تعداد بازدید: 4044

توصیه به دیگران 1

جمعه 12 تير 1394-16:30

شهردار ساری:

مردم گواهی دهند سه بزرگتر است یا بیست؟

مهدی عبوری: توانستیم ثابت کنیم که در گذشته نه تنها کار بزرگی برای ساری انجام نشده است/در ابتدای مدیریت بنده در شهرداری در اثر کوچکترین بارندگی شهر دچار آبگرفتگی می شد/ تنها دوره ای است که شما مردم داوطلبانه عوارض می دهید/روند ما بی اعتنایی به برخی رسانه های زرد با تیترهای مخرب بوده است/در سه سال اخیر به اندازه 20 سال گذشته بنده از دولت و استان اعتبارات کسب کردم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: مهدی عبوری-شهردار ساری- در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ساری گفت: رمضان ماه ادعاهای توخالی نیست، بلکه ماه همت و آستین بالا زدن و عمل کردن است.

وی با بیان اینکه تردید نکنید که شهرداری در همه مصادیق بارزترین نشانه خدمت به مردم است، افزود: مسئولانی که مسئولیت در شهرداری می پذیرند نباید روحیه و منش اربابی داشته باشند.

وی ادامه داد: شهرداری مانند استانداری یک نهاد همه کاره نیست و اختیاراتش محدود است و در حالی که در سال های گذشته یکی از دستگاه های دست چندم این شهر بوده است، اما با تدبیر مردم و همت اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری امروز حرفی برای گفتن دارد.

عبوری بیان داشت: امروز شهرداری دستگاه قدرتمندی شده است و خدمت های خوبی به مردم ارئه می دهد.

وی اثبات عقب ماندگی های ساری را یکی از عملکردهای مجموعه مدیریتی فعلی دانست و گفت: توانستیم ثابت کنیم که در گذشته نه تنها کار بزرگی برای ساری انجام نشده است، امروز هم نگاه بزرگی به ساری نمی شود.

شهردار ساری با اشاره به پروژه های اجرا شده در شهر و بروز نیازها و کمبودهای خدمات شهری در بین مردم اظهار داشت: وقتی پروژه ها به ثمر می نشست تازه احساس می کردیم که چقدر وضع گذشته اسف بار بوده است.

وی ادامه داد: در ابتدای مدیریت بنده در شهرداری در اثر کوچکترین بارندگی شهر دچار آبگرفتگی می شد، اما اکنون با هدایت آب های سطحی و اجرای پروژه های شهری توانستیم بیش از 80 درصد این مشکل را حل کنیم اما ای کاش این خدمات زمانی انجام می شد که می توانستند اینکار را انجام دهند و ساری را این قدر عقب مانده جلوه ندهند.

عبوری از شناسایی استعدادها و ظرفیت های سرمایه گذاری و عملیاتی کردن پروژه ها در شهر خبر داد و گفت: چندین سال رودخانه تجن در مرکز شهر حضور داشت اما از این ظرفیت استفاده ای نمی شد تا اینکه فاز اول پارک ملل افتتاح شد و امروز نیز فاز دوم این مجموعه قریب به هزار هکتار در حال ساخت است که علاوه بر ایجاد ظرفیت های گردشگری زمینه اشتغال را نیز فراهم می کند.

وی به ظرفیت موجود در دروازه بابل و تبدیل آن میدان ابن شهر آشوب و همچنین ایجاد محیط سالمسازی در دریا با کمک بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: اعتقاد داریم یا در گذشته ظرفیت انجام اینکار نبود و یا اینکه در شناسایی استعدادها دچار مشکل بودند.

شهردار ساری اظهار داشت: امروز معترفم تنها دوره ای است که شما مردم داوطلبانه عوارض می دهید و موفق شدیم نقدینگی پنهان مردم را وارد سیستم شهرداری کنیم به طوری که توانستیم بودجه 70 میلیاردی شهرداری را در سال 91 به بودجه 400 میلیاردی سال 94 تبدیل کنیم.

