تعداد بازدید: 5306

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 6 خرداد 1394-9:21

بازدید رایگان 15 تا 29 ساله ها از موزه های مازندران

الطافی: پای مازندرانی ها به موزه ها باز می شود

مسوول امور موزه های استان مازندران: به مناسبت هفته جوانان، بازدید از موزه ها برای جوانان 15 تا 29 سال رایگان است/سه موزه خصوصی در استان داریم/ تور موزه گردی را از سال قبل پیگیری کرده ام و امسال اجرا خواهد شد.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، مینا محسن پور: مریم الطافی-مسوول موزه های استان- دکترای ایران شناسی دارد و به تازگی به عنوان مسوول برتر موزه ها ی استانی در کشور معرفی شده است.

در سال جاری نیز برای انتخاب موزه های برتر، سه موزه استان مازندران -موزه "تاریخ شهر ساری"(عمارت کلبادی) با شاخص معرفی، موزه خصوصی "بانو مکرمه قنبری" با شاخص نگهداری وخانه موزه "نیما یوشیج" با شاخص گردآوری به سازمان ایکوم -سازمان بین المللی موزه ها- معرفی شد که هر سه قدردانی شدند و در نهایت خانه موزه نیما یوشیج جایزه ایکوم را به عنوان موزه برتر کسب کرد. به همین بهانه با دکتر الطافی گفت و گو کردیم.

* از قرار در هفته جوان که از شنبه آینده آغاز می شود، میراث فرهنگی و بخش موزه ها برنامه هایی برای جوانان دارد؟

بله، از تاریخ 7 تا 13 خرداد ماه به مناسبت هفته جوانان، بازدید از موزه ها برای جوانان 15 تا 29 سال رایگان است.

*درمازندران چه موزه هایی وجود دارد؟

موزه تاریخ آمل، موزه تاریخ ساری، خانه موزه نیما، موزه آلاشت، موزه مردم شناسی برسه که در منطقه دوهزار شهر تنکابن قرار دارد، موزه تاریخ بابل و همچنین مجموعه های تاریخی و سایت موزه ها مثل مجموعه تاریخی فرح آباد، مجموعه تاریخی عباس آباد، سایت موزه گوهر تپه و موزه های شهدا.

*تقسیم بندی موزه ها در استان مازندران بر چه مبنایی است؟

یک سری از موزه ها دولتی و زیر نظر میراث فرهنگی است و سری دیگر مشارکتی است، مثلا موزه شهدای بهشهر با بنیاد شهید به شکل مشارکتی اداره می شود، همچنین سه موزه خصوصی داریم، شامل موزه "شمال" که در حیاط کاخ موزه رامسر واقع شده، موزه بانو مکرمه قنبری و موزه کندلوس که قدیمی ترین موزه استان نیز به شمار می رود.

*نرخ ورودی و ساعت بازدید موزه های استان را بفرمایید.

ساعت بازدید از موزه ها همه روزه 8 صبح تا 6 عصر و نرخ ورودی موزه ها 1000 تومان در نظر گرفته شده است که البته برای دانش آموزان و دانشجویان 50 درصد تخفیف دارد.

*چرا ساری موزه ندارد؟

یک خبر خوب دارم، قرار بود سال های قبل، یک موزه منطقه ای در ساری راه اندازی شود که به دلیل نبود مکان مناسب عملی نشد. بعد از قبول این مسوولیت در میراث فرهنگی استان، تصمیم گرفتیم از فضاهای موجود مانند عمارت نظری و حمام وزیری که در کنار عمارت کلبادی واقع شده اند استفاده کنیم، در این خصوص در حال تهیه طرح مطالعاتی برای تهیه یک موزه استاندارد در رده ملی هستیم که بخش پژوهشی، کتابخانه، مرکز اسناد و آزمایشگاه تخصصی مرمت را دارا باشد. با اعتبار سال 93 این طرح مطالعاتی تا پایان تیر ماه 94 آماده خواهد شد و در واقع برای موزه تاریخ ساری این برنامه در نظر گرفته شده تا بتوانیم آن را نزدیک به یک موزه استاندارد کنیم.

