تعداد بازدید: 4742

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 24 خرداد 1394-22:44

حادثه 24 خرداد آمل به روایت لطف الله آجدانی

در آمل چه گذشت؟

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران: خشونت دیگر جواب نمی دهد/دولت اعتدال آمده است تا اثبات کند که دیگر چوب و چماق هیچ اثری ندارد/این اتفاق در روز روشن رخ داد و چهره تمام کسانی که این اتفاق را رقم زده اند، مورد شناسایی قرار گرفت.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: با وجود این که برگزارکننده های مراسم 24 خرداد در آمل، حضور سخنرانان کشوری را لغو و تغییراتی در زمان و سخنران ها ایجااد کردند، این مراسم با هجوم گروه فشار به تشنج کشیده شد.

لطف الله آجدانی – دبیر ستاد کانون تدبیر و امید در مازندران- در مصاحبه با مازندنومه اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های اداری و قانونی با فرمانداری و شورای تامین شهرستان آمل مقرر شد تا در دومین سالگرد انتخاب دولت تدبیر و امید، مراسم جشنی از ساعت 17 تا 20 امروز در سالن اجتماعات اداره ارشاد برگزار شود.

وی گفت: کمیته برگزاری مراسم ضمن هماهنگی کامل با نیروهای امنیتی و انتظامی تلاش کرد تا از هر نوع تنش احتمالی خودداری شود و در محتوی برنامه ها، هم مجری و هم خود بنده که به عنوان خیرمقدم نکاتی را گفتم، سعی کردیم که فضا را به سمت یک فضای قانونمند با حفظ منافع نظام پیش ببریم.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندان با بیان اینکه دکتر ابوالحسنی سخنران این مراسم در حال ایراد سخن بود که عده ای به داخل سالن حمله ور شدند و برخی نیز سعی کردند خود را به ایشان برسانند، افزود: با همکاری نیروی انتظامی و عوامل برگزاری مراسم، مانع از انجام این کار شدیم.

وی گفت: علی رغم خویشتن داری مردم و مسئولان برگزاری، شاهد برخورد فیزیکی این عده با برخی از افراد بودیم که با کمک نیروی انتظامی تلاش شد که این افراد به خارج سالن هدایت شوند.

آجدانی با بیان اینکه چند دقیقه ای مراسم به دلیل این اقدام خودسرانه متوقف شد، ابراز داشت: با تدبیر و مدیریت مسئولان اجرایی و همراهی نیروی انتظامی مراسم تا حدود 20 دقیقه بعد ادامه یافت اما حمله کنندگان بیرون از سالن ارشاد همچنان منتظر بودند و شعار می دادند.

وی ابراز داشت: این عده قصد ادامه تشنج را داشتند که نیروی انتظامی سعی کرد آنها را آرام کند.

این مسئول ادامه داد: مراسم با سرود شهید وطن با صدای استاد علیزاده و تقدیم این سرود به شهیدان انقلاب اسلامی و مخصوصا سردار شهید سلطانی فر که از فرماندهان ارشد آملی در سپاه کربلا بود و روز گذشته در درگیری با پژاک به شهادت رسید، به پایان رسید.

وی با بیان اینکه مراسم قانونی و با حضور فرماندار ویژه آمل برگزار شد، افزود: انتظار داریم کسانی که دغدغه اسلام و با نام ارزش های انقلابی و تحت شعار دفاع از مقام معظم رهبری دست به چنین اقداماتی می زنند، با بی تحملی و بی درایتی نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سوال نبرند.

آجدانی ابراز داشت: اعتقاد داریم دولت نیامده مگر برای تقویت نظام، حفظ منافع ملی، اصلاح وضع موجود و پیشرفت و آبادانی کشور، بنابر این انجام چنین حرکاتی به دور از تدبیر است.

این مسئول ادامه داد: این همایش همان طور که در بنرهای تبلیغاتی داخل سالن مراسم نیز مشخص بود، مزین به عکس رهبر معظم انقلاب و شعار همدلی و همزبانی بود و محتوی برنامه نیز در مدار عقلانیت و اعتدال و در راستای تحقق این فرمایش بوده است.

وی گفت: از کسانی که ادعای اسلام دارند انتظار داریم که با حوصله و بردباری عمل کنند و حرکت هایی که منجر به از بین رفتن شانیت نظام برود را انجام ندهند.

آجدانی گفت: اعتقاد داریم همدلی و همزبانی به معنای استفاده از تمامی ظرفیت های اصولگرایی و اصلاح طلبی در دولت تدبیر و امید است و خود این دولت نیز مورد تایید رهبری است.

