تعداد بازدید: 3472

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 31 ارديبهشت 1394-23:15

درباره مدیر کلی که تمام قد ایستاد!

این مدیرکل به دور از منش های کلیشه ای بیشتر مدیران و مسئولان که معمولا در بهترین نقطه برگزاری مراسم به ویژه ردیف نخست مستقر می شوند، به احترام برخی از شهروندانی که به خاطر محدودیت فضا و نبود صندلی به صورت ایستاده تماشاگر جشن بودند، از دقایق آغازین برنامه صندلی خود را در اختیار فرد سالخورده ای قرار داد و.... او کیست؟


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، دادمهر کیا: روز جهانی موزه، فرصتی خوب برای ملاقات فعالان حرفه‌ای در زمینة موزه‌ها با عموم مردم علاقه‌مند به این حوزه است. به تعریف کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ICOM)، «موزه‌ها، قلب ملت‌ها و مؤسساتی است که به جامعه خدمت می کنند و در توسعه آن نقش دارند».

توجه به امر ميراث فرهنگي نیز علي رغم آنکه باعث ارتقای حفاظت، پژوهش، مرمت و احيا و معرفي ميراث فرهنگي استان مي‌شود، ارتقای شاخص‌هاي اقتصادي را در زمينه درآمدهاي ريالي و ارزي و توسعه اشتغالزایی به دنبال خواهد داشت.

ناگفته پیداست گسترده مقوله میراث فرهنگی آن چنان است كه ضعف برنامه ریزی و سردرگمی در اجرا در نهایت موجب بروز خسران جدی و جبران ناپذیری بر پیکره آثار و ابنیه تاریخی استان خواهد شد.

در قطعنامه ی شماره ی پنج ِ دوازدهمین مجمع عمومی كمیته ی بین المللی موزه ها ایكوم (ICOM) كه در 28 مه 1977 میلادی درمسكو برپا شد، روز 18 مه برابر با 28 اردیبهشت به عنوان روز جهانی موزه ها اعلام شد  و از آن سال در روز جهانی موزه درهمه ی كشورهای عضو، مراسم های متعددی برگزار می شود.

***

استان مازندران به عنوان يکي از استان هاي كشور که از تاریخ کهن و میراث ماندگاری برخوردار است، در دولت تدبیر و امید، با مدیریت توانمند و كاربلد در زمينه پاسداشت ميراث فرهنگي گامهای بلندی برداشته است.

مدير خلاق و با اخلاق ميراث فرهنگي و صنايع دستي استان، با تمام توان تلاش نموده هزينه هاي بسيار سنگين حفاظت، پژوهش، مرمت و احيای آثار ارزشمند ميراث فرهنگي را از طريق جذب گردشگر فرهنگي و سازمان های مردم نهاد دوستدار میراث تامين کند.

عصر روز پنج شنبه  31 اردیبهشت در عمارت تاریخی کلبادی ساری،جشن روز موزه و هفته میراث فرهنگی با حصور مدیر کل و مسئولان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران و شهرستان ساری و هم چنین استقبال گسترده شهروندان در فضایی صمیمی و پرنشاط برگزار شد.

در این جشن که گوش تا گوش حیاط عمارت کلبادی مملو از جمعیت مشتاق بود،برنامه های متنوع فرهنگی و هنری توسط گروه آیین زندگی سوادکوه اجرا شد که سه ساعت و نیم به طول انجامید و تا پایان به گرمی مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گرفت.



اما آنچه که در این جشن توجه حاضران در مراسم، از جمله نگارنده این یادداشت را به خود جلب کرد، رفتار مردمی و منحصر به فرد مدیر کل میراث فرهنگی استان بود. دلاور بزرگ نیا به دور از منش های کلیشه ای بیشتر مدیران و مسئولان که معمولا در بهترین نقطه برگزاری مراسم به ویژه ردیف نخست مستقر می شوند، به احترام برخی از شهروندانی که به خاطر محدودیت فضا و نبود صندلی در حیاط عمارت کلبادی به صورت ایستاده تماشاگر جشن بودند، از دقایق آغازین برنامه صندلی خود را در اختیار فرد سالخورده ای قرار داد و علی رغم اصرار بسیاری برای نشستن آقای مدیر کل روی صندلی، بزرگ نیا تا انتهای این جشن که سه و نیم ساعت ادامه داشت، تمام قد در کنار مردم ایستاد و با شور و نشاط همیشگی به تماشای برنامه ها پرداخت.

نکته جالب اینکه در دسترس قرار گرفتن جناب مدیر کل و توی چشم بودنش  موجب شد تا در همین شرایط -ایستاده- پاسخگوی سوالات و درخواستهای شهروندان بسیاری باشد که فارغ از اما و اگرهای رییس دفتر و منشی و تعیین وقت قبلی، متقاضیان بی واسطه و چهره به چهره و به آسانی توانستند با دلاور بزرگ نیا همکلام شوند.

هر چند با توجه با شناختی که از بزرگ نیا در روش و منش اخلاقی او سراغ داریم، این  صمیمیت و تواضع امر عجیب و تازه ای نیست، در همین استان مازندران، مدیران کل و حتی مسئولان رده پایین تری حضور دارند که جز سه شنبه ها آن هم شاید از سر اجبار اداری و نظارت نهادهای بالاتر است، نه تنها پذیرای مردم در دستگاه تحت مدیریتشان نیستند، در مواجهه با اصحاب رسانه نیز اسب بهانه را زین می کنند که با آنها جهت پاسخگویی روبرو نشوند.