* برای شناساندن موزه ها و ترغیب مردم به دیدار از میراث فرهنگی چه اقداماتی انجام داده اید؟

پروژه تور موزه گردی را از سال قبل پیگیری کرده ام و امسال اجرا خواهد شد.در این پروژه قرار است که خودمان از مقاطع مختلف آموزشی، از مهدکودک تا دانشگاه را دعوت و به شکل مدون هدایت کنیم که از موزه ها بازدید کنند و البته این تورها قابل تعمیم به سایر اقشار جامعه مانند خبرنگاران و یا کارمندان نیز می باشد. همچنین هماهنگی با آژانس های خدمات گردشگری برای راه اندازی تورهای موزه گردی مخصوص مهمانان داخلی و خارجی است، در حوزه کودک، برپایی جشنواره ها، مسابقات و نمایشگاه های مخصوص کودکان در عمارت کلبادی و یا سایر موزه ها، حمایت از پایان نامه هایی که موضوع آن ها مربوط به موزه است، تهیه بروشور و کتاب های دوزبانه، تهیه المان های موزه های مختلف به شکل زیور آلات برای فروش در فروشگاه های موزه ها، هماهنگی با صدا و سیما برای تهیه برنامه در ساختمان موزه ها برای آشنایی بیشتر مردم، برگزاری جشنواره های موسیقی و همایش های علمی در ساختمان موزه، برگزاری مسابقات ورزشی با حمایت موزه و میراث فرهنگی و برگزاری مراسم آئینی در موزه ها از دیگر اقدامات میراث فرهنگی برای باز شدن پای مردم به موزه ها است.

*مطلب مرتبط

نوکنده: ساری موزه دارد، اما در شان مرکز استان نیست

 


  • تاریخ دانپاسخ به این دیدگاه 6 0
    شنبه 9 خرداد 1394-21:39

    اینجانب ضمن سلام به آن انسان محترمی که گفتند دور از وطن هستند ذکر مطلبی را ضروری میدانم . در یادداشت بنده اشاره به ترویج ادبیات موهن شده بود و اینکه چه اصراری این سالها هست که حتماً نظر خود را در قالب کلمات سخیف و عنیف ارائه نمائیم ؟ حقیر نگارنده با جناب آقای حسین اسلامی ساروی که در این پیامها اورا کبلاقا هم نامیدید هیچ آشنائی و سنخیت شغلی و فرهنگی ندارم که بقولی بخواهم (گیر) بدهم!ما با همدیگر منافع مشترکی هم نداریم که سود و زیان کار در (گیر دادن) باشد! این حقیر شمایل ایشان را به چندین بار در سیمای تبرستان دیدم و نه بختش را داشتم و نه اشتیاقش را که دیدارمان از نزدیک هم صورت بگیرد . طبعا او هم مرا تاکنون ندیده است زیرا نه ( چپ) حراف بودم و نه (راست) فرصت طلب که در شلوغی بازار رو در روی همدیگر قرار گیریم . میان محل سکونت ما شاید چیزی حدود شصت کیلومتر فاصله است ... من دهن به دهن با دریا میشوم که یک پنجره فاصله مان است . اینجانب به نقد و نظر هیچکس کار ندارم چون هرکس بقدر فهم و آگاهی خود اظهار نظر میکند و این نه عیب است و نه ایراد به افراد ولی بحثم این است که چرا وهن؟ چرا هتاکی؟ چرا عوامانه ؟ با دهن کجی و شکلک در آوردن که سخن به گوشی فرو نمیرود!
    شما هموطن عزیزم که فرمودی دور از وطن هستی از کجا پی به بی ریشگی ام بردی ؟ از کجا میدانی من بی تاریخ هستم ؟ ریشه ام در این مرز پرگهر - در مازندران زیباست آنوقت جنابعالی که دور از وطن تشریف داری مرا ( بی ریشه ) میدانی ؟
    غصه ام میگیرد بخدا قسم وقتی می بینم عوامفریبی دارد برای خودش جائی پیدا میکند ! جناب آقای حسین اسلامی ساروی قطعا انسان دلسوز و وطن پرستی است که به هر بهانه ای سروصدا راه می اندازد اما آیا همینهائی که مورد خطابش هستند ( باعرض پوزش) به ریش ( کبلاقا) نمی خندند که اینگونه سخن میگوید؟ بنده هیچ نسبتی با سر و ته سیر و پیاز ندارم و خدا آن روز را هم نیاورد که بخواهم پای خودم را به این معرکه ها بکشانم . اتفاقا دبیر محترم یکی از شهرهای ساحلی که با هم در اتوبوس همسفر تهران بودیم نظر جالبی راجع به جناب آقای کبلاقا داشت و میگفت سیستم و دستگاهای اجرائی و مسئولانش نه تنها ککشان از اینگونه صحبتهای ایشان و امثالهم نمی گزد بلکه کلی غش و ریسه هم میروند و اعتقاد دارند کبلاقا برای خود بازاری پیداکرد و امثال همین هموطن محترم دور از وطن هم هستند که یقه میگیرند و خلاصه مستمع و صاحب سخن از جنس هم هستند...!
    بنده از حوصله این هموطن محترم تشکر میکنم و همینطور از همراهی سایت وزین مازند نومه و مسئول فرهیخته اش که به هر شکل زمینه را برای تعاطی افکار باز میکنند تا دیگران قضاوت نمایند .

