزد. سپس به صورت آبشارهاي متعدد به عمق دره سرازير مي شود. ويژگي هاي اين آبشار مقدار زياد آب آن و فضاهاي غار مانند وسيع زير سنگهاي آبشار است. هم چنين مي توان به تعداد شاخه ها، چشمه هاي اطراف، محوطه كنار و بالا دست، چشم انداز يخچالهاي دائمي خشم چال، دره زيباي اشكور، آب و هواي ييلاقي و پوشش گياهي عطرآگين اطراف آن اشاره كرد كه در نوع خود بي نظير است.


  • شنبه 4 آذر 1385-0:0

    عجيبه. چرا «سخت ِ سر» به «رام‌سر» تغيير کرد؟! من توی اين تغيیر نکته‌ای کنايه‌آميز می‌بينم. گويا نشانه‌ای است از بلايی که بر سر فرهنگ و تاريخ ما شمالی‌ها آوردند.

    • شنبه 8 بهمن 1384-0:0

      سلام با ما در ارتباط باشید - شهردرای تهران اداره کل هماهنگی اجتماعی


      ©2013 APG.ir