تعداد بازدید: 2400

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 13 ارديبهشت 1385-0:0

اعطاي غيرقانوني جنگل‌ها به مجري آزادراه تهران ـ شمال

اعطاي بخشي از جنگل‌هاي شمال به عنوان بهاي احداث آزادراه تهران ـ شمال به مجري طرح غيرقانوني است.



سازمان بازرسي کل کشور، به مصوبه هيأت وزيران که طي آن به پيمانکار مجري طرح «آزادراه تهران ـ شمال» اجازه داده است حدود 5/62 ميليون مترمربع از اراضي ملي را به عنوان بخشي از بهاي اين آزادراه تصرف کند، اعتراض کرد.

اين مصوبه با قانون مواد 32 و 33 آُيين‌نامه واگذاري اراضي دولت و همچنين با قوانين حفظ و نگهداري اراضي جنگلي و منابع طبيعي مغايرت دارد و ضمن شکايت از مصوبه هيأت وزيران خواستار ابطال اين مصوبه در ديوان عدالت اداري شده است.

بر اساس اين گزارش، با توجه به اين که اصل بر حفظ جنگل و منابع طبيعي است و طبق اين مصوبه 5/62 ميليون مترمربع از اراضي جنگلي به پيمانکار براي احداث آزاد راه تهران ـ‌ شمال واگذار مي‌شود، به طور مسلم پيمانکار اقدام به فروش اين اراضي خواهد کرد و اين اراضي به واحدهاي مسکوني تبديل خواهند شد.

پس از شکايت سازمان بازرسي کل کشور از اين موضوع و اختياري که هيأت وزيران به هيأتي تحت عنوان «هيأت ويژه اختيارات دولت» داد، متراژ اين زمين به 35 ميليون مترمربع تقليل يافت.

اين مقدار زمين که نزديک به 70 درصد کل اراضي مذکور بوده، واگذار و سند انتقال به نام پيمانکار زده شده و بخش ديگري نيز در حال انتقال است.(baztab)


  • پنجشنبه 14 ارديبهشت 1385-0:0

    (...)
    ke cheshm nadaran bebinan mazandaran pishraft kone

    • چهارشنبه 13 ارديبهشت 1385-0:0

      مگر رد پای آقازاده ای یا نماینده مجلسی یا نماینده فرد مهمی یا امام جمعه محترمی در این ماجرا پیدا شده که این همه پورسانت؟!!! و رانت؟!!!!


      ©2013 APG.ir