تعداد بازدید: 2383

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 7 اسفند 1384-0:0

سفرهاي بي خير و برکت

نماينده‌ي مردم آمل در مجلس معتقد است: حضور مسافران در مازندران براي اين استان ‌فايده چنداني ندارد.


وي گفته است: در واقع مازندران از حضور مسافران هميشه ضرر مي‌برد، در حالي كه مسافراني كه به سايراستان‌ها سفر مي‌كنند، به آن استان‌ها با خود بركت و خير مي‌برند و به رونق آنها كمك مي‌كنند.

عزت‌الله يوسفيان در مورد ميزان آمادگي استان مازندران براي پذيرايي از مسافران نوروزي، گفت: اين استان از استان‌هاي نزديك به پايتخت است و طبيعتا مسافران نوروزي زيادي به اين استان سفر مي‌كنند.

وي با بيان اين كه عمده‌ي مسافران به اين استان از اقشار مرفه جامعه بوده و از نظر مسكن و اقامت مشكلي ندارند، اظهار داشت: اكثر آنها برخوردار از امكاناتي چون ويلا هستند. در حالي كه در ايام نوروز اقشار كم درآمد - اگر اقوام و آشناياني داشته باشند - به اين استان سفر خواهند كرد.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي مجلس خاطرنشان كرد: در ايام عيد آموزش و پرورش نيز به آن اندازه آمادگي ندارد كه بتواند براي اقشار كم درآمد مانند معلمان جا و مكاني خالي كند.

به گفته‌ي نماينده آمل، كساني كه به استان مازندران سفر مي‌كنند، چون براي اقامت در اين استان ويلاي شخصي دارند و راه نزديك است، همه امكانات خوراكي و احتياجي را به همراه خود مي‌آورند، لذا ويلانشينان كنار دريا خيلي محتاج به خريد از بازار نيستند. سال گذشته حداقل از بابت خريد طيور و پرندگان درآمدي عايد فروشندگان مي‌شد، ولي به دليل آنفولانزاي مرغي امسال چيزي عايد فروشندگان مازندراني نخواهد شد.

وي تصريح كرد: بخش عمده‌اي از نقدينگي ما در تعطيلات نوروز از استان مازندران خارج مي‌شود، در حالي كه تسهيلات بانكي كه ارايه مي‌دهند بر اساس نقدينگي است كه در استان وجود دارد، لذا براي شهرهاي شمالي به ويژه مازندران اين مسافرت‌ها هيچ خير و بركتي ندارد.

اين نماينده مجلس در پايان خاطرنشان كرد: به هر حال ستادهاي سفرهاي نوروزي و شهرداري‌ها امكاناتي فراهم كرده و بروشورهايي براي راهنمايي مسافران براي بازديد از اماكن قديمي و مناطق جنگلي تهيه كرده‌اند. در مسير جاده‌ها نيز راهنمايان و امدادگراني براي كمك به مسافران نوروزي قرارداده‌اند. (isna)



    ©2013 APG.ir