تعداد بازدید: 2307

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 10 اسفند 1384-0:0

حرف و حديثت منم!

يادداشتي از:baztab


مقام‌هاي كشتي و ورزش ايران، چنان از قهرماني پرحرف و حديث خود در جام جهاني كشتي ساري ذوق‌زده شده‌اند كه امر بر خودشان هم مشتبه شده است. آنان همراه با كادر تيم ملي كشتي، كه خود بيش از همه از وضع كشتي باخبرند، به ديدار احمدي‌نژاد مي‌روند و تلاش مي‌كنند با خاصه خرجي از اعتبار رئيس‌جمهور، ضعف كشتي ملي را از ديدگان اهل فن و مردم دوستدار كشتي، ورزش ملي ايرانيان، پنهان نگه ‌دارند.

 يكي از عجيب‌ترين ديدارهاي رئيس‌جمهور، ديدار اخير وي با تيم ملي كشتي ايران بود؛ تيمي كه با حرف و حديث هاي فراوان در ساري به فينال جام جهاني كشتي رسيد و قهرماني آن به هيچ وجه به مذاق اهالي فن و جامعه ورزشي كشور خوش نيامد. با اين حال، بحث‌هايي كه درباره مسابقات ساري در جريان است و ارزش نه چندان مهم قهرماني در اين مسابقات، كه حتي تا سال‌هاي گذشته براي كشتي ايران هم اهميتي نداشت، مسئولان كشتي و ورزش كشور را بر آن داشت تا به جاي بررسي نقاط ضعف فراوان در تيم و نحوه مديريت خود، بزرگنمايي اين پيروزي نه چندان واقعي را برگزيدند.

اين در حالي است كه هم‌اكنون، دنيا، نگاه ويژه‌اي به ايران داشته و شعار حق‌طلبي و عدالت‌مداري در پيشاني اين توجه قرار گرفته است. اين موارد مهم بايد موجب حساسيت بيشتري از حضور افراد و شخصيت‌ها در ديدارهاي رئيس‌جمهور شود.

 تماشاگران ساري در سالن برگزاري مسابقه‌ها، كلمه «I Love you» كه با هماهنگي ديگر تماشاگران و مردم گفته مي‌شد و واكنش عجيب رئيس فيلا را كه روي صندلي‌اش آرام و قرار نداشت، فراموش نمي‌كنند.

از طرفي، جامعه ورزشي ما غيرمستقيم، حق را به تيم روسيه داد و تصميم به صعود ايران پس از يك جلسه، ايراني‌ها را هم قانع ساخت، چه برسد به روس‌ها كه با اين حركت از رئيس فيلا پرسيده بودند: «براي چه اين كار غيراصولي را زودتر از سال 2007 انجام داده است؟» وي نيز در پاسخ گفته بود: اين هديه من به مردم مازندران و ايران است.

اي كاش، سازمان تربيت بدني و فدراسيون كشتي، اندكي از احساسات كاذب اين پيروزي كم مي‌كردند و به مانند جامعه نگران كشتي ايران، به آينده نگاه مي‌كردند؛ همان نگاهي كه موجب شد، صبح جمعه، عليرضا دبير، قهرمان كشتي جهان در برنامه «ديدار در وقت اضافه» به صراحت بگويد، اگر اين‌گونه پيش برويم، در پكن 2008 حتي مدال برنز هم نمي‌گيريم.(baztab)



    ©2013 APG.ir