    • مازندرانپاسخ به این دیدگاه 10 1
      يکشنبه 10 خرداد 1394-9:36

      جناب آقای اسلامی
      دلسوختگی شما اعجاب آور است! حرف زدن عوام فریبانه، ادعاهای متعصبانه، حس خودشیفتگی و عالم دهر بودن، کوچک شمردن دیگران، و .... دیگر کارایی ندارد! عنایت کنید و عشق تان به میراث فرهنگی را با راهنمایی، همراهی و البته انتقاد، نشان دهید. نه تحقیر و توهین. ظاهرا بنا به فرمایشاتتان موزه های زیادی را بازدید کرده اید و احتمالا کارشناسان و مسئولین میراث فرهنگی، بعد از یادآوری شما، حتما به موزه ها خواهند رفت! چرا که تا به حال به ذهنشان نرسیده بود!!!!!!!!! خب راهنمایی کنید... از دیده ها و اطلاعات و تجربیاتتان، دیگران را بهره مند کنید....
      شعار بس است! سخنان شما که هم می دانید، هم می اندیشید و هم دلسوزید، باید تاثیر گذار باشد، نه خدای ناکرده سبب خنده و افکار پوچ!

    • شنبه 9 خرداد 1394-12:52

      چرا متن بنده را سانسور کردی سانسورچی کامل نزاشتی اونوقت دادا از ممیزی میزنی من واقعیت را گفتم می گی نه استعلام بگیر ...

      • زمانی درمزاری، حقوقدان. تهرانپاسخ به این دیدگاه 9 7
        شنبه 9 خرداد 1394-1:39

