تعداد بازدید: 2257

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 14 ارديبهشت 1385-0:0

نماينده آمل:برگزاري همزمان انتخابات خبرگان و شورا،مشكلي به وجود نمي آورد

نايب رييس كميسيون قضايي و حقوقي مجلس‌‏هفتم گفت: تجميع انتخابات در كل به سود نظام و مردم است.


عزت الله يوسفيان، در خصوص تجميع انتخابات شوراها و خبرگان گفت: نفس اين كار خوب است زيرا هم هزينه‌‏هاي دولت را كاهش مي‌‏دهد و هم تصميم‌‏گيري را براي مردم آسان‌‏تر مي‌‏سازد.
وي افزود: در تمام دنيا هم اين گونه نيست كه در هر سال يك انتخابات برگزار شود و اجراي اين طرح قطعاً به سود نظام و مردم نخواهد بود.
يوسفيان با اشاره به اين كه خبرگان يك تصميم‌‏گيري كلان و شورا يك تصميم‌‏گيري خرد است، اظهار داشت: اما چون ميان اين دو ارتباطي وجود ندارد لذا تنش هم به همراه نخواهد داشت و برگزاري همزمان انتخابات اين دو، مشكلي به وجود نخواهد آورد.
وي ادامه داد: اما عيب تجميع انتخابات مغايرت آن با قانون اساسي است.


نماينده آمل خاطر نشان كرد: در هر انتخاباتي كه برگزار مي‌‏شود چند ماه قبل از برگزاري آن وظايف مربوط به آن ارگان عملاً تحت الشعاع قرار مي‌‏گيرد و پس از انتخابات نيز تا زماني كه كارها روال عادي پيدا كند، حدود پنج تا شش ماه وقت لازم است لذا وقت مفيد انجام كار كاهش مي‌‏يابد لذا تجميع انتخابات و برگزاري همزمان آن مي‌‏تواند مثبت و مفيد باشد.


وي در مورد مخالفان تجميع انتخابات گفت: برخي معتقدند كه انتخابات خبرگان انتخاب شاخص است و كساني هم در اين انتخابات كانديد مي‌‏شوند، افرادي خبره هستند لذا تبليغات و مبارزه انتخاباتي آنها با انتخابات ديگري كه از لحاظ وظايف در سطح پايين‌‏تري قرار دارند، قاطي و محدود مي‌‏شود.
نايب رييس كميسيون قضايي و حقوقي با اشاره به اينكه وظايف خبرگان تعيين رهبر است، در حالي كه وظيفه شوراها انتخاب شهردار مي باشد، ادامه داد: لذا آنها معتقدند كه مردم اين دو انتخابات را در يك سطح نبينند و حريم و حرمت‌‏هاي آن شكسته نشود و جايگاه انتخابات خبرگان در حد انتخابات شوراها نزول پيدا نكند.
وي در خصوص تجميع انتخابات مجلس شوراي اسلامي و رياست جمهوري گفت: اما تجميع در اين دو مورد به جهت اينكه از جنس هم هستند، هيچ مشكل و مانعي وجود ندارد.(ilna)



    ©2013 APG.ir