تعداد بازدید: 3539

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 8 تير 1394-10:33

ادبیات مشترک شهردار و رییس شورای شهر ساری؛

مانع تراشی و سنگ اندازی مسئولان استانی در مسیر توسعه ساری

علیجان شمشیربند در جلسه مشترک شورای شهر ساری و آمل: مسولان استانی برخی مواقع بر سر راه مدیران شهری مانع تراشی و سنگ اندازی می کنند/شهردار ساری سنش کم اما با تدبیر است/ مهدی عبوری: برخی دستگاه ها کارشکنی و ایجاد مانع می کنند/ اگر شهرداری به شورا واگذار شده پس بگذارند اعضای شورا، به تدوین برنامه و مدیریت شهری بپردازند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینا محسن پور: جلسه شورای شهر ساری با حضور ده تن از اعضای شورای شهر و همچنین شهردار شهر آمل، عصر یکشنبه در صحن علنی شورا برگزار شد.

رییس شورای شهر ساری در این نشست ضمن استقبال از پیشنهاد حضور اعضای شورای شهر آمل در جلسه شورای شهر ساری، اظهار داشت: امیدواریم این دیدار الگویی باشد برای اعضای شورای سایر شهرها که همدلی و هم زبانی را عملا در سطح استان ببینیم.

علیجان شمشیربند در ادامه مقدمه ای توصیفی از شهر ساری بیان و نقش مردم را در مدیریت شهری و پیشرفت و توسعه ساری بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در دو سال اخیر شاهد ارتقای سطح کمی و کیفی توسعه در ساری هستیم.

وی ادامه داد: اگر همت مردم و مدیران شهر ساری از حمایت جدی مسوولان استان بهرمند می شد، پیشرفت ساری سرعت بیشتری داشت.

شمشیربند مسولان استانی را در برخی مواقع به مانع تراشی و سنگ اندازی بر سر راه مدیران شهری متهم کرد و ابراز داشت: شورا و شهرداری به پشتوانه مردم دست از تلاش برنمی دارند و تاکنون هم نتایج خوبی در قالب پروژه های کوچک و بزرگ عمرانی برای شهروندان در بر داشته است.

رییس شورای شهر ساری با بیان اینکه 500 پروژه کوچک و بزرگ از ابتدای این دوره در دستور کار شهرداری قرار گرفت، افزود: بخش قابل توجهی از این پروژه ها اجرایی شده و مابقی در دست اجرا است.

وی همچنین افزود: در جهت توسعه گردشگری شهری هم به شکوفا سازی استعدادهای گردشگری شهر، ساماندهی بافت فرسوده و توسعه امکانات و خدمات توریستی توجه ویژه داریم.

رییس شورای شهر ساری با اشاره به ارتقای بودجه شهرداری ساری از 70 میلیارد تومان در سال 91 به 400 میلیارد تومان در سال 94 ، ابراز داشت: این روند افزایشی منشا تحولات بزرگی در عمران شهری شده است.

شمشیربند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اشتراکات ساری و آمل، ساری را مرکز سیاسی و اداری و آمل را محل تمرکز بسیاری از فعالیت های اقتصادی، صنعتی، بازرگانی، خدماتی و علمی استان دانست.

رییس شورای شهر ساری با بیان اینکه ما 13 عضو شورا خود را یک شهردار می دانیم و پابه پای شهردار فعالیت می کنیم، تصریح کرد: امیدواریم این انسجام در سایر شهرها نیز به وجود بیاید.

وی در پایان با اشاره به تخصص های مختلف اعضا شورای شهر ساری و اهمیت تحصیلات آن ها در راستای پیشرفت ساری، ابراز داشت: مدیر شهر ما سنش کم اما با تدبیر است.

* شرایط را بهتر خواهیم کرد

سپس رییس شورای شهر آمل با ابراز خرسندی از حضور رسانه ها در جلسه، گفت: موفقیت های شورای شهر آمل را مدیون رسانه ها هستیم و خبرنگاران را از اعضای واقعی خودمان می دانیم.

خسرو ابراهیم زاده ادامه داد: امیدواریم در آمل نیز شاهد حضور خبرنگاران در جلسات شورا باشیم.

وی با اشاره به تصمیم شورای شهر آمل مبنی بر برگزاری نشست های مختلف و تبادل تجربیات با شوراهای سایر شهرها، تصریح کرد: در گذشته عوام و مردم شهرهای مختلف نسبت به هم کینه داشتند و ما امروز آمده ایم که بگوییم ما در کنار هم هستیم.

