تعداد بازدید: 2160

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 11 ارديبهشت 1385-0:0

نماينده آمل:مديران فعلي نبايد براي مديران قبلي پرونده سازي کنند

نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس‌‏هفتم گفت: تنها راه مقابله با پرونده‌‏سازي براي مديران و وزراي دولت‌‏هاي قبلي اطلاع‌‏رساني رسانه‌‏ها و آگاهي افكارعمومي است


عزت‌‏الله يوسفيان ملا، عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هفتم و نماينده آمل تصريح كرد: برخي دولت‌‏ها كه بر سر كار مي‌‏آيند، تصور مي‌‏كنند چيزي را فتح كرده‌‏اند، دولت قبل از خود را مغلوب مي‌‏دانند، بنابراين صحنه رقابت انتخاباتي را در دولت به سنگربندي و برخورد با مديران و وزراي دولت قبل تبديل مي‌‏كنند.


يوسفيان با تاكيد بر اين كه اگر وزير جهاد كشاورزي مدركي دال بر تخلف در دوره‌‏هاي قبل دارد، موظف به مطرح كردن آن است، تصريح كرد: وزير جهاد كشاورزي بايد بداند نمي‌‏تواند گفتن اين جمله كه" گزارشاتي از تخلفات در گذشته دارم" را به ابزاري براي تهديد مديران قبلي تبديل كند.
نايب رييس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس خاطر نشان كرد: هر مديري ممكن است در مسير انجام وظيفه‌‏اش مرتكب تخلفاتي آگاه يا ناخودآگاه شود و يا حتي در انجام وظيفه حسن‌‏نيت داشته باشد اما عملي صورت دهد كه به خودي خود قابل تعقيب باشد.
يوسفيان افزود: مثلا مديري تشخيص مي‌‏دهد در رديف بودجه‌‏اش زياد آمده است، آن بودجه را در رديف ديگري كه بسيار لازم بود، هزينه كرده است. اين مدير به خودي خود تحت تعقيب ديوان محاسبات قرار مي‌‏گيرد، چون بودجه‌‏اي كه اضافه است را بايد به صندوق برگرداند و براي رديفي كه بودجه نياز دارد، تقاضاي بودجه كند.
نماينده آمل گفت: اين مدير نه سوءنيت داشته نه تخلفي كرده و نه برداشت غيرقانوني داشته اما مرتكب تخلف شده است.
نايب رييس كميسيون حقوقي و قضايي تصريح كرد: برخي مواقع مديري كه در راس كار است، مرتكب تخلفي نيز مي‌‏شود اما چون در قدرت است، اجازه رسيدگي نمي‌‏دهد و وقتي اخطاريه به دستش مي‌‏رسد، مستقيم با رييس قوه قضاييه تماس مي‌‏گيرد و يا از حضور در هيات دولت استفاده مي‌‏كند اما هنگامي كه از كار كنار رفت، فردي عادي مي‌‏شود كه بايد پاسخگوي پرونده‌‏هاي گذشته شود.


يوسفيان تاكيد كرد: مديران وقتي در راس كار هستند، اگر مورد اتهام و مشكل قرار گرفتند، بايد جواب را وقتي در راس كار هستند بدهند و نگذارند پروژه‌‏ها وقتي از كار بر كنار شدند، مطرح شود.
وي با بيان اين كه" اگر بعد از مديريت مساله اي را به مديري انتصاب دادند، اين پرونده سازي محسوب مي‌‏شود"، گفت: چرا هنگامي كه يك مدير در راس كار بوده است، موضوع را مطرح نكرده‌‏اند و پس از اين كه وي از سمت خود بركنار شد، پرونده اي را به وي منتسب كرده اند.


يوسفيان با تاكيد بر اجتناب دولتمردان از تشكيل پرونده جديد براي مديران قبلي، خاطر نشان كرد: مديراني كه مورد اتهام قرار گرفته‌‏اند، اگر اين اتهامات مربوط به دوران بعد از مديريت‌‏شان و پرونده‌‏سازي است، اطلاع رساني كنند و به مردم آگاهي دهند، جز افكار عمومي هيچ چيز نمي‌‏تواند جلوي چنين اقداماتي را بگيرد.


يوسفيان در خصوص اختلاف رويه بين مديران دولت‌‏ها و پرونده سازي براي يكديگر گفت: آقايان تصور مي‌‏كنند دولتي مغلوب شده و شكست خورده و دولت جديدي فاتح و وارد ميدان شده است.
وي با بيان اينكه ديدگاه، ديدگاه جنگ و غالب و مغلوب است، تصريح كرد: دولت و نظام جمهوري اسلامي هميشه وجود دارد و اين دوره دولت‌‏هاست كه عوض مي‌‏شود، هيچ كس نمي‌‏تواند بگويد من دولت اين چنيني هستم و دولت قبل آن چنان بوده است و دولت را به نام خود مصادره كند.


وي افزود: شخصيت حقوقي دولت همراه باقي است و اين مردم هستند كه اشخاص را انتخاب مي‌‏كنند.
وي تصريح كرد: شايد با عوام‌‏فريبي دولتي بتواند براي مدتي جلوي واقعيت را بگيرد و بگويد اگر دولتي است ما هستيم و قبل از ما دولتي نبوده است. اما هيچ كس نمي‌‏تواند به تنهايي سربلند كند و بگويد تا حالا همه فاسد و از حالا به بعد همه پاك هستند، اين توهين به مردم و نظام است.(ilna)



    ©2013 APG.ir