تعداد بازدید: 2299

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 1 اسفند 1384-0:0

قاسم زاده:دولت اشتباه استراتژیکی را مرتکب می شود

نماينده بابل: متاسفانه دست اندرکاران ما که باید از نظر فکری و اعتباری غنی باشند ، همیشه دغدغه های مالی دارند.


 وي افزود : در برنامه های توسعه اقتصادی کمتر به توسعه فرهنگی توجه می شود و این مساله در آینده ای نه چندان دور برای کشور ما خسارت هایی را به دنبال دارد .

قاسم زاده درادامه تصریح کرد : دولت ما اشتباه استراتژیکی مرتکب می شود ، اگر واقعا به حوزه فرهنگی دقیق شویم ، متوجه می شویم که حساسیت بحث های فرهنگی چه قدر زیاد است و مسائل این حوزه ،  از چنان اهمیتی برخوردار است که مستقیما با افکار و اندیشه مردم و جامعه سر و کار دارد .

وی تصریح کرد : ما همیشه به راحتی از کنار مسائل فرهنگی می گذریم و فرهنگ  ، به معنی محدود آن یعنی مسئولیت افکار جامعه که از طریق کتاب ، نشریات و رسانه ها صورت می گیرد که  از اهمیت بالایی برخوردار است .

نایب ريیس کمیسیون فرهنگی در ادامه افزود : مدیریت فرهنگی به مراتب سخت ترازمدیریت اموراقتصادی کشور است ولی متاسفانه دست اندرکاران ما که باید از نظر فکری و اعتباری غنی باشند ، همیشه دغدغه های مالی دارند و نویسندگان و اهل قلم ما هم یکی از این بخش ها هستند .

وی در ادامه افزود : اگر نویسندگان دغدغه های مالی داشته باشند جریان های فرهنگی کشور ناکام می ماند و این واقعیتی است که مجموعه نظام کمتر به آن عنایت دارد و اگر ما مجموعه افکار مردم را نسبت به این مساله روشن کنیم اداره این جامعه خیلی آسان خواهد بود ، و قبولاندن این موضع به مردم که با محدودیت منابع روبرو هستیم برای مردم بسیار راحت خواهد بود .

قاسم زاده در پایان گفت  : مردم به راحتی می توانند با محدودیت ها کنار بیایند ، به شرطی که امور فرهنگی جامعه را پررنگ تر ببینیم  . متاسفانه  به " جامعه دانایی محور"  کمتر توجه می شود و اگر محور جامعه دانایی باشد ، سنگینی بودجه باید در بخشهای فرهنگی بیشتر باشد .(mehrnews)



    ©2013 APG.ir