تعداد بازدید: 2489

توصیه به دیگران 1

شنبه 13 اسفند 1384-0:0

رفتم که رفتم

"علي‌اعظم مهدي‌پور" رييس هيات كشتي استان مازندران از سمت خود استعفا كرد.


وي چهارشنبه گذشته نامه استعفاي خود را به فدراسيون كشتي و رونوشت آن را به اداره كل تربيت بدني مازندران ارسال كرد.

مهدي پور به irna گفت: ديگر به كشتي برنمي گردم و تمام اوراق كشتي در زمان رياست خودم را آتش مي‌زنم و حتي به سالن مسابقات هم نمي‌روم.

وي افزود: هركسي درهرصنفي داراي شخصيت و آبرو است، وقتي ديدم كه ماندنم مساوي است با از دست دادن شخصيتم ، صلاح را دراين ديدم كه ديگر نباشم.

وي مشغله كاري زياد را از جمله دلايل استعفايش اعلام كرد.

"محمدرضا طالقاني" رييس فدراسيون كشتي با اظهار تعجب ازاين قضيه گفت :
مهدي پور بايد دلايل استعفايش را به صورت كتبي به فدراسيون اعلام كند.

وي افزود : بااستعفاي مهدي پور فعلاموافقت نشده و معتقدم پذيرش اين استعفا در روزهايي كه مازندران بايد از ميزباني شايسته‌اش لذت ببرد ، صحيح نيست.

"سيد هادي حسيني " مديركل تربيت بدني استان مازندران دراين رابطه به ايرنا گفت: دلايل استعفاي رييس هيات كشتي استان مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

وي افزود: اگر مهدي پور به واسطه اين كه درمراسم تجليل از وي نامي برده نشده ناراحت است بايد بداند رافائل مارتينتي به طور شخصي نشان ويژه فيلا را به مسوولان اهدا كرد.

نزديكان به هيات كشتي استان مازندران با علم به اين كه مهدي پور ديگر به هيات كشتي برنمي‌گردد از احتمال سرپرستي "اسدالله رضايي " برهيات كشتي استان خبرمي دهند.

khabars هم امروز نوشت:

به‌ دنبال‌ برکنارى‌ اسدا... رضايى‌ رئيس‌ سازمان‌ ليگ‌ کشتي، مهندس‌ على‌اعظم‌ مهدى‌پور رئيس‌ هيأت‌کشتى‌ استان‌ مازندران‌ که‌ روز چهارشنبه‌ هفته‌ گذشته‌ از مسئوليت‌ خود استعفا داده‌ است‌، گفت: متأسفانه‌ توسط‌ مسئولين‌ فدراسيون‌ کشتى‌ و اداره‌ کل‌ تربيت‌بدنى‌ استان‌ مازندران‌ به‌ شأن‌ و جايگاه‌ کشتى‌ و هيأت‌کشتى‌ استان‌ اهانت‌ شده‌ و به‌ اين‌ شکل‌ نمى‌توان‌ خدمت‌ کرد.
وى‌ ادامه‌ داد: سه‌ ماه‌ تمام‌ هيأت‌کشتى‌ و پرسنل‌ آن‌ در خدمت‌ ميزبانى‌ جام‌جهانى‌ و جام‌ تختى‌ بوده‌ و تمام‌ امور زيربنايى‌ و اصلى‌ اين‌ ميزبانى‌ توسط‌ بچه‌هاى‌ هيأت‌کشتى‌ انجام‌ شده‌ ولى‌ ديگران‌ که‌ فقط‌ چند حرکت‌ تبليغى‌ و ظاهرى‌ انجام‌ داده‌ بودند، همه‌ چيز را به‌ نام‌ خودشان‌ کردند. مهدى‌پور همچنين‌ گفت: پنجاه‌ سال‌ آبروى‌ ورزشى‌ مرا طى‌ يک‌ برنامه‌ چند دقيقه‌اى‌ زير سؤ‌ال‌ بردند.
 