        جناب آقای صادقی، سردبیر محترم و فرهیخته سایت مازندنومه. گرچه، درج و انعکاس نظرات موافق و مخالف دوستان و کاربران محترم در فضای رسانه ای آن سایت، نشان از نوع نگرش دموکرات جنابعالی و رسانه مزبور دارد؛ اما انتظار می رود دوستان محترم ضمن پرهیز از شخصی نمودن موضوعات و مسائل، از به کاربردن هرگونه الفاظ موهن احتمالی نسبت به یکدیگر یا دیگران قویا خودداری نموده و به جای نگاه حذفی، در مقام نگاه جذبی نسبت به توانمندی های مشترک خود و منطقه جهت رشد و تعالی فرهنگی و توسعه همه جانبه آن برآیند. بی شک، هر یک از عزیزان و فرهیختگان محترم، شان و جایگاه علمی و فرهنگی خویش را داشته و محترم بوده و منشا خدمات فرهنگی و مدیریتی متعدد نیز بوده اند. اختلاف نظر احتمالی دوستان نسبت به یکدیگر نباید موجب حذف و تخدیش همدیگرف آنهم در فضای فراگیر رسانه ای گردد. چشمان بیدار کاربران محترم و وجدان آگاه تاریخ به این سایش و فرسایش تاریخی مازندران می نگرد و کودکان و آیندگانمان نیز از آن به الگوبرداری خواهند کرد...!! باید فهمید و دریافت که به قول فردوسی صاحب سخن؛ که مازندران ، شهر ما یاد باد همیشه بر و بومش آباد باد... و دانست که ؛ همه جای ایران، سرای من است.... دوستان لطفا با یکدیگر مهریان و همیار بوده و در جهت هم افزایی یکدیگر و مازندرانی آباد و ایرانی آزاد و با نشاط تلاش نمائیم....

        • جمعه 8 خرداد 1394-21:46

          ... فرمایشات جناب عظیمی و دکتر اسلامی کاملا درست است...

          • ساروی دور از وطنپاسخ به این دیدگاه 9 9
            جمعه 8 خرداد 1394-7:9

            درود...اگرچه با اقای اسلامی در چند زمینه به هیچ عنوان هم نظر نیستم...ولی در یک زمینه به عنوان یک ساروی هیچ وقت پشتشو خالی نمیکنم چرا همیشه یک طرف قضیه رو میبینیم این اقا یه تنه از ساری مازندران و تا ریخش دفاع میکنه تا حالا کدوم ادم به این رکی حرف زده؟ اقای تاریخ دان بی تاریخ و بی ریشه لطفا دندون به زبون بگیر و با سخنان بی معنا و پوچ از یک ادم زحمتکش که یک تنه داره از ساری و مازندران دفاع میکنه به این صورت انتقاد نکن

            • زمانی درمزاری، حقوقدان. تهرانپاسخ به این دیدگاه 10 8
              جمعه 8 خرداد 1394-2:0

              میراث فرهنگی مازندران و ایران، سند ارزشمندی بر میراث تمدنی ایران زمین گوهرین است که با دغدغه ها و اندیشه های موثر و مناسب خانم دکتر الطافی؛ ریاست محترم موزه های استان و هم افزایی دیگر فرهنگ دوستان منطقه ای،کشوری و رسانه ای چون مازندنومه، گام در فراسوی مرزها و درخشش بین المللی در آن سوی آبها نهاده است.
              بی شک، نگاه فرهنگی و باورهای حرفه ای این مدیر توانمند و موفق حوزه میراث فرهنگی مازندرانی؛ بستر ساز موفقیت های روزافزون فرهنگی برای استان و کشور خواهد بود که امید است با درک درست اهمیت این مهم و همکاری با برنامه ها و طرح های منطقه ای و ملی میراث فرهنگی و موزه های استان، قدم های بهتری در جهت ثبت و ضبط و نهایی ساختن هرچه بیشتر میراث تاریخی، تمدنی و فرهنگی منطقه با همت عالی خانم دکتر الطافی و همیاری جناب دکتر بزرگ نیا در این راه حاصل آید.
              فرصت مغتنمی است در همین ارتباط؛ یکی از دغدغه های همیشگی خانم دکتر الطافی در تاسیس یک موزه فاخر و با استانداردهای ملی و بین المللی در شرق مازندران و اشرف البلاد تاریخی با همرامی مردم و مسئولان منطقه فراهم گردد و هر قدم و گام مثبت و موثری که در این راه ضروری است از سوی اینجانب، دوستان منطقه ای و خارج از آن در جهت تحقق این نوید نوین و ضرورت گوهرین در منطقه برداشته خواهد شد...
              با تجدید احترام و امتنان