منش و برخورد مدیرانی چون بزرگ نیا به بزرگنمایی و تبلیغات نیاز دارد تا مدیریت مردم سالار و مشتری مدار در فضای استان ترویج شود.


  • يکشنبه 3 خرداد 1394-13:21

    دلاور مرد عرصه میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگی مازندران بزرگ نیا کان سپاس از زحمات شبانه روزی شما در راستای ماندگاری فرهنگ تبرستان

    • فریده یوسفیپاسخ به این دیدگاه 1 0
      يکشنبه 3 خرداد 1394-10:29

      شریف ترین انسان، مردمی ترین مدیر و معتمدترین دوست.
      پاینده باشی آقای بزرگ نیا

      • يکشنبه 3 خرداد 1394-17:54

        سلام خانم یوسفی
        تا بحال هزاران نفر ایستادند تو گرما تو سرما
        ساعت ها انتظار نشستند نیامدند
        صدها نفر ایستادند زیر پایشان ن علف سبز شد نگفتند اینها نجیبند شریفند ظریفند
        یک نفر بلند شد مدتی ایستاد
        اینکه مدیری بایستاد اینقدر تعریف و تمجید ندارد
        زمانی یک بنده خدا ی مسول مملکتی به منطقه لفور اومد سخنرانی تو یک هوای سرد زمستانی تمام مردم منطقه را با اتوبوس آوردند تو یک بیغوله برای ایجاد سد البرز ( مراسم کلنگ زنی )بعد از اینکه سخنرانی تمام شد مردم با تیلر و تراکتور و اسب رفتند راهشان را گم کردند شب به منازلشان نرسیدند یک نفر نگفت اینها شریفند نجیب بودند عجیب بودند
        این آقا شاید خواست با این اقدام خود بنماید مردمی هست خاکی هست وووووو
        یک زمانی یادم می آید یکی از افراد که نماینده قایمشهر و سوادکوه شد میرفت در لفور در دشت نفار شب پایی مردم می گفتند به به
        به نظر بنده آقای دلاور از این تعریف و تمجید ها خوشبین نیستند

      • شنبه 2 خرداد 1394-21:16

        همین چند وقت پیش شورای شهر و شهرداری ساری با هزار تا بوق و کرنا بمناسبت پاسداشت مقام معلم یه برنامه توی سالن هلال احمر ساری گرفتند که می خواهیم از معلمان شهر ساری تجلیل کنیم.نکته جالب مراسم مذکور این بود که آقایون اعضای شورای شهر و جناب شهردار و اعوان و انصارشون توی شهرداری همه صندلی های ردیف نخست نشستند و معلمان مدعو در ردیفهای بعدی قرار گرفتند.نکته تلخ ماجرا اینجاست که روسای آموزش و پرورش نواحی یک و دو ساری نیز که مهمان شهردار و شورا بودند،مجبور شدند به زور در ردیف دوم برای خودشون یه جا دست و پا کنند.اینجاست که آدم به بزرگی کار دلاور بزرگ نیا برای همدلی با مردم بیشتر پی می بره....درود دلاور!

        • شنبه 2 خرداد 1394-19:36

          درود بر جناب یزرگ نیا مدیر موفق فرهنگی و گردشگری.

          • شنبه 2 خرداد 1394-15:11

            بزرگ نیا بی تردید یکی از شریف ترین و سالم ترین مدیران نظام است .
            دوران مدیرکلی او در ارشاد استان دوره شکوفایی فرهنگ و هنرمازندران در تامام زمینه ها بود.
            خدا حفظش کند که به همه حسنی آراسته است.

            • قائمشهریپاسخ به این دیدگاه 8 0
              شنبه 2 خرداد 1394-10:8

              اگر دلاور بیاید که فضا عالی می شود، اما متاسفانه وارد عرصه انتخاباتی نمی شود. دلاور، بزرگ است و برای رای گیری نمی ایستد. او همواره ایستاده است. ذهن مان را سالم کنیم

              • شنبه 2 خرداد 1394-9:36

                این که خیلی عالیه.درود بر این مدیر کل که حداقل با مردم ایستاده همراه شد.اما نکنه ایشون می خواد کاندیدای مجلس از قائمشهر بشه که داره مردمداری می کنه؟!!!!!

                • شنبه 2 خرداد 1394-6:54

                  بزودي تمام مناطق گردشگري وتوريستي به شهردار عبوري سپرده ميشود كه ايشان با درايت واعتبارومديريتي كه دارد ضعفهاي اين سازمان رابپوشانددر برخي ادارات ديگر هم همينطوراست مانند تربيت بدني وارشادو...

                  • عباسی رستمیپاسخ به این دیدگاه 6 0
                    شنبه 2 خرداد 1394-6:48

                    خداوکیلی میون این همه مدیران کل که توی استان مازندران می شناسم،آقای بزرگ نیا توی اخلاق و رفتار مردم دوستانه کم نظیر هستند.خدا بهشون سلامتی بده اانشالله


                    ©2013 APG.ir