تعداد بازدید: 2674

توصیه به دیگران 1

شنبه 16 ارديبهشت 1385-0:0

ناتلي ديگر

ناشر آثار پرويز ناتل‌خانلري‌ از انتشار برخي‌ نوشته‌هاي‌ منتشر نشده‌ اين‌ استاد ادبيات‌ فارسي‌ خبر داد.


 نشر توس‌، يادداشت‌ها و مقاله‌هايي‌ كه‌ اغلب‌ در مجله‌ سخن‌ منتشر شده‌اند و نيز مقاله‌هايي‌ را درباره‌ ادبيات‌ و طنز از خانلري‌، كه‌ تاكنون‌ منتشر نشده‌اند، به‌ چاپ‌ خواهد رساند.

 وزن‌ شعر فارسي‌، زبان شناسي‌ و زبان‌ فارسي‌، دستور تاريخي‌ زبان‌ فارسي‌، مجموعه‌ چهارجلدي‌ هفتاد سخن‌ )كه‌ جلدهاي‌ آن‌ با عنوان‌هاي‌ شعر و هنر، فرهنگ‌ و اجتماع‌،از گوشه‌ و كنار ادبيات‌ فارسي‌ و شيوه‌هاي‌ نو در ادبيات‌ جهان‌ منتشر شده‌اند.

 همچنين‌ تحقيق‌ انتقادي‌ در عروض‌ فارسي‌، مخارج‌الخروف‌ ابن‌ سينا ترجمه‌ و تصحيح‌، تاريخ‌ زبان‌ فارسي‌، چند نكته‌ در تصحيح‌ ديوان‌ حافظ‌، مجموعه‌ شعر ماه‌ در مردان‌ ترجمه‌ چند نامه‌ به‌ شاعري‌ جوان‌ از راينر ماريا ريلكه‌، بابك‌ و وضع‌ زمانه‌ از ولتر و كريستيان‌ و ايزوت‌ از جوزف‌ بدبه‌، از جمله‌ آثار خانلري‌ هستند. 

  همچنين‌ يادنامه‌اي‌ با عنوان‌ سخن‌واره‌ در برگيرنده‌ 55 گفتار پژوهشي‌ به‌ ياد دكتر خانلري‌، به‌ همت‌ دكتر ايرج‌ افشار و دكتر هانس‌ روبرت‌ رويمر آلماني‌ كه‌ در برگيرنده‌ مقاله‌هاي‌ او و سالشمار زندگي‌اش‌ است‌، نيز بعد از مرگش‌ منتشر شد.ناتل خانلري سخن ور و نويسنده ي معروف،اهل مازندران است.


  • دوشنبه 29 مهر 1392-0:0

    از پیگیری خانم دش بسیار سپاسگزارم تصور می کنم برای بنده دنبال کتاب مورد نظرشان می باشند واقعاً سپاسگزارم از خانم دش و شما که از کتاب مورد نظر سراغی می گیرید و به ما خبری می دهید.

    • سه شنبه 18 فروردين 1388-0:0

      با سلام وعرض ادب بنده به دنبال کتابی از دکتر خانلری هستم تحت نام صناعات ادبی که نمی دونم مال چه سالی بود اما جلد آن قهوه ای بود در قطع کوچک که تمامی صناعات ادبی حتی آرایه ها وفنون بلاغات را با نمونه داشت وکتابی بود برای تدریس اما تا الان نتوانستم آن کتاب را پیدا کنم ممکن است این کتاب را به عنوان ضمیمه در آثار دیگری از دکتر چاپ کرده باشند آیا شما در این زمینه اطلاعی دارید؟
      با سپاس


      ©2013 APG.ir