              • تاریخ خوانپاسخ به این دیدگاه 9 11
                پنجشنبه 7 خرداد 1394-18:55

                جناب آقای تاریخدان
                مشکل از ادبیات است؟ مشکل از تاریخ است؟ مشکل از شخص کبلاقا اسلامی است؟
                مشکل از اعتراض به وزیر کشور است؟ مشکل شما با آقای اسلامی است؟ وجود آقای اسلامی برای تاریخ دانان مشکل ساز شد یا ادیبان؟
                اجازه بدهید ایشان با سبک و سیاق خودشان حرف بزنند، بعد از هفتاد سال سن که شما نمی توانید برایش آموزشگاه درست کنید. شما هم حرف خودتان را بزنید، روی اشخاص کلید نکنید، روی موضوع کار کنید.
                چکار دارید که فلان شخص چرا مطابق سلیقه شما حرف نمی زند، هر کس با سلیقۀ خودش حرف بزند. به آدم ها گیر ندهید.
                وقتی یک خانم دکتر ساروی مسئول موزۀ استان، موزۀ نداشتۀ ساری را پردازش می کنند، خوب یکی هم مثل کبلاقا پاسخ قاطع می دهد. حالا شما ناز بدهید، نرمش نشان بدهید، این به اون در. حرف بزن، آدم ها را گیر نده.

                • دوستدار تاریخ وفرهنگپاسخ به این دیدگاه 10 8
                  پنجشنبه 7 خرداد 1394-11:31

                  باعرض سلام وادب خدمت تمام دوستان ودست اندرکاران:
                  بنده با توجه به شناختی که از خانم دکتر الطافی دارم وباتوجه به تخصص وعلم ایشان اگردوستان به ظاهر منتقد،حوصله کنن کار خوبی انجام خواهد شد :من یه سوال از دوستان بزرگوار دارم چرا خودتان تا به حال کاری انجام ندادید در کجا سراغ دارید که فضا را برای ایجاد کار پژوهشی ،فرهنگی ویا ایجاد موزه باز گذاشته باشیم در سال 1386با شهرداری بهشهر جلسه گذاشته شد که از مکان تاریخی باغ شاه به مکان دیگری تغییر مکان داده واین مکان تاریخی رو دراختیار میراث قرار داده تا تبدیل به موزه وبرای بازدید عموم برای همیشه باز باشد مگر اتفاق افتاد؟ازاین دست در تمام شهرستان های استان سراغ داریم و اما قابل ذکر می باشد موزه داشته باشیم ولی فرهنگ سازی نکنیم چه فایده خواهد داشت ،موزه داشته یاشیم اما راه درست حفاظت رو بلدنباشیم موزه چه فایده؟موزه داشته باشیم ومسولین دلسوز ومتخصص نداشته باشیم چه فایده(مثل عباس آباد بهشهر حدود 20سال دارد پژوهش می شود ولی دریغ از یک کتاب ویک موزه ای که برای بازدید عموم باز باشد قابل ذکر اینکه 6نیرو درکنار ان دارن حقوق میگیرن ودر امد مغازه ها رستوران هاففروشگاه ها و...اما هرروز بدتر از دیروز و....)دوستان عزیز مشکل ما در بنیان وریشه کار هست دنبال چیز دیگری نگردیم فدرد دل بنده بعنوان تحصیل کرده حوضه بسیار است اما در اینجا گفتن سخن بیشتر از حوصله خارج می باشد ماها بنا را بر دیدن وسوختن گذاشتیم چرا که ده سال گفتیم کسی نشنید در اداره ای که دیپلم براحتی جذب ولی کارشناس ارشد ودکترا نمی توتنن وبیرون نشسته اند انتظار بیشتری نمی رود.دوستان ببخشند اگر جملات به ترتیب نوشته نشده وازهردری سخن گفته شد
                  باتشکر دل نوشته از یک دردمند