ابراهیم زاده با بیان اینکه شهرداری و شورا جور عمرانی شهر ها را به دوش می کشند، ابراز داشت: در میان شهرهای استان مسایل مشترکی از جمله بحث پسماند وجود دارد که در صورت نیاز ما همه پروژه های جاری را متوقف و به وضعیت پسماند رسیدگی خواهیم کرد.

وی آمل را دارای 107 شهیر و دانشمند دانست و افزود: رییس دو قوه از قوای سه گانه از شهر ما و افتخار آمل و مازندران هستند.

رییس شورای شهر آمل نبود معاونت فرهنگی ورزشی را در شهرداری آمل یک مسئله دانست و گفت: توسعه فضای سبز یکی از رسالت های ما در شورای شهر آمل است که به واسطه آن در سال جاری به احداث زمین ورزشی در 12 محله پر تراکم، 6 پارک محله ای و... می پردازیم.

ابراهیم زاده با بیان اینکه پروژه بزرگ ولایت در هفته دولت افتتاح می شود، ابراز داشت: این پروژه بدون دریافت کمک ملی و استانی اجرا شده است.

وی تامین منافع مردم را هدف نهایی اعضای شورا و شهرداری دانست و گفت: در آینده شرایط را بهتر خواهیم کرد.

رییس شورای شهر آمل تفکیک کمیسیون ها و برنامه ریزی را یکی از رسالت های شورانشینان برشمرد و افزود: استفاده از متخصصان در کمیسیون ها و همفکری و استفاده از اندیشه متخصص ها ما را به جلو می برد.

*به وسیله رسانه ها رصد می شویم

در ادامه شهردار آمل برگزاری نشست های تبادل اندیشه را میان شورای شهرهای آمل، بابل، ساری و قائم شهر مثبت ارزیابی کرد و افزود: حاصل این جلسات، الگوگیری و تبادل نظر و تجربه است.

احمد امیرسلیمانی همچنین با اشاره به بحث تملک پروژه های متفاوت شهرداری آمل، گفت: بیش از 200 مغازه و منزل را بدون ورود به دادگاه، تملک کردیم.

سپس محمدحسن محمدی کیادهی- عضو شورای شهر ساری- در این جلسه ضمن استقبال از تشکیل این گونه جلسات، این حرکت را نشان دهنده کم کاری عده ای دانست و اظهار داشت: در حوزه شورای شهر دستگاه های دیگر نیز دخیلند که بعضا دولتی هستند مانند دفتر شهری استانداری، شورای شهرستان و شورای استان، سازمان همیاری شهرداری ها، کمیته انطباق فرمانداری و همچنین هیات حل اختلاف شورای استان به ریاست استاندار.

وی ادامه داد: هیچ یک از این دستگاه ها عملا هیچ کدام از وظایفشان را در مورد شورا انجام نداده اند و باعث شده که شورا به حال خود رها شود.

کیادهی احساس لزوم برگزاری این نشست را از سوی شهردار آمل، نشان دهنده دلسوزی اعضای شورا و وجود کم کاری سایر دستگاه های مرتبط دانست.

این عضو شورا با اشاره بر خلاصه شدن امور شورا در کارها و فضای شهرداری گفت: دستگاه های مرتبط باعث شده اند که شورا به سوی شهرداری سوق داده و در آن خلاصه شود.

وی شورا را به علت تک بعدی شدن، متحمل زیان زیادی دانست و افزود: در این راستا اجرا نشدن صحیح و کامل قوانین نیز بی تاثیر نبوده است.

کیادهی شوراها را موظف به انجام 23 وظیفه دانست و ابراز داشت: شوراها به علت گرایش به سمت شهرداری، در همین حد مانده اند و عملا واز دیگر وظایف خود غافل هستند.

وی تبادل افکار شهرستان ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به نقاط مشترک شهرها می توانیم تفاهم نامه ها و پروژه های مشترکی داشته باشیم.

این عضو شورا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش رسانه ها در بازتاب و نظارت بر فعالیت های شورا، خبرنگاران را عضو شورا دانست و تصریح کرد: ما مراقب کوچک ترین اعمال خود هستیم زیرا به وسیله رسانه ها رصد می شویم.

وی تشکیل یک سایت رسانه ای مشترک با سایر شهرها را پیشنهاد داد و استدلال کرد: فعالیت شورای دیگر شهرها بازتاب خبری ندارند و چه بسا ممکن است که فعالیت های گسترده تری از شورای ساری انجام دهند که اطلاع رسانی نمی شود.

کیادهی کار دیگر تیم رسانه ای شوراها را اعمال فشار بر دولت و انعکاس اجرا نشدن 23 وظیفه شورا و پیگیری دلایل آن دانست.

*12 میلیارد تومان بودجه فرهنگی شهرداری ساری

در ادامه رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ساری با اشاره به صحبت اعضای شورای دو آمل و ساری، گفتمان هر دو شهر را فرهنگی دانست و ابراز داشت: هر دو شهر قائل به پیشبردن بحث فرهنگی همگام با بحث عمران شهری هستند.

مسعود پیری با بیان اینکه آمل و ساری می توانند بنیان گذار معماری نوینی در فرهنگ باشند، اظهار داشت: اهالی مازندران خصوصا شهرهای بزرگ می توانند با آینده گزینی و کلان نگری در مسیر توسعه استان نقش موثری داشته باشند.

وی صنعت گردشگری را در نبود کشاورزی و صنعت فعال و پر رونق تنها راه توسعه مازندران دانست.

این عضو شورا برپایی سراهای تداوم را دستاورد خوب شهرداری و شورای شهر ساری دانست و افزود: در واقع شهرداری به شکل جدی و مستمر وارد خانه شهروندان شده و در این زمینه می توانیم الگوی سایر شهرها باشیم.

پیری بودجه فرهنگی شهرداری ساری را در سال جاری 12 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 6 سرای تداوم در ساری وجود دارد که تا پایان سال به 10 سرا افزایش می یابد.

*نیازمند طرح جامع ترافیک هستیم

در ادامه رییس کمیسیون عمرانی شورای شهر ساری با اشاره به قدمت تاریخی هر دو شهر، سابقه تاریخی را یک پتانسیل بزرگ دانست و ابراز داشت: خوشحالم که وفاق در بین شهرهای مازندران به وجود می آید.

علی اکبر زلیکانی با تاکید بر سابقه تاریخی آمل و ساری، برگزاری تورهای گردشگری ساری و آمل را برای شهروندان این دو شهر پیشنهاد کرد.

وی یکی از مزایای برپایی تورهای فرهنگی شهرداری را، ایجاد اشتغال دانست و گفت: آمل و ساری با فعالیت در قالب یک کلان شهر می توانند الگوی سایر شهرها باشند.

این عضو شورا با بیان اینکه ساری در دوسال اخیر شاهد اتفاقات خوبی بوده است، افزود: ما تجربیات خوبی در ایجاد وضعیت پایدار و پیگیری و اجرای مطالباتی که بیش از 3 دهه به تعویق افتاده بودند.

رییس کمیسیون عمران شورای ساری بزرگترین مشکل امروز شورا را نداشتن منابع درآمدی عنوان کرد و گفت: ما با بودجه 350 میلیارد تومان فکر می کنیم کار بزرگی انجام داده ایم در صورتی که در مقایسه با دیگر مراکز استان ها، می بینیم که کار عظیمی انجام نداده ایم.

وی تصریح کرد: برای پر کردن شکاف موجود باید به فکر منابع درآمدی باشیم.

زلیکانی مبلغ پروژه های عمرانی شهرداری ساری را 213 میلیارد تومان در سال 94 اعلام کرد و موضوع ترافیک را نخستین بحث مورد توجه در ساری دانست و تصریح کرد: برای حل معضل ترافیک نیازمند طرح جامع ترافیک هستیم که متاسفانه این طرح را نداریم.

وی ادامه داد: این طرح را در دستور کار قرار داده ایم که تا پایان سال جاری به تصویب خواهد رسید.

این عضو شورا با اشاره به اصلاح هندسی معابر، تعریض معابر و... این فعالیت ها را خوب ارزیابی کرد و افزود: در حوزه هدایت آبهای سطحی نیز توانسته ایم به موفقیت برسیم و 20 درصد باقی مانده از این پروژه تا دو سال آینده به اتمام می رسد و مردم دیگر با یک بارندگی دچار مشکل نخواهند شد.

زلیکانی همچنین به آغاز ساخت اولین پارکینگ مکانیزه در مازندران و در شهر ساری اشاره کرد و همچنین احداث پارک سیکو تپه را در راستای ارتقای سرانه فضای سبز ساروی ها که از کمترین میزان سرانه فضای سبز یعنی 2 متر در کشور دارا هستند، از دیگر فعالیت های شورا برشمرد.

وی در پایان با اشاره به اشتغال زا بودن اغلب پروژه های عمرانی شهر ساری، ابراز داشت: 213 میلیارد رقم بزرگی نیست و امیدوارم روزی برسد که مردم به کمتر از هزار میلیارد بودجه پروژه عمرانی قانع نباشند.

*بودجه امسال شهرداری ساری 303 میلیارد تومان است

 رییس کمیسیون حقوقی و بودجه شورای شهر ساری اولویت های بودجه شهرداری ساری در سال 94 را جذب اعتبارات استانی و ملی، افزایش درصد بودجه عمرانی نسبت به بودجه جاری، تعریف درآمدهای پایدار، اتمام پروژه های نیمه تمام براساس اولویت ها، جذب سرمایه گذار، اجرای طرح های تفضیلی بر اساس اولویت های کارشناسی شده، افزایش بودجه فرهنگی، امور اجتماعی و ورزشی، ساماندهی سازمان های تابع شهرداری برای کسب درآمد و حرکت به سوی خودکفایی عنوان کرد.

سعید نجاریان کل بودجه سال93 شهرداری را 230 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: که از این میزان 70 میلیارد تومان بودجه جاری و 160 میلیارد تومان بودجه عمرانی بود.

وی افزود: بودجه امسال شهرداری ساری 303 میلیارد تومان است که از این میزان 213 میلیارد بودجه عمرانی و 90 میلیارد بودجه جاری در نظر گرفته شده است.

نجاریان همچنین گفت: بودجه عمرانی سال 94 شهرداری ساری رشد 33 درصدی و بودجه فرهنگی این سازمان در مقایسه با سال قبل رشد 135 درصدی داشته است.

این عضو شورا با بیان اینکه کل بودجه شهرداری ساری و سازمان های تابعه 430 میلیارد تومان است، رشد آن را نسبت به سال قبل 32 درصد اعلام و خاطر نشان کرد: این بودجه با منابع ملی اختصاص یافته است.

* فرصت خطا کردن نداریم

در ادامه سید محمد جعفری-عضو شورای شهر ساری- با اشاره به پایین بودن سطح مطالعه در جامعه اظهار داشت: در شورای چهارم کمیسیون طرح و برنامه ایجاد شد که نظرات مردم در قالب طرح به شورا و شهرداری داده می شود.

وی با بیان اینکه امروز دیگر فرصت خطا کردن نداریم، افزود: باید با تبادل افکار و تجارب پیش برویم و میزان خطاها را کمتر کنیم.

جعفری بیش از 30 درصد میزان اشتغال زایی مازندران را متعلق به آملی ها دانست و گفت: این ظرفیت بسیار با ارزش است و باید به خوبی به کار گرفته شود.

این عضو شورا بحث پالایش نیروی انسانی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: بیشتر نیروی شهرداری ها غیر متخصص هستند و باید یک پالایش اساسی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سازمان هایی که به صورت بازرگانی اداره می شوند نباید به شکل دستوری فعالیت کنند، تاکید کرد: این سازمان ها باید درآمد زا هم باشند.

جعفری مشارکت های شهروندی را در مدیریت شهری بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: فعالیت های اخیر شهرداری موجب رضایت کنونی مردم ساری است.

*برخی دستگاه ها کارشکنی می کنند

در ادامه جلسه شهردار ساری علت رشد نیافتگی مازندران را رشد نیافتگی مرکز استان دانست و ابراز داشت: شهرداری و شورا تمام تلاش خود را برای ارائه خدمت به شهروندان به کار گرفته اند.

مهدی عبوری تصریح کرد: باید این واقعیت را که شورای شهرداری به جای شورای شهر تفکری جهت دار است، بپذیریم.

وی خودگردان شدن شهرداری ها را معضلی دانست که اعضا را از فکر برنامه ریزی و مدیریت غافل و به سمت تامین حقوق کارمندان و دیون و هزینه پروژه ها سوق داده است.

عبوری با اشاره به کارشکنی برخی دستگاه ها و ایجاد مانع در راه خدمت رسانی به مردم، گفت: اگر شهرداری به شورا واگذار شده پس بگذارند اعضای شورا، به تدوین برنامه و مدیریت شهری بپردازند.

شهردار ساری همچنین تصریح کرد: اجرای طرح مدیریت جامع شهری با وجود تصویب با موانع استانی روبه رو است.

وی برنامه های شهر ساری را گردشگر محور برشمرد و استدلال کرد: انجام برنامه های گردشگری، اشتغالزایی برای جامعه در بر دارد.

عبوری با بیان اینکه نمایندگان مردم مازندران در مجلس نقش مهمی ایفا می کنند، افزود: این نقش در جذب اعتبارات ملی به شهرداری ها مشهود است.

وی تامین تمام بودجه های شهرداری ساری را به واسطه مشارکت مردمی دانست و گفت: اعتبار ارزش افزوده شهرداری ساری کمتر از 10 درصد و بودجه استانی کمتر از 3 درصد بوده است.

عبوری با بیان اینکه اگر شورا ها به وظیفه اصلی خود عمل کنند دیگر نیازی به کمک سایر دستگاه ها نیست، گفت: شورا با انجام وظایفش می تواند از طرح های مصوب خود بهره ببرد.


  • سه شنبه 16 تير 1394-18:26

    آخی نیست مسئولان ساروی مظلوم هستند و در مسیر توسعه بقیه شهر ها سنگ اندازی نمی کنند ؟؟؟؟
    آخی گناه دارند ....

    • سه شنبه 9 تير 1394-12:53

      430 میلیارد بودجه بزرگیه که شهرداری ساری بسته..امیدواریم سال بعد به ۶۰۰ و ۱۰۰۰ میلبارد برسه...املی ها هم نشان دادند ادم های با فرهنگی هستند. وقتی موفقیت ساری را دیدند به جای حسادت امدند تا خودشان هم الگو بگیرند نه اینکه با حسودی عقب بمانند..افرین و ممنون

      • سه شنبه 9 تير 1394-11:17

        درود بر عبوری، جوان میلیاردی شهر... آخر 12 میلیون بودجه فرهنگی در دست یک نفر...

        • سه شنبه 9 تير 1394-6:56

          درود بعد از مدتها یه خبر خوب راجع به همدلی و دوستی مازندرانیها دیدم امیدورام این جرقه باعث دوستی و اتحاد بیشتر مردم مازندران بشه از مسئولین ساری تقاضا میکنم اینبار از شهردار بابل و شهرداران غرب مازندران دعوت کنن با سپاس.

          • سه شنبه 9 تير 1394-6:51

            وجدانا شوراي شهر ساري با انتخاب عبوري بعنوان شهردار وبا حضوركيادهي الگويي براي استان مازندران شده آملي ها ي عزيزاين موضوع رادرك كرده اند اومدند ببينند شوراوشهردار چه كارهايي كرده اند كه اين همه محبوبيت بدست آورده اند

            • سه شنبه 9 تير 1394-1:3

              شما را بخدا اعضای شورای شهر بهشهر را هم دعوت کنید شاید چیزی یاد بگیرند. هیچ خبری از جلسه شورای شهر بهشهر منتشر نمی شود. مشارکت و جلسه با مردم هم زیرصفر.

              • دوشنبه 8 تير 1394-14:17

                آقا یا خانم مدیرمسئول سایت
                من ساعت 11 داشتم این سایت و میدیدم این خبر توش نبود، یهو چجوری ساعت 10 و نیم این خبر رفت؟ به خواننده احترام بذارید. مثلا می خواهید بگید خیل بروزید؟
                عقدهههههه
                جل الخالق

                • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 8 3
                  دوشنبه 8 تير 1394-15:14

                  دوست عزیز کاشف! این گزارش ساعت 10:33 از سوی خبرنگار ما به بخش ارسال خبر سایت فرستاده شد. کم تر از نیم ساعت به ویرایش مطلب و عکس گذشت و به قول شما ساعت 11 قابل انتشار شد.

                  ساعتی که بالای صفحه درج شده، ساعت دریافت خبر است نه انتشار آن. طبیعی است مدتی صرف ادیت و ویرایش و خوانش هر مطلبی می شود.

                  فهم این موضوع به عقل انیشتین و نیوتن نیاز ندارد. همین امکان ساعت و شمارگان بازدید را هم کمتر رسانه ای در استان فراهم کرده است.

                  کمی فکر کنیم و بعد حرف بزنیم بهتر است.


                ©2013 APG.ir