تعداد بازدید: 3171

توصیه به دیگران 0

شنبه 23 خرداد 1394-13:57

بزرگ نیا: شادی هویت ماست/دچار چرخش فرهنگی شده ایم

در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران مطرح شد: 200 هزار ویلا در سطح استان وجود دارد که در اختیار اشخاص حقیقی است/ عده ای در این ماه به سفر می پردازند و ما باید مانند گذشته خدمات مان را ارائه دهیم/ باید یک برنامه بزرگ فرهنگی با فضای شاد داشته باشیم.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست  وگردشگری، مینا محسن پور: نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مازندران ویژه تابستان، با حضور فرمانداران استان، پیش از ظهر شنبه در سالن اجتماعات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

علی نبیان- معاون عمرانی استاندار مازندران- در این جلسه اظهار داشت: از 25 اسفند 93 گام بلندی در ستاد اجرایی خدمات سفر برداشته شد و بر اساس ارزیابی های معاونت گردشگری، مازندران رتبه نخست را در ارائه خدمات سفر در کشور به دست آورد.

وی ادامه داد: کسب رتبه اول سخت است اما مهم تر از آن حفظ این رتبه است که همت و تلاش مضاعف مدیران را می طلبد.

نبیان با تاکید بر کار سخت و تلاش خستگی ناپذیر مدیران در ستاد اجرایی خدمات سفر، نقش موثر و همراهی اصحاب رسانه را انکار ناپذیر دانست.

معاون عمرانی استاندار، فرمانداران را عهده دار بار سنگینی در راستای اجرای خدمات سفر دانست و گفت: با توجه به طولانی تر بودن مدت زمان سفر در تابستان امیدوارم اقدام اجرایی خوبی را شاهد و میزبان خوبی برای مهمانان تابستانی باشیم.

وی با اشاره به 24 خرداد ماه و فرا رسیدن دومین سالگرد حضور میلیونی مردم در پای صندوق های رای، ابراز داشت: برای حضور پر شور مردم سپاسگزاریم و مردم به اعتدال و تدبیر و امید رای داده اند و ما باید تلاش کنیم که آن امید را در درون مردم و جامعه زنده کنیم.

معاون عمرانی استاندار همچنین با بیان اینکه 200 هزار ویلا در سطح استان وجود دارد که در اختیار اشخاص حقیقی است، سفر به مازندران را محدود به تاریخ و فصل خاصی ندانست و در زمان بروز حوادث، خواهان تلاش به هنگام هلال احمر و اورژانس شد.

حضور صداوسیما پررنگ تر شود*

در ادامه دلاور بزرگ نیا- مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران- موارد ارزیابی را که منجر به کسب رتبه نخست خدمات سفر شده است، معلول تعامل دستگاه های اجرایی، خدمات تخصصی گردشگری، خدمات فرهنگی، اطلاع رسانی، خدمات ایمنی و نجات، خدمات اسکان، رسیدگی به شکایات و ایجاد امنیت دانست.

وی سازمان حمل و نقل و پایانه ها و همچنین آموزش و پرورش را دو نهادی دانست که بیشترین نقش را در مقوله خدمات و تسهیلات سفر دارند.

بزرگ نیا با اشاره به نزیدک شدن ماه رمضان و کم رنگ تر شدن سفرها، ابراز داشت: باز هم عده ای در این ماه به سفر می پردازند و ما باید مانند گذشته خدمات مان را ارائه دهیم.

مدیر کل میراث با بیان اینکه در رابطه با نحوه ارائه خدمات و سرویس واحد ها تصمیمات لازم گرفته شده است، افزود: استان های ساحلی کشور دو ستاد خدمات تسهیلات سفر و ساماندهی سواحل دارند که در موضوع دریا هم باید به شکل ویژه فعالیت کنند.

بزرگ نیا همچنین با اشاره به دستور ستاد هماهنگی سفر کشور مبنی بر لزوم ارائه برنامه های فرهنگی از سوی استان ها، گفت: باید یک برنامه بزرگ فرهنگی با فضای شاد داشته باشیم به گونه ای که هم فرهنگ مازندران و هم روحیه شاد مازندرانی را به مسافران منتقل کنیم.

این مسوول برگزاری جشنواره های مختلف را با فضای شاد، در مناطق مختلف استان خاطر نشان کرد و افزود: مازندران در کنار شجاعت، رشادت و حق طلبی، شادی را نیز جزیی از هویت خود می داند.

وی ادامه داد: دچار چرخش فرهنگی شده ایم و همچنین دچار شادی های خصوصی و عزاهای عمومی، ما باید فضای جشن را در استان عمومی کنیم.

بزرگ نیا در بخش دیگری از سخنانش به طرح خانه های مسافر اشاره کرد و گفت: افرادی که در ورودی ها و سطح شهر با تابلوهای اجاره ویلا و منزل به مسافران محل اقامت اجاره می دهند، یک فرصت 10 روزه داده شده که خود را معرفی کنند و مکان آنان ارزیابی و در واقع شناسنامه دار شود، در غیر این صورت با آنان برخورد قاطع و قانونی می شود.

بزرگ نیا در پایان خواهان فعالیت بیشتر و پررنگ تر صدا و سیما به عنوان کمیته اطلاع رسانی در بخش های خبری، تولیدی و زنده شد و همچنین از فرمانداران حضور در مصاحبه ها و ارائه زحمات و خدمات شان را درخواست کرد.


  • یک دلسوز پاسخ به این دیدگاه 1 0
    يکشنبه 24 خرداد 1394-10:5

    به قول ورزشی ها ، خسته نباشی دلاور . ایشان به دو مورد اساسی اجتماعی اشاره کردند . مورد اول که یک مسئله کلان اجتماعی است .بلای عجیبی است که یقه مردم را گرفته است . شادی خصوصی و عزای عمومی . موجز ترین حرفی که می توان زد . هیچ گاه نمی توان به شادی و عزا بی اعتنا بود . باید تعادل منطقی بر قرار کرد . متاسفانه عده ای این دو کلمه عام را به ریش خودشان بسته اند و نان و نامشان را تامین می کنند . شادی اجتماعی را دور و به عزای عمومی می چسبند . شادی های خصوصی اشان را می کنند و به مردم که می رسند گریه را سر می دهند و دل سوز زمین و زمان می شوند . از ژرفای تاریخ نام هایی و موقعیت هایی بیرون می آورند ، به گرد آن می نشینند و مرثیه می خوانند و جامعه را پر از غم می کنند . جامعه شاد ، جامعه ای است که ده ها ویژگی دارد . تا سخنی از شادی می شنوند ، صریحا آن را به نخ لهو و لعب می بندند و راه را سد می کنند . این سر فصل بزرگی است که دلاور بزرگ نیا باز کرده است و بزرگان ما باید به آن فکر کنند . در مورد مسئله دوم که بلای گردشگری و در نهایت اجتماعی است فقط می توان گفت که اگر سامان دهی صحیح نشود ، سال به سال فساد و جرم و جنایت بیشتر می شود و آن وقت باید عزا خانه هایمان را بیشتر کنیم .


    ©2013 APG.ir