وی از الگو شدن شهرداری برای سایر دستگاه ها و کوتاه کردن زمان اجرای پروژه ها در ساری خبر داد و گفت: اگر پروژه ای قبلا آغاز می شد مردم یاد آثار باستانی می افتادند اما امروز مردم پروژه ای بالاتر از یکسال را تحمل نمی کنند و خوشحالم که سطح توقعات مردم بالا رفته است.

شهردار مرکز استان با اشاره به برخی مخالفت ها و تخریب ها در راستای تضعیف مدیریت شهری اظهار داشت: روند ما بی اعتنایی به برخی رسانه های زرد با تیترهای مخرب بوده است و تلاش مان را با کارمان نشان دادیم.

وی ادامه داد: از روز اولی که بنده شهردار شدم مخالفت ها را شروع کردند(شعار عبوری عبوری حمایتت می کنیم)، می گفتند فلانی از خانواده شهدا است و از رانت شهید استفاده می کند، بنده افتخار می کنم که از خانواده شهید هستم و در لباس خدمت گزاری به مردم فعالیت می کنم.

عبوری اظهار داشت: گفتند او با سپاه و اطلاعات و نهادهای دیگر همراه است، باز هم بنده افتخار می کنم که با هماهنگی همه نهادها به مردم خدمت می کنم.

وی گفت: شما با اینکه بنده مانند شما همراه مجاهدین و منافقین نیستم، مخالفید یا از اینکه در شهر، روزنامه منافق نمی فروختند، نگرانید؟!

شهردار ساری با بیان اینکه 32 ماه از خدمت من در شهرداری می گذرد اظهار داشت: می گفتند عبوری بچه است و نمی تواند حتی یکماه حقوق کارکنان شهرداری را پرداخت کند، اما امروز شما مردم قضاوت کنید آنهایی که به اندازه سن عبوری سابقه خدمت داشتند، بیشتر خدمت کردند یا بنده که سن فرزندان شان را دارم توانستم موفق باشم.

وی گفت: این افتخار بنده است که به راحتی خدمت سران قوا و وزرا می رسم و چانه زنی برای کسب درآمدهای ملی و استانی را به شهر انجام می دهم.

عبوری با بیان اینکه از سال 82 دولت خودگردان شده است و در چند سال اخیر هم وضعیت دولت به لحاظ درآمدی بدتر شده است افزود: در سه سال اخیر به اندازه 20 سال گذشته بنده از دولت و استان اعتبارات کسب کردم و امروز مردم باید گواهی دهند که سه بزرگتر است یا بیست.

شهردار مرکز استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اعتقاد داریم شهرداری عقل کل نیست و در این راستا از ظرفیت تمام نخبگان و فرهیختگان استفاده خواهیم کرد گفت: مردم باید در کنار معیارهای مورد سنجش خادمان خود این نکته را مورد نظر قرار دهند که این افراد به خودشان و منافع شان بیشتر فکر می کنند و یا به خدمت برای مردم می اندیشند.

این مسئول با بیان اینکه سالها به مردم حقیقت را نگفتند، افزود: فقط پرونده سازی شد و این روزها که چاره ای ندارند به دست و پا افتاده اند و می گویند که عبوری جوانی می کند.

وی با اشاره به افزایش روند فضای سبز و فضاهای ورزشی و فرهنگی در ساری اظهار داشت: از استاندار و فرماندار گرامی درخواست می کنیم که به وعده خود در راستای توزیع اعتبارات توجه کنند.

عبوری ابراز داشت: بنده به ساری بزرگ فکر می کنم و اعتقاد دارم تا زمانی که ساری رشد نکند مازندران به بزرگی نخواهد رسید.

وی گفت: اگر در چند سال گذشته میاندورود از ساری جدا شد به این دلیل بود که ساری، ساری نبود و امروز اگر بخشی داعیه جدایی داشته باشد حتی فکرش هم برای مردم قابل تحمل نیست.

