تعداد بازدید: 2240

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 14 اسفند 1384-0:0

روي ميز وزير:احمد پور در هيئت مديره بورس؟

شايد دکتر احمد پور-مدير تالار منطقه اي بورس استان،عضو هيأت مديره «سازمان جديد بورس و اوراق بهادار»شود.


گزارش هاي دريافتي حاكي است، تعيين اعضاي هيأت مديره سازمان جديد بورس و اوراق بهادار وارد مراحل نهايي شده است.
پس از آن كه شوراي بورس با تركيب جديد فعاليت خود را آغاز كرد و در نخستين گام اساسنامه سازمان بورس و اوراق بهادار را به تصويب رساند، اعضاي اين شورا و در رأس آن وزير اقتصاد به عنوان رئيس شوراي بورس رايزني براي تعيين هيأت مديره سازمان بورس را آغاز كرده اند.
براساس قانون جديد هيأت مديره سازمان بورس كه طبق تعريف وظايف نظارتي را در بازار سرمايه برعهده خواهد گرفت از پنج عضو موظف و تمام وقت تشكيل مي شود. اعضاي هيأت مديره بورس در صورت انتخاب به اين سمت نمي توانند هيچ پست و شغل ديگري اختيار كنند.

 با توجه به حيطه اختيارات اين سازمان در حوزه نظارت و با در نظر گرفتن مسئوليتي كه هيأت مديره آن در شكل دهي ساختار جديد بازار سرمايه در قالب قانون جديد برعهده خواهد داشت، انتخاب پنج عضو آن از اهميت بسزايي برخوردار است.
 اخبار به نسبت دقيق نشان مي دهد: عضويت حسين خزلي خرازي، از مديران سابق بورس و مدير عامل فعلي كارگزاري بانك كشاورزي در هيأت مديره «سازمان جديد بورس و اوراق بهادار» تقريباً نهايي شده است. خرازي در سال هاي اخير توان بالايي در امور اجرايي بازار سرمايه از خود به نمايش گذاشته به طوري كه در آخرين دوره كاري او، كارگزاري بانك كشاورزي به طور كم سابقه اي توسعه يافت و توانست بيشترين سهامداران خرد را به مجموعه بازار سرمايه پيوند دهد.
ديگر اخبار دريافتي كه صحت و سقم آن يا مورد تأييد قرار نگرفته و يا برخي منابع مطلع آن را رد كرده اند نيز نشان مي دهد: در فهرست در دست بررسي وزير اقتصاد نام افرادي چون علي صالح آبادي دبير كل فعلي بورس، قاسم محسني سرپرست مركز تحقيقات بازار سرمايه و همچنين دكتر احمدپور مدير تالار مازندران بورس اوراق بهادار ديده شده است.احمدپور اهل ميربازار بابلسر است که در دانشگاه اقتصاد درس مي دهد.وي در انتخابات اخير از علي لاريجاني حمايت کرده بود.
گفته مي شود به جز حسين خرازي هنوز هيچ فرد ديگري از بخت و اقبال بالايي براي حضور در هيأت مديره بورس برخوردار نيست. اما به هرحال همان گونه كه روند انتخاب ها در دولت جديد تاكنون نشان داده، بايد در اين مورد نيز به انتظار شگفتي باشيم.



    ©2013 APG.ir