تعداد بازدید: 2067

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 14 ارديبهشت 1385-0:0

۲۰ ميليون گردشگر، جنگل هاى شمال را در معرض آسيب قرار داده اند

بوستانهاى جنگلى شمال به دليل نداشتن امكانات لازم ظرفيت پذيرش بازديدكنندگان را كه برآورد سالانه آن ۲۰ ميليون نفر است، ندارند.


شمارى از كارشناسان و مسؤولان سازمان جنگلها و ومراتع معتقدند، استانداردها در بوستان هاى جنگلى شمال(پارک هاي جنگلي) به طور كامل اجرا نمى شود و اين بوستان ها به ويژه در فصل تابستان پاسخگوى انبوه گردشگران و مسافران نيستند.

 «محمدعلى هدايتى» سرپرست دفتر جنگل كارى و پارك هاى سازمان جنگلها و مراتع كشور با تأييد كمبودها در بوستانهاى جنگلى شمال گفت: بودجه سال جارى اين دفتر در حدود ۵۵ميلياردريال است درحالى كه نياز ما سه تا چهار برابر اين مقدار است. وى با بيان اينكه بوستانهاى جنگلى شمال اختصاص به ساكنان شمال ندارد و ملى است، افزود: بودجه اين بوستانها بايد متناسب باشد.


بنابراعلام سازمان جنگلها و مراتع در زمان حاضر مديريت بيش از نيمى از بوستانهاى جنگل هاى شمال در دست بخش غيردولتى است و آنها براساس «كتابچه طرح» در اين بوستانها نظارت و فعاليت دارند. وى تصريح كرد: براى بوستانهاى جنگلى وسيع كه ممكن است بخش خصوصى براى به دست گرفتن مديريت آن استقبال نكند بايد از شيوه مديريت امتيازى نظير واگذارى اخذ وروديه و مديريت فروشگاه ها و امثال آن استفاده كرد.

 وى يادآور شد: در تهيه طرح هاى جامع جنگلدارى كارشناسان پارك دارى بايد حضور فعال داشته باشند و استعدادهاى هر حوزه را شناسايى و در مناطق مناسب، بوستان احداث كنند.(iran-newspaper)



    ©2013 APG.ir