                  • تاریخ دانپاسخ به این دیدگاه 17 18
                    پنجشنبه 7 خرداد 1394-8:17

                    بنده اگرچه حق دارم بنا به دانسته های تاریخ ام و به مقتضیاتی که ایجاب میکند در موقع خود زبانی بیاورم ولی از آنجائی که حنای عاشقان رنگ ندارد مصلحت را حالا حالا ها ! به سکوت میدانم اما روی سخنم با اشخاص محترمی است که بنا به مورد قلمی میاورند و حرفی دارند؛ مثل حضرات معظم عظیمی و حسین اسلامی ساروی .بحث من اینست که چرا عادت به هتاکی و سخنان عنیف و سخیف کردیم و اگر عیب و ایرادی میبینیم چرا همانند آقای عظیمی مودبانه و محترمانه و مستدل و بهمراه مصداق ارائه نمیکنیم و بلد نیستیم - آری بلد نیستیم - تواضع را در نوشتن رعایت کنیم ؟! این شخص محترم - حسین اسلامی - با ادبیات ویژه ای که دارد اصولاً نه محترمانه و مودبانه ، که مستدل و منطقی هم حرف نمیزند ! چگونه میشود موئی سفید کرد و عناوین پرطمطراقی بدنبال کشید و اینگونه تهی بود ؟! دارم فکر میکنم سایتها و نشریاتی که ستون و صفحه در اختیارش میگذارند و میگویند هرچه میخواهد دل تنگت بگو ، آیا به اعتبار و آبروی خود اگر نه - به حیثیت دیگران - همین خانم مسئول موزه مثلاً - نمی اندیشند که با این الفاظ بی مغز مورد حمله قرار میگیرد ؟ پدر جان ، تو هم بگو ، بنال اما در همه حال آداب دان باش و بدان که بقول آن شاه قاجار حتی فحاشی هم آدابی دارد و اینطور نیست که (یاوه گو) شد ! همین ایام بود که افاظه ای داشتند در خطاب به وزیر محترم کشور . شمارا بخدا مگذارید ادبیات ما به این روزهای حضیض برسد ! حرفهای خاله زنکی و همراه با شکلک های لنترانی گوئی با سخن مستدل و منطقی منافات دارد! درهرصورت خدا عاقبت مارا باحضور اکابری چون حسین اسلامی ساروی بخیر کند!

                    • پنجشنبه 7 خرداد 1394-7:31

                      كبل آقا اسلامي هميشه تخصصي وبجا صحبت ميكنه
                      همانطوريكه كبل آقا جان درجريان دره
                      شهرداري ساري ساختمون قبلي شهرداري دورميدون امام حسين ره هادابيه ميراث براي موزه الان چند مدت هسته كه اقدام چشمگيري ونه دله انجام نيته وشهرداري مجبوربيه شه ساختمون ره پس بيره
                      الحمدا...باحضور حاج مهدي عبوري درشهرداري ساريرچند روز پيش در راديو سراسري جوون اعلام هاكرده كه ميراث فرهنگي موزه ها واماكن اين چنيني ره خانه هاده شهرداري تا با ظرفيت بالاي شهرداري بالاخص اين جوون مهدي عبوري بتونه خدمات بهتري وشايسته تري به مردم ارائه هاكنه هرچند ادارات ديگر هم خاننه از اين پتانسيل عبوري استفاده هاكنن درجريان درني كه بزودي فيلم ساري هم با حمايت عبوري ساخته بونه عبوري باساختن همين ساختمون ابن شهرآشوب چه خدمتي به فرهنگ ساري هاكرده هميشه ابتداي نطقش سرداران وعرفا ودانشمندان ساري ره به مردم معرفي كنده
                      همين پارك ملل عبوري يه پارك نساته يه فرهنگ بساته فرهنگ پياده روي ، ورزش ،فرهنگ مطالعه فرهنگ دوستي مودت كار تلاش پيگيري خدمت صادقانه به مردم فرهنگ راستگويي شجاعت فرهنگ تكريم مردم وخلاصه مردم داري ومردم سلاري ديني

