تعداد بازدید: 6608

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 21 خرداد 1394-3:11

شهرداری بابل و روابط عمومی اش!

بسیاری از مدیران ما چوب ضعف و سهل انگاری مسئولان روابط عمومی شان را می خورند و نبود ارتباط سالم دوسویه گاه پاشنه آشیل این دسته از مدیران می شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، بابک ابهرزاد: آن چه از شهرداری بابل در ذهن برخی همشهریانم باقی مانده فعالیت های ضد میراث فرهنگی، تخریب بناهای تاریخی و ساخت و ساز غیرمجاز در حریم موزه و نیز پارک نوشیروانی، تحصن عضو شورای شهر و اعتراضش علیه شهردار و مسایلی از این دست است.

بسیاری از این نوع مشکلات به نبود رسانه های تاثیرگذار در منطقه، نبود ارتباط مطلوب دوسویه بین شهرداری و رسانه ها و نبود فضای نقادی در این سیستم است.

به تازگی شهرداری بابل نشستی تبعیض آمیز را بدون حضور رسانه های مستقل و منتقد برگزار کرده است.

مازندنومه هم به این نشست خبری شهردار بابل دعوت نشد، چرا که مسئول روابط عمومی شهرداری که حدود یک سال پیش به این سمت منصوب شده است و شاید تجربه لازم را نداشته باشد، اعتقادی به رسانه های مجازی ندارد.

بسیاری از مدیران ما چوب ضعف و سهل انگاری مسئولان روابط عمومی شان را می خورند و نبود ارتباط سالم دوسویه گاه پاشنه آشیل این دسته از مدیران می شود. نمونه اش فرمانداری همین شهرستان بابل است که بعد از نقدهای فراوان ما و سایر رسانه ها بالاخره مجبور به ایجاد تغییراتی در روابط عمومی اش شد.

این که مسئول روابط عمومی یک دستگاه هنوز جایگاه و اهمیت رسانه های مجازی را درک نکرده و به بهانه هایی چون نبود صندلی(!) برخی رسانه های محدود را دعوت می کند، قابل اغماض نیست و ما این گونه قضایا را در بی تدبیری شهردار این شهر می دانیم.

در یکی از شبکه های اجتماعی شهروندی از بابل پست گذاشته بود:«علی رغم این که دلم نمی خواهد اما مجبورم اذعان کنم شهرداری ساری کارهای بزرگی در زمینه های عمرانی و فرهنگی برای مرکز استان انجام داده است و شهرداری شهر ما-بابل-انگار در خواب و تعطیلات است و چهره شهر بابل سالهاست تغییر نکرده است.»

مردم شریف بابل با انتخاب اعضای شورای شهر، غیرمستقیم بر عملکرد شهردار نظارت می کنند و انتظار می رود اعضای شورا کاستی های این حوزه را سامان بخشند تا انگیزه ای را برای حضور دوباره مردم پای صندوق های رای به وجود بیاورند.

چون به نشست خبری شهردار بابل دعوت نشدیم دو پرسش خود را این جا می گذاریم، شاید کسی پیدا شد و پاسخ داد:

1- شایعه برکناری قریب الوقوع شهردار بابل و پایان خدمت او در این سمت را تایید می کنید یا خیر؟

2-چرا در زمینه تخریب مکان های باستانی که در محدوده شهری قرار دارد، نیز ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم ها ضعیف عمل شده است.


  • عبدا... رهگذرپاسخ به این دیدگاه 3 1
    پنجشنبه 4 تير 1394-0:58

    باسلام،چندنکته درمرد شهربابل ،وظرفیت بی نظیرآن قابل توجه هست:بابل ازقدیم الایام از بهترین شهرهای استان بوده ودرزمانی ازلحاظ وسعت بسیار وسیع بوده که درحال حاضر بخشهایی از آن به شهرستان مستقلی تبدیل شده است.همچنین درطول انقلاب ودفاع مقدس بهترین ودلیرمردان سرشناس. وسردارانی داشته ودارد که باعث افتخار لشگر ۲۵کربلا بوده است.حال چندسالی است که از وجود شهرداری توانمند،همشهری ،خلاق ،آشنا به ظرفیتها و پیشینه تاریخی شدیدءدرمضیغه هست ومتاسفانه مسولین محترم ماهم به این نکته توجه کافی ووافی ندارند واین امرباعث عدم توسعه وپیشرفت شهرما خواهد شد.اخیرأزمزمه ای دراذهان پیچیده شده که بارقه های امیدی از پیشرفت وآبادانی شهر رابه ارمغان خواهد پیشنهاد حضور ... به عنوان شهرداربابل واقعا حضور شخصیتهایی نظیر ایشان که از مدیران کشوری ودرسطح ملی هستند بسیاربرای شهر ارزشمند وباعث عمران وآبادانی شهرمان خواهد شداین تغییر بسار بجااست.

    • گنج افروزیپاسخ به این دیدگاه 1 0
      شنبه 23 خرداد 1394-14:47

      همه اینها کاملا درست است. نقادان و روزنامه نگاران ساروی رحم ندارند و بسیار موشکافانه دارند همه چیز را زیر نظر میگیرند. در واقع سطح مطالبات مردم را بسیار بالا برده اند. نقدی در یکی از سایت های مجازی در مورد ساری خواندم که اصلا فکر نمی کردم داخل استان همچین پتانسیلی باشد.الان هدف گزاری در ساری رقابت کردن با رشت هست اما ما داریم دور خودمان میچرخیم. واقعیت را باید دید و بیان کرد. بسیار عالی نوشتید.

      • شنبه 23 خرداد 1394-13:51

        شاهدشما هم ازجمله درخواست کنند گان رپرتاژ بودي ندادن الان روابط عمومي بچه بده شداند تابه حال کجابودي

        • شنبه 23 خرداد 1394-13:32

          اولاً آقای بابک ابهرزاد، اسم شما در میان لیست خبرنگاران داده شده از سوی خانه مطبوعات نبوده و دوماً شما تا کنون چه خبری از شهرداری بابل را در سایت مازند نومه درج داده و به روابط عمومی شهرداری تحویل داده ید که از رزومه کاری شما بوده باشدو این روابط عمومی شما رو به عنوان خبرنگار فعال شناخته باشد نه اینکه یک روز مانده به نشست خبری شما از روابط عمومی درخواست نمایید تا شما رو به این نشست دعوت نماید.

          • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه
            شنبه 23 خرداد 1394-12:39

            آی گفتی؟!! آی گفتی!؟؟؟

            • جمعه 22 خرداد 1394-23:37

              از شهر ما مشخص است داخل شهرداری چه خبر است؟ آقای منصف اعتراضت به کجا رسید؟


              ©2013 APG.ir