وی با بیان اینکه خشونت دیگر جواب نمی دهد، افزود: دولت اعتدال آمده است تا اثبات کند که دیگر چوب و چماق هیچ اثری ندارد، حتی ما بر این باوریم که اندیشه های متکثر و متفاوت باید در چارچوب قانون فرصت برای بیان و طرح شدن داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران اظهار داشت: اندیشه را باید با اندیشه پاسخ گفت نه با چماق و تهدید، دولت تدبیر و امید، دولت مبتنی بر فرهنگ اعتدال و گفتمان است و دیگران باید بدانند که وقت خشونت و افراطی گری گذشته است.

وی با بیان این که خوشبختانه این اتفاق در روز روشن رخ داد و چهره تمام کسانی که این اتفاق را رقم زده اند مورد شناسایی قرار گرفته است، تصریح کرد: این اتفاق در حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی رخ داد.

این مسئول گفت: بعضی از دوستان ارزشی ما دغدغه حفظ انقلاب، رعایت شئون اسلامی و پیروی از منویات رهبری را دارند اما واقعا جای تاسف است که در مراسمی که کاملا بر اساس قانون بود و کلیه شئون ارزشی و انقلابی در آن لحاظ شده است، عده ای نابردباری می کنند.

آجدانی گفت: اعتقاد داریم تا زمانی که دولت تدبیر و امید مورد حمایت رهبری است هر کسی که مدعی پیروی از ولایت فقیه است، باید از دولت حمایت کند و حرکت های ناشایستی که به اسم اسلام، به نام انقلاب اسلامی و به اسم مقام معظم رهبری انجام می شود در واقع در جهت مخالفت با منویات ایشان است.

وی با بیان اینکه حرکت خشونت گرایانه در هر مکان و هر شکلی که باشد محکوم است، افزود: از همراهی و همکاری مقامات امنیتی، شورای تامین و فرماندار ویژه آمل نیز تشکر می کنیم.

گفتنی است تعداد 30 نفر به مراسم 24 خرداد آمل حمله کردند و با چند نفر از جمله مدیر یکی از سایت های آمل درگیری فیزیکی ایجاد نمودند که این همکار رسانه ای به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دوربین او نیز مصادره شد.

عکس ها و فیلم های عوامل برهم زننده این مراسم در اختیار عوامل امنیتی و انتظامی قرار دارد و چهره تک تک این افراد در آن مشخص است.

لیلا مومنی-مشاور استاندار مازندران- نیز یکی دیگر از سخنرانان مراسم بود که بعد از این اتفاق، علی رغم میل باطنی و اصرار شخصی نتوانست سخنرانی اش را ایراد کند..


  • سه شنبه 26 خرداد 1394-16:55

    این همه اختلاف به چه قیمتی !!!!!!!به جای اصلاح، دعوا چرا!!!!!!!!! وای بر ما

    • دوشنبه 25 خرداد 1394-18:42

      کی و کجا انسان دست به خشونت می زند؟ کی ما در دولت آقای دکتر احمدی نژاد خشونت داشتیم؟ وقتی مشکلات مردم به حلقوم شون میرسه ؛ چطور مسئولین فعلی نمی بینند؟ جشن چی میگیرید؟ از چی دفاع و صحبت می کنید؟ خبرنگاری که پسوند سورکی داری ؛ آیا خودت اونجا بودی؟ سن شما قد نمی ده که از دولت قبل اینجور نسنجیده و بی انصافی حرف می نویسی! می خواه پست و مقام بگیری ؟ اشکالی نداره ولی عزیزم با این سن کم باید تلاش کنی نه اینکه چیزهایی بنویسی که مسئولین فعلی می خواین!!!
      فراموش نکن آخوندزاده ای....!!!!

      • سه شنبه 26 خرداد 1394-6:24

        در دولت احمدی نژاد خشونت نداشتیم، چون افراد خشن و اوباش جزو همون دولت بودند و مواجب بگیر اون دولت. الان دیگه نیستند و چون بیکار شدند دارن خرابکاری میکنن. در ضمن خبرنگار نیازی نیست همه جا باشه، زنگ زده به کسی که در اون مجلس بوده اون توضیح داده! چقدر شما بیسواد هستید.واقعا مطالعه ندارید. برید حداقل نهضت سواد اموزی کمی خواندن و نوشتن یاد بگیرید با این سواد و استدلال تان

      • دوشنبه 25 خرداد 1394-16:5

        اگر با حوادث سال قبل برخورد قاطعی می شد انحصارطلبان به خود جرات نمی دادند عملشان را تکرار کنند.

        • دوشنبه 25 خرداد 1394-15:26

          باسلام وعرض ارادتت...اگردرسخنرانی سال گذاشته اقای ربیع فلاح.استاندار محترم درامل که به اغتشاش کشیده شده..پیگیری مناسب انجام می گرفت دوباره شاهد این نوع مراسم نمی بو.دیم....

          • دوشنبه 25 خرداد 1394-11:49

            منافع اقتصادي و سياسي انحصار طلبان بد جور به خطر افتاده كه دست به خشونت مي زنند.

            • دوشنبه 25 خرداد 1394-11:27

              ..... عقل ندارند...


              ©2013 APG.ir