تعداد بازدید: 2150

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 9 بهمن 1384-0:0

گرد شهر با نقاب

جزئيات ۳ جنايت؛ سارقان نقابدار در۲شهرمازندران.(خبرتکميلي)


مطرح شدن دو قتل در پرونده سارقان مسلح نقابدار مازندران رسيدگى به اين ماجرا را وارد مرحله تازه اى كرد.اين دو دزد مسلح به دنبال حمله به يك جواهرفروشى كه به مرگ يك عابر و مجروح شدن ۴ تن انجاميد از سوى پليس تحت تعقيب قرار گرفتند.

بنا به اين گزارش؛ ساعت ۱۷ و ۳۰ دقيقه روز ۵ آذرماه سال ۸۴ در حالى كه صاحب يك جواهرفروشى، در شهرستان «بهنمير» از توابع بابلسر در استان مازندران با تاريك شدن هوا چراغ هاى ويترين و داخل مغازه را روشن كرده بود، ناگهان دو پسر جوان را روبروى خود ديد.
دو جوان ناشناس هر دو نقاب به چهره زده و هر كدام يك كلت كمرى در دست داشتند.مهاجمان نقابدار در حالى كه لوله تپانچه  هايشان را به طرف صاحب جواهر فروشى نشانه رفته بودند، با تهديد از او خواستند تا محتويات ويترين مغازه را به آنها بدهد.در اين هنگام صاحب جواهرفروشى سعى كرد بدون اعتنا به تهديدات دزدان مسلح نقابدار آنان را وادار به ترك مغازه اش بكند. در همين حين دزدان مسلح شروع به تيراندازى كرده و مقدارى طلا و جواهر را برداشته و به طرف بيرون دويدند.چند تن از رهگذران و مغازه داران كه با شنيدن صداى شليك گلوله ها در جريان ماجرا قرار گرفته بودند به طرف جواهرفروشى آمده و سعى كردند مانع فرار مهاجمان نقابدار شوند.

 در جريان درگيرى به وجود  آمده دو سارق مسلح به سوى آنان شليك كردند كه در اين بين مرد ۴۵ ساله اى به نام «عين الله جهانى» با اصابت گلوله از پاى درآمد و ۴ نفر ديگر مجروح شدند.دقايقى بعد وقتى مأموران با تماس تلفنى يكى از همسايه ها در جريان ماجراى شليك هاى مرگبار دزدان نقابدار قرار گرفتند با حضور در محل حادثه تحقيقات در اين باره را آغاز كردند.
در نخستين ساعات پس از آغاز تحقيقات با توجه به اطلاعاتى كه شاهدان عينى حادثه از چگونگى فرار مهاجمان نقابدار در اختيار پليس قرار داده بودند، آنان پى بردند دو دزد مسلح سوار بر يك دستگاه موتوسيكلت هوندا پس از سرقت به طرف روستايى در حاشيه شهرستان بابل فرار كرده اند.
مأموران وقتى به طرف روستاى مورد نظر حركت كردند،  موتوسيكلت دزدان مسلح را در حاشيه جاده عزيزك، حد فاصل بين بهنمير به بابل پيدا كردند.با شناسايى مالك موتوسيكلت پليس متوجه شد صاحب موتور يكى از ساكنان روستاى «عزيزك» است. مأموران پس از حضور به خانه اين مرد على رغم انكارهاى او پيراهن خون آلود يكى از دزدان مسلح را در پتوى خانه اش پيدا كردند.با به دست آمدن اين پيراهن مشخص شد يكى از سارقان داماد ۲۶ ساله صاحبخانه به نام «سعيد» است.
با به دست آمدن هويت اين دزد مسلح، كارآگاهان آگاهى توانستند همدست ديگر او را كه جوانى ۲۳ ساله به نام «محمد» بود را شناسايى كنند.براساس تحقيقات پليسى متهمان با اطلاع از حضور پليس در روستا محل حادثه را ترك كرده و به خارج از مازندران گريختند.پس از ساعت ها كار عملياتى نامحسوس مأموران آگاهى متوجه شدند دزدان مسلح نقابدار با توجه به شناسايى هويت خود از سوى پليس به سرعت به تهران و از آنجا به همدان فرار كرده اند. آغاز ۶۰ روز عمليات تعقيب و مراقبت پليس از اين لحظه باعث شد متهمان فرارى از همدان به سنندج بگريزند ولى چون آنجا را هم براى خود ناامن ديدند به مريوان گريختند.

بنا به اعترافات «سعيد» متهم بازداشت شده، او و همدستش وقتى در مريوان با قاچاقچيان اسلحه براى خريد دو قبضه صداخفه كن كلت كمرى وارد معامله شدند، در جريان اين خريد و فروش با آنها دچار اختلاف شده و با شليك چند گلوله آنها را از پاى درآورده اند.على رغم طرح اين قتل ها ازسوى متهم بازداشت شده تاكنون تحقيقات پليسى براى به دست آوردن اطلاعاتى از جزئيات اين جنايت ها با بن بست روبرو شده است.در جريان تعقيب و مراقبت هاى پليسى، ردپاى دو دزد مسلح نقابدار در شهر مشهد به دست آمد. مأموران پس از به محاصره درآوردن مخفيگاه دو سارق نقابدار مسلح دريافتند كه آنها با اطلاع از حضور پليس پا به فرار گذاشتند و به سيستان و بلوچستان فرار كرده اند.دزدان مسلح كه سايه پليس را در فرار بزرگ خود همواره بالاى سرشان مى ديدند، سرانجام تصميم به خروج از مرزهاى شرقى و فرار به پاكستان گرفتند. در حالى كه كارآگاهان اقدامات خود در دستگيرى دزدان را ناكام مى ديدند،  اطلاعاتى به دست آوردند كه نشان مى داد دزدان به دلايلى مجبور به بازگشت به ايران شده و به تهران آمده اند.
پليس كه توانسته بود ردپاى متهمان فرارى را در تهران به دست آورد، با فرار آنها به مازندران روز يك شنبه ساعت ۱۸ عصر دوم بهمن ماه سال جارى پس از ۲ ماه عمليات تعقيب و گريز يكى از سارقان به نام «سعيد» را در محل روبروى اداره پست برق شهرستان بابل پشت دانشكده پزشكى به محاصره خود درآورده و بازداشت كند.پس از يك ساعت بازجويى از اين متهم وى اعتراف كرد و پليس را به مخفيگاه همدست خود راهنمايى كرد.مأموران پس از كشاندن «محمد» همدست فرارى متهم بازداشت شده به منطقه زير پل هوايى جاده بابل به قائمشهر در منطقه «كتى بابل» آنجا را به محاصره خود درآوردند.«محمد» پس از آگاهى از حضور پليس با تهديد اسلحه يك خودروى تاكسى را به سرقت برده و سعى كرد با آن از محل حادثه متوارى شود ولى با اقدامات پليسى مجبور به توقف شد.بدين ترتيب به درگيرى مسلحانه با مأموران دست زد تا اينكه پس از ۳۰ دقيقه عمليات مسلحانه پليس، دزد مسلح بر اثر اصابت گلوله هاى پليس از پاى درآمد.به گزارش خبرنگار ما، در بازرسى از سارقان مسلح ۴ قبضه سلاح كمرى و ۲۸ تير فشنگ و ۲ عدد صداخفه كن كشف شد.طبق بررسى هاى پليسى دو متهم از افراد سابقه دار در زمينه حمل سلاح و سرقت بودند و در دوران حبس با هم آشنا و نقشه سرقت را طراحى كرده بودند.(iran-newspaper)



    ©2013 APG.ir