تعداد بازدید: 2395

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 1 اسفند 1384-0:0

هديه مارتينتي به مازني ها؛جام در خانه ماند

حاشيه هاي بعد از جام جهاني کشتي


 
اکيپ‌ تحقيقاتى‌ دکتر محبوبى‌
دکتر صادق‌ محبوبى‌- رئيس‌ سابق‌ هيأت‌ کشتى‌ استان‌ گيلان‌ -عملکرد کشتى‌گيران‌ کوبايى‌ را مورد بررسى‌ و ماحصل‌ آن‌ را در اختيار کادر فنى‌ تيم‌ملى‌ قرار داد تا براى‌ کشتى‌ فينال‌ راهگشاى‌ آنها شود.
 
بازگشت‌ ترکان‌
سال‌ها بود کسى‌ از مجيد ترکان‌ خبر نداشت. قهرمان‌ ارزنده‌ کشتى‌ جهان‌ بنابر دلايل‌ نامعلومى‌ در سالن‌هاى‌ کشتى‌ آفتابى‌ نمى‌شد و ترجيح‌ مى‌داد کنار گود باقى‌ بماند اما در خلال‌ رقابت‌هاى‌ جام‌جهانى‌ شاهد حضور فعال‌ او در سالن‌ بوديم‌ که‌ در نوع‌ خود قابل‌ توجه‌ بود.
 
مارتينتي: حضور ايران‌ در فينال، هديه‌ من‌ بود
رافى‌ مارتينتى‌ رئيس‌ فدراسيون‌ جهانى‌ کشتى‌ پس‌ از صعود تيم‌ملى‌ کشتى‌ کشورمان‌ به‌ ديدار فينال‌ جام‌جهانى‌ حق‌ مطلب‌ را در خصوص‌ تماشاگران‌ مازندرانى‌ ادا کرد. وى‌ در يک‌ سخنرانى‌ کوتاه‌ خطاب‌ با هواداران‌ کشتى‌ مازندران‌ گفت: صعود ايران‌ به‌ فينال، هديه‌ من‌ به‌ مردم‌ کشتى‌دوست‌ مازندران‌ بود!
بد نيست‌ بدانيد قبل‌ از صدور رأى‌ عجيب‌ در مورد مسابقه‌ ايران‌ و روسيه، کشتى‌دوستان‌ حسابى‌ مارتينتى‌ را تشويق‌ کردند و برخى‌ افراد هم‌ به‌ صورت‌ ويژه‌اي! از ايشان‌ حمايت‌ کردند تا همه‌ چيز براى‌ صعود ما به‌ فينال‌ فراهم‌ شود.
 
اردوى‌ اوکراين‌ و کوبا در سارى‌
با توجه‌ به‌ اين که‌ رقابت‌هاى‌ کشتى‌ جام‌جهان‌ پهلوان‌ تختى‌ از روز پنجم‌ اسفند آغاز مى‌شود، کاروان‌ تيم‌هاى‌ اوکراين‌ و کوبا ترجيح‌ دادند پس‌ از پايان‌ مسابقات‌ جام‌جهانى‌ در سارى‌ اردو بزنند و براى‌ آن‌ جام‌ آماده‌ شوند.
 
ورود کره‌شمالى‌ به‌ سارى‌
در خلال‌ برگزارى‌ رقابت‌هاى‌ جام‌جهانى‌ کشتى‌ آزاد، تيم‌ملى‌ کشتى‌ کره‌ شمالى‌ براى‌ شرکت‌ در جام‌ تختى‌ وارد سارى‌ گرديد و در محل‌ مورد نظر استقرار يافت.
 
سالن‌ خالى‌ و اعتراض‌ تماشاگران‌
سالن‌ سيدرسول‌ حسينى‌ صبح‌ ديروز بسيار خلوت‌ بود. جالب‌ اين جاست‌ که‌ اغلب‌ تماشاگران‌ هم‌ از جدال‌ ترکيه‌ و گرجستان‌ راضى‌ نبودند و سطح‌ کيفى‌ آن‌ را بسيار پايين‌ تلقى‌ مى‌کردند.
 
نرده‌گذارى‌ در خيابان‌هاى‌ اطراف‌ سالن‌
با توجه‌ به‌ اهميت‌ رقابت‌ فينال‌ جام‌جهانى‌ کشتى‌ آزاد، مسئولان‌ امنيتى‌ برگزارى‌ مسابقات‌ در اقدامى‌ جالب‌ توجه، خيابان‌هاى‌ اطراف‌ سالن‌ سيدرسول‌ حسينى‌ را خالى‌ کرده‌ و آنها را نرده‌گذارى‌ کردند تا مانع‌ از بروز مشکلات‌ احتمالى‌ شوند.
 
بلندگوهاي پرس رو صدا
نزدیک به بیست بلنگوی غول پیکر در سالن سیدرسول نصب شده بود. تعدد بلندگوهای نصب شده سبب شده بود که در محیط کوچک و بسته سالن صدای گوشخراشی تولید شود که ناراحتی تماشاگران و خبرنگاران را در پی داشت.
 