عبوری ابراز داشت: دلم برای ساری می سوزد که فرودگاهش در میاندورود است، محل برگزاری نمایشگاهش در قائم شهر، دانشگاهش در بابلسر و سازمان تبلیغاتش در بابل است.

  وی ادامه داد: دلم از دست کسانی خون است که موقعیت و مسئولیت خود را فقط در جبران عقب ماندگی های شخصی خود می دانند.

عبوری ابراز داشت: آقای محترمی که با بهره گیری از جایگاه قانونی خود شبهه افکنی می کنی، ای کاش از این تریبون ها برای حل مشکلات مردم استفاده کنی که عده ای برای سال ها در حق شهر خیانت کردند.

وی با بیان اینکه بنده از نام بردن اسم شما ابایی ندارم، اظهار داشت: در سال 69 اولین مکاتبه برای خروج پادگان از ساری شکل گرفت و چهار رئیس جمهوری آمدند و رفتند اما نتوانستند پادگان را از ساری خارج کنند چون قانونی در این زمینه وجود نداشت.

عبوری با شاره به تصویب قانون خروج مراکز نظامی و اداری در سال 88 در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: در سال 90 ارتش درخواست تغییر کاربری و تفکیک زمین ها را به شهرداری داد.

وی با بیان اینکه شهرداری وقت سه هکتار زمین پشت پادگان را برای خود گرفت و 16 هکتار بقیه را واگذار کرد افزود: با آمدن مان در شهرداری جلوی مصوبه را گرفتیم و در سال 92 زمین را به مزایده گذاشتیم و 85 میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد که عمده این زمین هم تبدیل به پارک خواهد شد.

شهردار ساری با بیان اینکه نمی گذاریم مدت اجرای پروژه به ذی الحجه برسد، گفت: در آینده نزدیک خشت خشت پادگان را تخریب و تبدیل به پارک خواهم کرد و مابقی آن نیز تبدیل به برجی برای خدمت رسانی خواهد شد.

وی گفت: از نجابت خود به خاطر گفته هایم پشیمان نیستم و اگر ذره ای طمع نماینده شدن در من بود اینجا نبودم و با شما سخن نمی گفتم.

عبوری اظهار داشت: دغدغه من خدمت به مردم است و آنها از من می ترسند چون پایگاه مردمی ندارند.

شهرداری ساری با تشکر از دولتمردان که در مراجعات مستقیم پاسخگوی مطالبات مردم بودند، اظهار داشت: مردم مازندران به دکتر روحانی رای دادند و امیدواریم که مشکلات بر زمین مانده در این دولت رفع شود.

وی همچنین به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در سال جاری اشاره کرد و ابراز داشت: باید با اتحاد و همبستگی مصالح نظام را بر هر چیزی ترجیح داد و با حضور در پای صندوق رای هم از نظام و هم از دولت حمایت کرد.

*این شورا و شهرداری شهر را زنده کردند

آیت الله نورالله طبرسی- نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری- نیز با قدردانی از تلاش های شهردار ساری اظهار داشت: این شورا و شهرداری شهر را زنده کردند.

وی گفت: وقتی زمزمه نمایندگی آقای عبوری شنیده شد بسیاری از افراد نزد من آمدند و گفتند که ایشان را منصرف کنید و اجازه دهید که به مردم خدمت کند.

آیت الله طبرسی در بخش پایانی سخنان خود به لزوم صرفه جویی در مصرف آب و برق اشاره کرد و گفت:دعا می کنیم باران ببارد اما باید با مصرف درست انرژی ازوسایل سرمایشی خود استفاده کنیم.


