تعداد بازدید: 3250

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 18 بهمن 1384-0:0

كج سليقگي

يادداشتي از "حسين امامي"در حاشيه عزل مسئول روابط عمومي سازمان آموزش و پروزش مازندران.


توضيح:احمد مظفري سال هاست که مسئول روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش است.وي از دوره پيش نمازي به اين سمت منصوب شدو کل دوره ي مديران خاتمي(روزبهي،احمدي فولادي و حاجي آقايي) نيز هم چنان به کارش ادامه داد.وي مدرک کارشناس ارشد دارد و از فعالان اينترنتي استان است.متن زير را که پيش تر اين جا پخش شده(http://pr.eprsoft.com/archives/007245.html)  نويسنده همين مطلب براي ما فرستاده است.گفتني است سید نصرت الله فاضلی رییس جديد سازمان آموزش و پرورش مازندران، چند روز بعد از مراسم معارفه اش، مظفری را عزل کرد.

 اگر خواننده وبلاگ ها باشید می توانید با روحیه های نویسنده وبلاگ به خوبی آشنا شوید و اگر حتی یکبار هم که طرف را دیده باشید می توانید تصوری که از او در ذهن داشتید را ارزیابی کنید. فکر کنم دوستان وبلاگ نویس در حوزه روابط عمومی و همچنین عزیزان آموزش و پرورش مازندران آقای احمد مظفری را به خوبی بشناسند. امروز خبر عجیبی را خواندم. خبر این بود: مظفری مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان مازندران عزل شد! من هم به عنوان یکی از خواننده های وبلاگ آقای مظفری، او را همان طور که فکر می کردم دیدم. جوانی پرشور و نشاط . با او که هم صحبت می شدی متوجه می شدی بیشتر از آن که چهره و موهایش نشان دهد کوله باری از تجربه دارد. در ایامی که در حوزه وبلاگنویسی روابط عمومی تنها 5 نفر بودند مطلب می نوشتند یعنی حدود سال 78، شخصی بود که از مازندران مطلب می نوشت و مابقی از بچه های تهران بودند.

 این موضوع برای من خیلی جالب بود. شخصی از مازندران علاقه مند به تکنولوژی و بحث های روز روابط عمومی الکترونیک، ابزاری مانند وبلاگ را برای برقراری ارتباط بین معلمین و دانش آموزان منطقه انتخاب کرده است. یک وبلاگ برای خودش داشت. یک وبلاگ هم برای محل کارش درست کرده بود. کم کم هم سايت روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران به آدرس www.edumaz.ir را راه اندازی کرد.

 اگر بخواهم مظفری را به شما بشناسانم می توانم بگویم او کسی است که می تواند گام های بزرگی بردارد و اهل ریسک است. مثلا کار جالبی که برای این وب سایت edumaz.ir کرده بود این بود که پاسخ سوال های کنکور را در وب سایت روابط عمومی آموزش و پرورش استان مازندران قرار داده بود. همان گونه که آقای مزینانی در وبلاگ روابط عمومی کاربردی نوشته بود: در اولين فرصت پس از وب سایت رسمی سازمان سنجش این کار در سایت مربوطه انجام شد و طی چند روز 13 هزار بازدید کننده داشت و حتی تلویزیون استانی نیز به صورت خبری و زیرنویس تبلیغ سایت آموزش و پرورش را برای دیدن پاسخ کنکور اعلام می کرده است.

 کاری که خارج از بحث اطلاع رسانی به نوعی در استان اقدامي براي فرهنگ سازی بود. یا برای اولین باری در جریان دومین کنفرانس بین المللی روابط عمومی بود که ایشان را از نزدیک دیدم. همانگونه که قبلا نوشتم با چه شوق و ذوقی به دنبال تهیه عکس و خبر برای به روز رسانی وبلاگ اخبار روابط عمومی و همچنین بانک عکس روابط عمومی بود. کاری که اصلا جنبه مادی در آن مطرح نبود و نیست و یک ریال هم از کسی در این خصوص دستمزد نمی گیرد. او در اصل کار مدیریت بر یک سایت تخصصی را انجام می داد. چرا که وبلاگ اخبار روابط عمومی به عنوان یک "خبرگزاری معتبر روابط عمومی" برای کارگزاران روابط عمومی مطرح است. به جرات می توانم بگویم در حال حاضر نه تنها وبلاگ بلکه سایتی که اینگونه کامل و به روز اخبار روابط عمومی را به زبان فارسی پوشش بدهد در کشور نداریم. ولی واقعا متعجب و متاثرشدم از این خبر تلخ. این همه کج سلیقگی در کنار گذاشتن فردی که بارها از دوستان و همکاران آموزش و پرورشی اش در وصف او، توانمندی های او و تلاش های او می شنیدم.

 یادآور می شوم مظفری به عنوان کارمند نمونه ملی کشور موفق به دریافت یادمان خدمت شده بود و در سال گذشته در بین مجموعه کارکنان آموزش و پرورش بعنوان ایثارگر فرهیخته کشور معرفی شد. یقین دارم در این ماجرا احمد مظفری ضرر نکرد بلکه معتقدم اثر سوء این کج سلیقگی بیشتر در مجموعه آموزش و پرورش استان مازندران تاثیر می گذارد. او هنوز جوان است و پله های ترقی در برابرش. برایش آرزوی موفقیت دارم.

حسين امامي (وبلاگ روابط عمومي) - (hemami52@yahoo.com)

-fardanews هم اين جا مطالبي نوشته است:http://www.fardanews.com/shownews.php?id=16845



©2013 APG.ir