دختران کشتي دوست
دختران علاقه مند به کشتی هم قبل از آغاز رقابت ها در بیرون در ورودی سالن سیدرسول تجمع کرده و با حسرت ورود تماشاگران را به سالن نظاره گر بودند.
 
به نام پدر
پدر سیدرسول حسینی در سالن حاضر بود و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.
 
در نهايت بي نظمي
 جشن قهرمانی تیم ایران در نهایت بی نظمی  برگزار شد. به هنگام اهدای جام به تیم ایران افراد متفرقه بسیاری از مسئولین گرفته تا تماشاگران و حتی مسئولین خدمات سالن روی تشک حضور داشتند تا این بی نظمی حسن ختام  جام جهانی باشد.
 
رضايت‌ مسئولان‌ فيلا از مسابقات‌
مديران‌ ارشد فدراسيون‌ جهانى‌ کشتى‌ که‌ براى‌ تماشاى‌ جام‌جهانى‌ به‌ سارى‌ آمده‌اند از نحوه‌ برگزارى‌ اين‌ مسابقات‌ ابراز رضايت‌ کردند.
رافى‌ مارتينتي، نايب‌ رئيس‌ و دبير کل‌ فيلا، اعتقاد داشتند ايران‌ استانداردهاى‌ لازم‌ براى‌ برگزارى‌ مطلوب‌ مسابقات‌ را رعايت‌ کرده‌ و علاوه‌ بر آن‌ سالن‌ هم‌ شرايط‌ مطلوبى‌ داشت‌ و دچار بى‌نظمى‌ نشد.
 
آن مرد ادب دارد
مسابقه با روسیه تازه به اتمام رسیده بود و همگان منتظر اعلام رای مقامات فیلا بودند. رافائل مارتینتی که از روی کاناپه سفید رنگ بلند شد، سه نفر از خبرنگاران نزد او رفتند تا دیدگاه رییس فدراسیون جهانی کشتی درباره نتیجه دیدار ایران و روسیه را جویا شوند.

سه خبرنگار هنوز سوالی نپرسیده بودند که مارتینتی با بی حوصلگی گفت:

حتما شما هم درخواست آمدن به سوییس و عضویت در فیلا را دارید! هر سه نفر مبهوت شدند.
یکی از آن ها پرسید:
- مگر کسی این درخواست را مطرح کرده؟

مارتینتی هم بلافاصله فردی را که چند قدم آن طرف بالای سر میشل دوسون فرانسوی ایستاده بود را نشان داد.
هیچ یک از آن سه نفر نمی توانستند بهت و حیرت خود را پنهان کنند. فرد ناقص العقلی (به نام میم.ی.جیم)با پر رویی و وقاحت آمده و مستقیما درخواست سفر به سوییس را مطرح کرده! حتی به این هم فکر نکرده که مارتینتی بر چه اساسی باید او را با خودش به لوزان ببرد؟

اصولا مطرح کردن چنین درخواست هایی، غیر از ایجاد ذهنیت منفی برای میهمانان خارجی هیچ نتیجه دیگری ندارد و زحمات بی دریغ سایران را که بدون چشم داشت و بدون هیچ عقده ای برای مسافرت به سوییس و شاغل شدن در فیلا، دارند کار می کنند را نیز زیر سوال می برد و کم ارج می کند.
 
جشن بي نظير قهرماني در خيابان هاي ساري
شهر ساری پس از قهرمانی ایران در مسابقات جام جهانی صحنه پایکوبی و جشن های خیابانی شد.
بسیاری از علاقه مندان و شیفتگان کشتی از اقصی نقاط استان مازندران اعم از مرد و زن خود را به سالن سیدرسول رسانده بودند و با ازدحام در جلوی در ورودی از خروج اتوبوس تیم ملی جلوگیری کردند.
ازدحام علاقه مندان به قدری زیاد بود که اتوبوس تیم ملی مجبور شد مدت ها در محوطه سالن معطل شود و به هنگام خروج نیز چندین بار به عقب بازگشت.
دود کردن اسفند و روشن کردن فشفشه و آتش از دیگر مراسم این جشن بی سابقه بود که می توان آن را با جشن های خیابانی تهران پس از پس راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی مقایسه کرد.
ساری امشب در قرق موتورسوران شادمانی بود که با پرچم ایران  و فریادهای ایران ایران شهر  را به تصرف خود درآورده بودند.
شیپورهای کرکننده موتورها و موسیقی های بلند از داخل خودروها در سراسر شهر طنین انداز شده بود.
اینگونه جشن و پایکوبی برای رشته ورزشی به غیر از فوتبال در هیچ جای جهان مرسوم نیست و ثابت می کند که کشتی ریشه در تار و پود مردم مازندران دارد.


    ©2013 APG.ir