تعداد بازدید: 3394

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 28 فروردين 1385-0:0

ده

سینما سپهر ساری جزء ده سینمای برتر ایران می شود.


 با تجهیز و بازسازی سینما سپهر ساری و نیز اکران فیلم های برتر می توان ، به رکودی که بر این هنر مستولی شده فایق آئیم . محمد مهدوی جمنانی -ریاست حوزه هنری استان مازندران- با بیان مطلب فوق افزود : عملیات بازسازی سینما سپهر و تبدیل آن به مجتمع فرهنگی و هنری در مدت حدود سه ماه انجام خواهد شد .

 وی تصریح کرد : با انجام تغییرات اساسی در نمای خارجی و فضای داخلی سینما ، تعویض صندلی ها و پرده اکران ، تغییر سن و نصب سامانه نور پردازی ، این سینما به تجهیزات پیشرفته صوتی و تصویری اعم از پخش تصویری دیتا پرژکتور و سیستم صوتی دالبی مجهز خواهد شد .

وی اعتبار تخصیصی اولیه برای بازسازی سینما سپهر ساری را یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال عنوان و افزود : حوزه هنری استان مازندران پیمانکار و شرکت بهمن سبز مجری این پروژه خواهد بود.

 علیرضا معین بخش- معاون اداری مالی حوزه هنری کشور- هم طی سخنانی یکی از دلایل رکود و کاهش مخاطب در سینماهای ایران را ورود فن آوری های نوین و پیشرفته صوتی و تصویری به خانه ها دانست و افزود : قدیمی بودن ساختمان سینماها و مجهز نبودن به سیستم های پیشرفته ، یکی دیگر از عوامل رکود سینماها در ایران است .

وی اظهار داشت : اکثر سینماهای کشور با ظرفیت بین یک هزار الی یک هزار و دویست نفر در قبل از انقلاب احداث و جوابگوی مخاطبین فعلی سینما نیست . وي بیان داشت : خوشبختانه با مساعدت و حمایت های دولت و توجه مجلس شورای اسلامی برنامه های کوتاه مدت برای بازسازی و تجهیز سینماها و بلند مدت برای توسعه و احداث سینماها مطرح شده است .

 وی اعتبار پیش بینی شده برای بازسازی و تجهیز سینماهای کشور در سال جاری را پنج میلیارد ریال عنوان کرد .

 سعید وزیری- مشاور اجرایی معاونت سینماهای حوزه هنری کشور-نيز یکی از راه های ترویج فرهنگ و هنر در جامعه را رونق بخشیدن به سینماها دانست و افزود : سینما سپهر از سال 1341 در مرکز استان مازندران احداث در طول این مدت فقط یک بار بازسازی شده است و امروز با آغاز بازسازی و تجهیز این سینما ، و تبدیل آن به مجتمع فرهنگی و هنری ، سینما سپهر ساری جزء 10 سینمای برتر ایران خواهد شد .

 بازسازی سینما سپهر ساری در روز چهارشنبه 23 فروردین ماه آغاز شد



حوزه هنری مازندران  - (hozeh_artsari@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir