تعداد بازدید: 2320

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 10 ارديبهشت 1385-0:0

جوسازي

نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: خريد صافي و داروي بيماران دياليزي بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي است.


انوشيروان محسني بندپي با بيان اين كه تحت پوشش بيمه قرار دادن بيماران وظيفه سازمان بيمه خدمات درماني و وزارت رفاه است، گفت: وزارت بهداشت نيز سياست‌گذاري در امر درمان بيماران را بر عهده دارد و بحث خريد دستگاه‌هاي دياليز با اين امر فرق مي‌كند و چيزهايي كه مربوط به خريد تجهيزات پزشكي است بايد از آن جدا شود، ولي چيزي كه به عنوان يارانه و تحت پوشش قرار دادن است كه بايد بيماران از نظر فرانشيز و مراقبت‌هاي ويژه تحت پوشش قرار دهند در حيطه وظيفه سازمان بيمه خدمات درماني و وزارت رفاه است.

به گفته وي، اگر سازمان بيمه خدمات درماني و وزارت رفاه در اين زمينه كوتاهي كردند قانون با آنها برخورد مي‌كند.

نماينده مردم نوشهر و چالوس در خانه ملت اظهار كرد: وزارت بهداشت مي‌خواهد كه اين پول را در اختيار خود بگيرد و بحث درباره اين موضوع و نه ارتقاي كيفيت خدمات به بيماران خاص نيست، زيرا وزارت بهداشت مي‌تواند به عنوان وزارتخانه‌اي كه در حفظ و ارتقاي سطح سلامت و تندرستي جامعه ايفاي نقش مي‌كند سازمان بيمه خدمات درماني و وزارت رفاه را به پرسش و پاسخگويي بخواند و مجلس و كميسيون هم به آن كمك مي‌كند.

محسني بندپي در ادامه خاطرنشان كرد: ولي از نظر ساختاري، وظيفه و قانونمندي اين در اختيار وزارت رفاه بايد باشد، هم‌چنين خريد صافي و دارو به عهده وزارت بهداشت است.

وي ادامه داد: همان‌گونه كه از عوارض سيگار براي مراقبت‌هاي بهداشتي، بيماران ريوي و سرطاني و گسترش فضاهاي ورزشي صرف شود و به نسبت 75 به 25 درصد تقسيم بندي كرديم، در اين زمينه نيز ما از دو وزارتخانه‌ها خواستيم كه بگويند چه اقداماتي براي سال 85 براي بيماران خاص داريد تا طبق گزارش آنها مجلس و سازمان مديريت اين تقسيم پول را انجام مي‌دهيم و قرار است كه اين گزارشات به ما ارسال شود.

نايب رييس كميسيون بهداشت و درمان با بيان اين كه مشكل بيماران دياليزي در حيطه وظايف سازمان بيمه خدمات درماني و وزارت رفاه است، تصريح كرد: اين در حاليست كه تخصيص سال 85 هنوز صورت نگرفته و با اين جوسازي‌ها مي‌خواهند كه سهم بيشتري از اين پول بگيرند.(isna)



    ©2013 APG.ir