وقتى‌ کشتى‌گير، مربي، مسئول‌ و ساير علاقه‌مندان‌ کشتى‌ از اين‌ حرکت‌ ناشايست‌ ابراز تأثر و تنفر مى‌کنند، من‌ چه‌ مى‌توانم‌ بگويم. اصلاً‌ انتظار چنين‌ برخوردى‌ را نداشتم‌ و معتقدم‌ در اين‌ رابطه‌ هم‌ فدراسيون‌ کشتى‌ مقصر است، هم‌ اداره‌ کل‌ تربيت‌بدني! وى‌ تصريح‌ کرد: چگونه‌ است‌ در ايام‌ قبل‌ و همين‌ حالا وقتى‌ ميزبانى‌ به‌ يک‌ استان‌ واگذار مى‌شده‌ يا مى‌شود، سرپرست‌ مسابقات‌ نيز رئيس‌ هيأت‌کشتى‌ معرفى‌ مى‌شود، ولى‌ در جام‌جهانى‌ و جام‌ تختى‌ کشتى‌ آزاد، فدراسيون‌ اين‌ کار را نکرد!
 
مگر قبلاً‌ شعباني، ثمربخش‌ و کلانترى‌ سرپرست‌ نبودند؟! مگر همين‌ حالا براى‌ جام‌ يادگار امام‌ در قم، مرادى‌ گنجه‌ رئيس‌ هيأت‌کشتى‌ قم‌ سرپرست‌ مسابقات‌ نيست؟! خب‌ وقتى‌ فدراسيون‌ احترام‌ جايگاه‌ نماينده‌ خود را نگه‌ نمى‌دارد، اهانت‌ توسط‌ اداره‌ کل‌ نيز چندان‌ عجيب‌ نيست!
وى‌ اضافه‌ کرد: مازندران‌ با اين‌ همه‌ پتانسيل‌ که‌ در تمام‌ رده‌هاى‌ سنى‌ به‌ عناوين‌ قهرمانى‌ کشور دست‌ يافته‌ و هميشه‌ بيشترين‌ عناوين‌ را از آن‌ خود مى‌کند هيچ‌ جايگاه‌ ثابتى‌ در کميته‌هاى‌ فدراسيون‌ ندارد.
وى‌ در مورد استعفاى‌ خود و همزمانى‌ آن‌ با برکنارى‌ اسدا... رضايى‌ و احتمال‌ جايگزينى‌ وى‌ به‌ جاى‌ خودش‌ گفت: تمام‌ اين‌ موضوع‌ها را تکذيب‌ مى‌کنم‌ و فکر مى‌کنم‌ قدرى‌ شيطنت‌ صورت‌ گرفته‌ است!
 
 استعفاى‌ من‌ پس‌ از جام‌ تختى‌ صورت‌ گرفته‌ ولى‌ صبح‌ چهارشنبه‌ توسط‌ دبيرخانه‌ به‌ فدراسيون‌ و اداره‌ کل‌ ارسال‌ شده‌ اما قبل‌ از ارسال‌ اين‌ استعفا طالقانى‌ اجازه‌ داده‌ که‌ رضايى‌ اعضاى‌ سازمان‌ ليگ‌ را معرفى‌ و ابلاغ‌ بدهد ولى‌ پس‌ از اينکه‌ استعفاى‌ من‌ مطرح‌ شده‌ اقدام‌ به‌ برکنارى‌ رضايى‌ کردند تا با دامن‌ زدن‌ به‌ اين‌ شايعه‌ که‌ شايد او مى‌خواهد جانشين‌ من‌ شود از عصبانيت‌ مردم‌ بکاهند! جايگاه‌ رضايى‌ مشخص‌ است.
 
آدم‌ کار بلدى‌ که‌ خودم‌ هم‌ قبلاً‌ از او خواسته‌ بودم‌ به‌ ما کمک‌ کند و يکى‌ از عوامل‌ موفقيت‌ ليگ‌ کشتى‌ ايران‌ اوست‌ و در هر کجايى‌ که‌ بخواهد مى‌تواند به‌ ورزش‌ مازندران‌ خدمت‌ کند. تورج‌ لارودى‌ از دوستان‌ ماست‌ و اميدوارم‌ که‌ موفق‌ شود ولى‌ اين‌ را نمى‌توان‌ ناديده‌ گرفت‌ که‌ فدراسيون‌ به‌ خواست‌ مردم‌ و مسئولين‌ مازندران‌ نه‌ تنها هيچ‌ توجهى‌ نکرد بلکه‌ با اين‌ اقدامش‌ کم‌ لطفى‌ کرده‌ و شهد شيرين‌ ميزبانى‌ شايسته‌ و قهرمانى‌ جام‌جهانى‌ و جام‌ تختى‌ را به‌ کامشان‌ زهر نمود!
 
