تعداد بازدید: 3294

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 12 ارديبهشت 1385-0:0

به دنبال استان

گزارشي از همايش يك روزه از « رويان تا رودسر » که طي آن بر استان شدن غرب مازندران تاكيد شد.


در همايش يك روزه از « رويان تا رودسر » كه به منظور ارائه طرح ايجاد استان جديد در غرب استان مازندران با حضور جمعي از روحانيان غرب استان ، اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاهاي رويان تا رودسر ، در مجتمع فرهنگي رشد تنكابن تشكيل شد ، روساي شوراهاي اسلامي 6 شهرستان به نمايندگي از اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستابه بيان ديدگاه هاي خود در خصوص ضرورت و نياز استان شدن غرب مازندران و شرق گيلان پرداخته ، از رئيس جمهور خواستند به تنها درخواست مردم و نمايندگان شان در اين ديار كهن جواب مثبت دهد.
سيدكريم بني هاشميان -دبير اين همايش-گفت : آنچه كه موجب اين حركت شده است تومارها و درخواست هاي 22 ساله مردمي است كه امروز نمايندگان آنان در شوراهاي اسلامي شهر و روستا و مجلس شوراي اسلامي اين تقاضا را مي خواهند تقديم رياست جمهوري نمايند.


بني هاشميان افزود : غرب مازندران و شرق گيلان با وسعت طولي 200 كيلومتر از رويان تا رودسر و افزايش 30 درصدي نسبت به خاك استان هاي كهكيلويه وبويراحمد و نيز افزايش جمعيت نسبت به استان هاي قم ، قزوين ، سمنان و اردبيل ، استعداد جذب توريست و گردشگر دارا بودن راه هاي ارتباطي كندوان ، اشكورات و آزادراه و نيز فراواني مناطق ييلاقي و كوهستاني و فاصله كوتاه جنگل و دريا و وجود دو فرودگاه از جمله ويژگي هايي است كه استان مستقلي را مي طلبد.


وي افزود : علاوه بر دلايل ذكر شده كه در متن سخنرانان همايش آمده بود و مي توان مهمترين آنان را ذكر نمود , امتزاج قومي و پيوند نسلي و نيز نزديكي زبان و گويش ها , آداب و رسوم , فرهنگ ها و دوري از مركز استان هاي گيلان و مازندران مي باشد.


وي گفت : بي توجهي مديران ارشد استان در طول دولت هاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي و محروم نگاه داشتن غرب استان از كارهاي عمراني فرهنگي و اقتصادي , به بازي نگرفتن مديران كارآمد در كارهاي كلان استان و ... مي تواند از دلايل درخواست عديده و 22 ساله مردم غرب مازندران باشد.


بني هاشميان يادآور شد : ما مردم غرب استان و شرق گيلان از رئيس جمهوري هيچ چيز نمي خواهيم . تنها يك درخواست داريم و آن اين است كه غرب مازندران با ويژگي هاي خاصي كه دارد استاني مستقل شود.(jomhourieslami)


  • پنجشنبه 28 ارديبهشت 1391-0:0

    ولی مردم شرق گیلان اصلا علاقه ای به پیوستن به غرب مازندران رو ندارند..

    • چهارشنبه 21 مهر 1389-0:0

      بنده در تمام این مدت پیگیریهای آقای بنی هاشمیان در خصوص استان شدن غرب مازندران را از نزدیک وبا دقت فراوان زیر نظر داشتم.ایشان با نوعی رفتار دوگانه وتفرقه انگیزانه اقدامات موثری در تخریب عموم مازنیها داشتند در جایی طی نامه ای بحضور رئیس دفتر رئیس جمهور، جناب آقای رحیم مشایی . از همزیستی با مازنیها گله مندمی شوند ودر نامه مذکور عنوان می دارند(از همزیستی با مازنیدرانیها دردی جانسوز داریم ). ودر جایی دیگر بجهت رسیدن به هدف وتوسعه جمعیتی محمود آبادیها ،نوریها ،رویانیها و نوشهریها را در جغرافیای غرب مازندران می دانند ودلیل آنرا نزدیکی زبانی و فرهنگها در منطقه عنوان می نمایند . اینجاست که باید هوشیار بود وپرسید پس مازنیها کدامند؟! البته بزعم ایشان گویش زبانی محمود آبادیها ،نوریها ،رویانیها ،ونوشهریها به شهسواریها و رامسریها نزدیکتر است.آقای بنی هاشمیان منطقه شما در سال 1316 هجری به مازندران آنهم به خواست گذشتگان خودتان به مازندران ملحق شدند والان هم می توانید به همان جا که تعلق داشتید برگردید آنوقت کسی بخاطر اعمال رفتارهای تفرقه افکنانه در بین مازندرانیها بتهمت وناسزا نمی گیرد ضمنا از شهرهای اصیل مازندرانی همچون نور ونوشهر که ریشه در تاریخ دارند دست بردارید وآنها را قاطی منافع خودتان نکنید

      • چهارشنبه 13 ارديبهشت 1385-0:0

        این آقایان برای اینکه ثابت کنند 27 سال آنها را باشتباه رئیس نکردند حاضرند حتی شهرستانها را هم تقسیم کنند تا مردم را برای رضای خدا؟!! راضی کنند!!!


        ©2013 APG.ir