تعداد بازدید: 7838

توصیه به دیگران 4

سه شنبه 18 بهمن 1384-0:0

ماکان موسوي:مديريت سنتي همراه با محافظه كاري و عافيت طلبي کارايي ندارد

گفت و گوي jomhourieslami با مديرکل 27 ساله مازندراني.


ماکان موسوي سرپرست اداره كل تعاون استان مازندران*بر توسعه و تقويت بنيه علمي و تخصصي تعاوني ها در سطح اين استان تاكيد كرد.
مهندس موسوي كه خود از نخبگان بسيجي و دارنده مقام برتر از چند جشنواره كشوري است , ضمن تشريح ديدگاه هاي كاربردي و اصولي خود در زمينه هاي بهره وري بهينه از ظرفيت هاي موجود استان به ويژه در راستاي توسعه سازندگي و كمك به رفع بيكاري , خاطر نشان ساخت :
مردم تشنه عدالتند و مديريت سنتي همراه با محافظه كاري و عافيت طلبي در زمينه برقراري و تحكم عدالت اجتماعي كارآيي ندارد، بلكه بايد در اين راستا از مديريت هاي نوين همراه باتعهد بهره گرفت .
وي با اشاره به رويكرد مردمي دولت احمد نژاد  گفت : اين رويكرد , موج جديدي از اميد به زندگي را در قلوب مردم بوجود آورد و ما بايد از اين پديده در راستاي توسعه و تعالي نهايت بهره را ببريم .
مهندس موسوي كه خود در بخش توليد فعاليت مي نمايد , با اشاره به تاثيرگذاري تعيين كننده فرهنگ بسيجي , گفت : حضور ونقش فرهنگ بسيجي تنها را , حذف شيوه هاي محافظه كارانه وقبيله گرايي از بدنه مديريت كشور است .
سرپرست اداره تعاوني استان مازندران , با اشاره به عقب ماندگي هاي غم انگيز استان مازندران , اظهار داشت : در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي , علي رغم تلاش هاي زياد , جهش قابل توجهي را در استان شاهد نبوديم . 
موسوي كه مبتكر طرح تحقيقاتي اصلاح نژاد گوسفن زل در ايران است و در سال 1382  عنوان رتبه اول پژوهش و تحقيقات كشاورزي كشور را به خود اختصاص داد , با تاكيد بر وجود ظرفيت هاي منحصر به فرد در استان مازندران , گفت : اگر ما در استان مازندران به جاي پرداختن به امور متعدد و پراكنده , بر روي چند موضوع زمينه دارو پربازده متمركز مي شديم , پاسخ هاي بهتري دريافت مي كرديم .
وي افزود : جنگل و دريا , زمين هاي مستعد كشاورزي , باغات سرسبز , آب و هواي مساعد وصدها زمينه مناسب ديگر كه وجود هر يك از آن ها براي پيشرفت و تحول در هر منطقه كافي است , در استان مازندران وجود دارد. ولي ما نتوانسته ايم از اين ظرفيت ها درست استفاده بكنيم و استان را آن چنان كه مي بايد توسعه بدهيم .
سرپرست اداره تعاون مازندران با تاكيد بر نقش نيروي انساني در ايجاد تحولات بنيادي گفت : خوشبختانه فاكتور نيروهاي انساني دراستان مازندران بطور مطلوب و وفور وجود دارد.
مهندس موسوي با اشاره به درخشش مردم استان در عرصه هاي ايثار ودفاع مقدس , گفت : در دوران توسعه وسازندگي و در عرصه هاي علمي وآموزشي نيز جوانان مستعد مازندران با انگيزه وكارآمد حضور يافته اند.
وي كه در جشنواره سال 81 ممتازين و مبتكران بسيجي كشور , مقام نخست را بدست آورده است , افزود : حضور تعيين كننده لشكر هميشه پيروز 25 كربلاي مازندران و تقديم بيش از ده هزار شهيد , كارنامه درخشان مازندراني ها در عرصه دفاع مقدس است .
مهندس موسوي با اشاره به پايداري مردم راست قامت مازندران , خاطر نشان ساخت : مردم ما كه صبورانه مشكلات را تحمل نموده اند خواستار پيشرفت و آباداني استان خود مي باشند , و آن چيزي كه بيش از هر چيز ديگر مردم ما را مي رنجاند , وجود مفاسد اداري و همراه نبودن سيستم هاي مديريتي با مردم و مراجعين است . اين در حالي است كه ما بر اساس آموزه هاي ديني , موظف به اكرام و تكريم ارباب رجوع و ارائه خدمات خالصانه به مردم هستيم .
سرپرست اداره كل تعاون مازندران با اشاره به اين كه روي كار آمدن دولت آقاي احمدي نژاد , نرخ اميد به زندگي را در مردم ما افزايش داده است , گفت : رويكرد انقلابي و مكتبي آقاي احمدي نژاد همه ما را به انجام وظايف شرعي وملي فرا مي خواند و من اميدوارم مجموعه عملكرد ما در سطح استان به نحوي باشد كه به تقويت وحدت ملي و اقتدار اسلامي , رفع معضلات بيكاري و اصلاح ساختار اداري بيانجامد.
مهندس موسوي در پايان با اشاره به اولويت هاي كاري خود در تعاون استان مازندران , اظهار داشت : ايجاد شهرك هاي تعاوني , حمايت از فارغ التحصيلان بويژه فارغ التحصيلان بيكار در تشكيل تعاوني ها و ساماندهي آن ها , توسعه تعاوني هاي روستايي , علمي و تخصصي نمودن تعاوني ها , فعال نمودن بخش هاي آموزشي و تخصصي , ارائه سيماي واقعي تعاون در جامعه , سعي در جذب منابع مختلف در جهت تقويت تعاوني ها , تلاش در شناسايي ظرفيت ها وپتانسيل هاي موجود در استان وتوسعه و ترويج فرهنگ تعاون بر اساس آيه شريفه تعاونوا علي البر و التقوي و تشكيل اتاق فكر جهت ساماندهي امور ذيربط از اولويت هاي برنامه اي وكاري تعاون استان مازندران با همياري و همكاري همكاران و اخذ كمك از دستگاه ها و متخصصان است.

