تعداد بازدید: 3431

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 3 اسفند 1384-0:0

از ساري تا سلمان شهر با زباله

حيدر كريم زاده


در شرايطى كه شهرهاى توريستى براى كسب درآمد بيشتر به رقابت با يكديگر پرداخته اند، شهرساحلى و زيباى «سلمان شهر» (متل قو) در ميان انبوهى از زباله ها محاصره شده و جذابيت خود را ازكف داده است.
اين شهر كه در غرب استان مازندران و در نزديكى شهر چالوس قرار دارد، از هرگونه سيستمى براى جمع آورى و دفع زباله محروم است و تمام معابر آن از زباله انباشته شده است.
در خيابان هاى فرعى شهر، تراكم زباله به حدى است كه پياده روها جايى براى عبور رهگذران ندارد و آنها ناچار از ميانه خيابان و از مسير اتومبيل رو عبور مى كنند. همچنين در خيابان اصلى شهر، زباله هاى انباشته شده تا ميانه خيابان پيش آمده و راه را براى تردد و توقف خودروها سد كرده اند.
در شهرك هاى گلسار، رايكا و لاكوده نيز نخستين منظره اى كه به چشم مى آيد تل هايى از زباله است.
اين وضعيت نه تنها چهره سلمان شهر را به شدت نازيبا ساخته، بلكه سلامتى شهروندان را نيز درمعرض مخاطره قرار داده و نارضايتى شهروندان از عملكرد شهردارى را موجب شده است. اين درحالى است كه نهاد يادشده گاه اقدام به سوزاندن زباله ها مى كند و هواى شهر را به شدت آلوده مى سازد.
برخى ازاهالى سلمان شهر معتقدند كه نهادهاى استانى بايد عملكرد شهردارى در اين خصوص را مورد ارزيابى قراردهند و نسبت به رفع هرگونه مشكل يا ناكارآمدى دراين خصوص اقدام كنند.
گفتنى است چندى پيش انباشت زباله ها در معابر شهر سارى مركز استان مازندران نيز اسباب اعتراض شهروندان را فراهم آورد. بسيارى شهرهاى مازندران با مشكل انباشت يا دفع غيراصولى زباله ها روبرو هستند.(iran-newspaper)


    ©2013 APG.ir