تعداد بازدید: 2826

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 23 بهمن 1384-0:0

کلماتي شبيه کليد

عباس حسن‌پور(شيون نوري)گفت: ‌مجموعه شعري با نام «كلماتي شبيه كليد» را آماده چاپ و انتشار كرده‌ام كه شعرهاي سال‌هاي 80 به بعد من را شامل مي‌شود.


عباس حسن‌پور-شاعر نوري- كه پيش از اين مجموعه شعر «اين شعر درخت خواهد شد» را منتشر كرده است،درباره مجموعه شعر جديد خود گفت: من در قالب‌هاي مختلف اعم از كلاسيك و نو شعر مي‌سرايم، اما مجموعه «كلماتي شبيه كليد» صرفاً شامل اشعار نو و سپيد من است.
وي افزود: فكر مي‌كنم اين مجموعه به لحاظ زباني در ادامه شعر دهه هفتاد است.
حسن‌پور(شيون نوري) با بيان اينكه اين مجموعه شامل 60 قطعه شعر است، ادامه داد: مضامين اين اشعار اجتماعي است كه گهگاهي مايه‌هاي طنز نيز به خود مي‌گيرد، اما طنز شعر دهه هفتاد كه پنهان است و اصلاً خنده‌اي بر لبان نمي‌آورد.
اين شاعر گفت: ناشر اين كتاب انتشارات «وارش وا» در آمل است.
نويسنده «از اين جا شروع شويم»، خاطرنشان كرد:‌ با اينكه شعر شاعران شهرستان تا حدودي از شعر شاعران پايتخت فاصله دارد، اما مخاطب شعر در همه جاي ايران با روند رو به كاهش روبروست.
وي اظهار داشت: شعر در زمان‌هاي گذشته مخاطب بيشتري داشته است، شايد يكي از علت‌هاي آن اين بوده كه شعر علاوه بر اينكه هنر به شمار مي‌آمده، وسيله‌اي براي برقراري ارتباط نيز بوده است. اما اين كاربرد شعر در زمان حاضر از بين رفته است.
حسن‌پور در پايان گفت: امروزه در عين اين كه شعر در كشور ما تخصصي‌تر شده است، اما از بام هنر برتر به پائين تنزل پيدا كرده است.


    ©2013 APG.ir