*گفته مي شودچون حکم استخدامي رسمي موسوي هنوز درست نشده،وي فعلا"سرپرست تعاون استان است.وي متولد1357 و اهل شهرستان جويبار است.


  • چهارشنبه 25 آذر 1394-13:1

    این از سواد طرف است که تنوانست با همچون دکتر افشار رئیس سازمان اموراراضی دوست باشد.خوشحالیم که استان مازندران انسانهای شریفی دارد.

  • حسین گلستانیپاسخ به این دیدگاه 0 4
    سه شنبه 19 اسفند 1393-19:42

    دکترماکان ازدوستای خوب وازاندیشمندان ومحققین بنام کشور وافتخارمازندرانیهاست

    • رضاحبیب زادهپاسخ به این دیدگاه 0 0
      دوشنبه 25 ارديبهشت 1391-0:0

      گمانم اینکه انتونیوبچه دکترماکان هستش وخبرازاعمال دکتردرکاناداداشت

      • وحید باباییپاسخ به این دیدگاه 1 3
        يکشنبه 15 خرداد 1390-0:0

        سلام دکتر
        امیدوار موفق و پاینده باشید
        وحید بابایی از آمل

        • يکشنبه 15 آذر 1388-0:0

          خدا ما را از دست این اعجوبه بیسواد خلاص کنه من دانشجوشم ای خالی میبنده میگه کانادا بودم اصلا gpsداره هرچی بگی ادرس میده ای خدااااااااااااااااااااا

          • يکشنبه 31 خرداد 1388-0:0

            ای کاش عقلایی بودند وارزش علم ومدیران جسور وشجاع رامیفهمیدند

            • سه شنبه 18 بهمن 1384-0:0

              با آدم فروشي و چاپلوسي در آينده نه چندان دور به خيلي جاها ميتواند برسد او كه هنوز اول راه است غيبتش نباشد اما خداكند حالا طرح ابتكاري ايشان از بنده خدائي به زور غصب و به نام ايشان ثبت نشده باشد.چون نمونه اين اتفاق را عينا مشاهده كرده ام


              ©2013 APG.ir