                      • انجمن دوستداران میراث فرهنگی هوتوپاسخ به این دیدگاه 22 9
                        پنجشنبه 7 خرداد 1394-0:50

                        با سلام و آرزوی توفیق برای خانم دکتر الطافی مدیر محترم موزه های مازندران در اهتمام به سامان بخشی وضعیت بد موزه های استان. هرچند انتخاب موزه های استان توسط ایکوم می تواند نویدبخش تجهیز و تکمیل موزه ها باشد اما باید اذعان کرد که سطح نازل دلایل انتخاب توسط اعضای ایکوم در سال های اخیر موجب تنزل جایگاه ارزشمند موزه ها در معرفی تاریخ و آثار فرهنگی شده است. عدم همکاری دیگر نهادهای دولتی با سازمان میراث فرهنگی نسبت به واگذاری اماکن ثبت شده (شهرداری بهشهر)، ناکارشناسی در مکان یابی موزه ساری (که حتی در دوره مدیریت قبلی کلنگ زنی شد)، عدم مدیریت و رهاسازی محوطه های تاریخی با قابلیت موزه ای و اکسیده شدن اثار (در محوطه گوهرتپه و دیگر محوطه های تاریخی)، واگذاری غیرمسئولانه و غیرعلمی غارهای دوگانه هوتو و کمربند به بخش خصوصی و تخریب بخش فوقانی غار هوتو (به عنوان یکی از مهمترین مادر-مکان های جهان) در اثر عدم نظارت سازمان و نگهداری غیرعلمی، نبود راهنما در بسیاری از موزه ها و سایت موزه ها، بسته بودن اتاق هایی که نام موزه گرفته اند (عباس آباد بهشهر)، تبدیل شدن موزه نیما از خانه ی شعر ایران به خانه ی لوازم شخصی شاعر و نبود بسیاری از اسناد مرتبط با پدر شعر نوین ایران از معضلات و مشکلاتی است که آثار باارزش مازندران را در پستو نگاه می دارد. چشم انتظار اقدامات کارشناسانه ی دکتر الطافی و همکاری مدیریت شهرهای استان مازندران در ایجاد هر شهر یک موزه، هر موزه یک نمایشگاه تاریخ محلی و حافظ آثار تاریخی می مانیم. محمد عظیمی

                        • چهارشنبه 6 خرداد 1394-14:47

                          مسئولان بی لیاقت مازندران باید برن بمیرن که طرح مصوب موزه منطقه ای ساری رو به خاطر حسادت معلق کردن... ولی به کوری چشم اونا در آینده نزدیک اجرا خواهد شد...

                          • حسین اسلامی سارویپاسخ به این دیدگاه 25 23
                            چهارشنبه 6 خرداد 1394-12:9

                            خانم الطافی
                            این موزه ها که نام بردید، دروغ میراثی است. از دروغ سیزده هم بزرگتر است. یا نمی دانید موزه چیست، یا موزه ندیدید. یا در دنیا دارید از موزه یک تعریف جدید می سازید. دوتا اطاق زمان رضاشاهی، دو جفت جوراب و لاک و جاجیم گذاشتن که موزه نیست.
                            اینجا مازندران است؛ تمام استان های کشور را بروید ببینید، هیچ استانی این سرشکستگی را ندارد که موزه نداشته باشد. مجموعۀ فرح آباد و گوهرتپه و خانۀ نیما و خانۀ کلبادی ساری و... ، این ها موزه است یا ننگ هرچه موزه و موزه داری؟؟
                            چرا به مردم نمی گویید که در برپایی موزه ناتوانید، انگیزه ندارید، این کاره نیستید، سازمان شما این کاره نیست، بیمار است.
                            چرا مازندران را این گونه تحقیر می کنید.


                            ©2013 APG.ir