تعداد بازدید: 3366

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 2 تير 1394-4:7

گشایش نمایشگاه قرآن و عترت در ساری

رونمایی از کتابت قرآن به خط لاتین/نمایشگاه قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در 15 شهر مازندران برگزار می‌شود.


 

مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: احد جاودانی در حاشیه برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در پارک روشن ساری اظهار کرد: نمایشگاه قرآن ویژه ماه مبارک رمضان در 15 شهر مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه همواره به دنبال نهی از منکر هستیم اما گسترش معروف هم ثواب زیادی به همراه دارد، افزود: اگر امر به معروف داشته باشیم، منکر هم در جامعه کم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نام‌های مختلفی برای ماه رمضان ذکر شده است، تصریح کرد: زیباترین نام برای این ماه، نام رحمت است چون هم قرآن و هم سایر کتاب‌های آسمانی در ماه رمضان نازل شده و ماه نزول رحمت آسمانی است.

*زنده نگه داشتن مولفه‌های قرآنی در طول زمان 

مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران هم در حاشیه برگزاری این نمایشگاه اظهار کرد: با برپایی چنین نمایشگاه‌هایی سنت‌های دیرین و دینی را به نسل جدید انتقال می‌دهیم و این جامع‌پذیری در نسل جدید و نسلی که اکنون در سن و سال تاثیرگذاری است بسیار موثر است.

علی شادمان افزود: برگزاری این نمایشگاه زنده نگه داشتن مولفه‌های قرآنی در طول زمان است و برای اینکه در ذهن نسل جوان ته‌نشین شود، مناسب است.

وی در پایان با اشاره به اینکه قرآن منبع بزرگ هدایت بشر است و خدا که خالق تمام هستی است، قرآن را برای هدایت بشر نازل کرده و هرچه در راستای ترویج قرآن گام‌های بلندتری برداریم در هدایت بشر موثر است، گفت: اگر نمایشگاه در عرصه مختلف داریم این نمایشگاه در عرصه فرهنگی و قرآنی باید به صورت ویژه برگزار شود.

در این مراسم از کتابت قرآن به خط لاتین که توسط استاد اکرمی در طول مدت چهار سال انجام شده است هم رونمایی شد.

نمایشگاه قرآن و عترت به مدت 15 روز در پارک روشن ساری برگزار است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 19 تا 24 از این نمایشگاه بازدید کنند.

خاطرنشان می کنیم دلاور بزرگ نیا -مدیرکل فرهنگ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران- و مهدی عبوری -شهردار ساری- نیز در این مراسم حضور داشتند.

 



©2013 APG.ir