وى‌ در پايان‌ گفت: من‌ با هيچ‌ کس‌ اختلاف‌ ندارم‌ و هرگز نمى‌خواهم‌ که‌ دود اختلافات‌ به‌ چشم‌ کشتى‌ برود. هر چند که‌ طالقانى‌ با استعفاى‌ من‌ مخالفت‌ کرده‌ و خواستار برپايى‌ جلسه‌اى‌ براى‌ رفع‌ مشکلات‌ شده‌ است‌ ولى‌ باتوجه‌ به‌ شرايطى‌ فعلى‌ و عدم‌ رفع‌ موانع‌ و مشکلات‌ نمى‌توان‌ خدمت‌ کرد. ابتدا بايد تکليفمان‌ را با اداره‌ کل‌ و فدراسيون‌ روشن‌ کنيم‌ تا بلکه‌ در صورت‌ رفع‌ معضلات، بتوان‌ به‌ آينده‌ اميدوار بود.
 
koshti هم با مهدي پور گفت وگوي کوتاهي کرده است:علی اعظم مهدی پور استعفا داد. رییس هیات کشتی مازندران بعد از چهار ماه و چندی میز کارش را رها کرد و ترجیح داد همانند گذشته دورادور پیگیر اخبار کشتی باشد. گرچه به گفته خودش احتمال بازگشت مجدد نیز وجود دارد.


* چرا استعفا؟


دلیل خاصی نداشت. خسته شده بودم.



* به همین زودی؟


مشغله کاری خسته ام کرده بود.



* اما اختلافاتی که در جام جهانی با مدیر کل داشتید و همچنین عزل اسدالله رضایی یکی از نامزدهای ریاست هیات کشتی مازندران به فاصله زمانی بسیار کم با استعفای نهایی شما، کمی این کناره گیری را غیرمعمول جلوه می دهد.
این طور نیست ؟


نمی گویم کاملا بی ربط است اما مطمئنا استعفای من ربطی به کناره گیری رضایی ندارد. من استعفایم را سه روز قبل تحویل مسئول امور اداری هیات دادم و قرار شد دو روز بعد از آن به فدراسیون فاکس کند.
 آن زمان هنوز رضایی برکنار نشده بود و حتی اعضای سازمان لیگ را نیز معرفی کرد. نه من می دانستم که رضایی به زودی برکنار می شود و نه رضایی می دانست من قصد استعفا دارم.



* با توجه به علاقمندی مدیر کل به رضایی احتمال این که از رییس معذول سازمان لیگ در مازندران استفاده شود چقدر است؟


من واقعا متاسفم که فدراسیون از چنین مهره ای به راحتی گذشت. لیگ ما مرهون زحمات رضایی است. من خوشحال می شوم که رضایی در هر جایگاهی که شده در کنار کشتی مازندران باشد.



*درگیری با مدیر کل چقدر در تصمیم شما موثر بود؟


من با حسینی اختلاف یا مشکلی ندارم. ما با هم قبلا جلساتی داشتیم هر چند که در مراسم تجلیل جام جهانی جایگاهی برای هیات کشتی مازندران در نظر نگرفته شده بود و من از این مسئله ناراضی و دلگیر شدم. منشا ناراحتی من هم از همان جا بود و صلاح را بر این دیدم که اگر نباشم خیلی بهتر است.
البته طالقانی استعفای من را نپذیرفته و معتقد است باید مشکل را با صحبت حل کنیم.



* یعنی احتمال بازگشت دوباره شما به هیات وجود دارد؟


هیچ بعید نیست اما با شرط و شروط! طالقانی درخواست کرد که جلسه ای در این زمینه برگزار شود تا به صورت مسالمت آمیز با هم صحبت کنیم. 



    ©2013 APG.ir