  • فیس بوک مازندنومه2پاسخ به این دیدگاه 2 10
    دوشنبه 15 تير 1394-10:12

    البته ایشان نفرمودند که با ... بخش عمده بودجه استانی استان را از استاندار و معاون عمرانیش تلکه کردند ( به بهانه اینکه ساری فقط مختص ساروی ها نیست بلکه کل استان هست)

    • فیس بوک مازندنومه1پاسخ به این دیدگاه 2 5
      دوشنبه 15 تير 1394-10:11

      دعا کنیم که بارون بیاد ،دل مابرای باران تنگ شد تا هم رفع دلتنگی ومعا بر ساری راهم تست آبگرفتگی کنیم

      • دوشنبه 15 تير 1394-6:9

        آقای عبوری هم مثل همه مسئولان گرایشهای سیاسی خاص خودش رو داره اون امامزاده نیست اما مردم خروجی کارش رو می بینند و با گذشته مقایسه می کنند. شما ببینید چه کامنتهایی مثبت و چه کامنتهایی منفی گرفته اند.
        ایشون اگه راستیه یا چپی فرقی نمی کنه. (اما متاسفانه برای بعضی ها فرق می کنه) ما می خواهیم شهر خوبی داشته باشیم همین.
        بذارید ایشون با توجه به همه محدودیتها به شهرمون برسه و بعدش تبلیغات کنه و از خودش تعریف کنه. چه اشکالی داره.
        به نظر من اگه ایشون کمربندی رو افتتاح کنه بعد شهر رو بنربارون کنه باز ارزش داره

        • يکشنبه 14 تير 1394-8:55

          تواين ماه مبارك قسم عبوري داره تواين شهركارميكنه وجاي جاي ساري كارشده ومردم هم راضيند وعبوري رادوست دارند عزيزان منافع شهرمالن همه يا شخص عبئوري هم يه روزي ميره اما حسرتش ميماند عبوري يه فرصته براي استان مازندران قدرش بدانيم البته بدون ايراد هم نيست اما ازصفرتا صد را نگاه كرد تواين كاربزرگ بي ايرادكه نميشه اگر ايرادها كم بشه چه بهتر پس بياييم شهرمان رابهتربسازيم

          • يکشنبه 14 تير 1394-7:14

            برخي كامنتها ارزش خوندن را هم ندارد ......
            تخريب به اين شكل فلاني چند طبقه ساخت و.....
            عبوري اومد از كارهايش دفاع كردوبا مردم شهرش در مصلي صحبت كرد شما زحمت ميكشي دستت روكي بورد ميره بيا هرجاي حرفش رانپسنديديمثل مرد انتقاد كن وايراد بگير وبرنامه بده ....ديگه اين حرفها فايده اي نداره...

            • شنبه 13 تير 1394-7:27

              وقتي نماينده مقام معظم رهبري فرمود شهردارعبوري وشوراي شهر ساري را زنده كردند تاييدي است بركارهاي شهرداري است وحجت تمامه ......

              • شنبه 13 تير 1394-0:38

                امیدوارم کل فرمانداران شهرداران و استاندار مازندران با چنین جسارتی صحبت کنند و بودجه مناسب برای مازندران به ارمغان بیاورند...به امید پیشترفت و اتحاد مازندران و مازندرانی

              • جمعه 12 تير 1394-23:50

                آفای عبوری حد اقل کارمندان شهرداری میدانند که ... و ...که میخواستن جانشینت بشن الان احمیتی به حرفات نمیدن
                راستی ... که به زور معاون سازمانش کردی الان دست بوس ... شده و شنیدم واست تره هم خورد نمیکنه
                دلم واسه مردم بی خبری میسوزه که امروز واسشون ..........کردی

                • شنبه 13 تير 1394-18:29

                  3 هم اگر تبلیغات داشت بزرگ تر از 20 می شد.طبل توخالی

                  • سالار احمدیپاسخ به این دیدگاه 1 5
                    شنبه 13 تير 1394-17:42

                    منظورت از .... کیه؟؟؟ ...!!؟؟ این معاونه همون ... خونه داره؟؟ شنیدم 4 طبقه ساخته؟؟؟...

                    • شنبه 13 تير 1394-17:26

                      دوست عزیز یا حرفی را مطرح نکن ، یا کامل بنویس که ما هم چیزی دستگیرمان بشود

                    • جمعه 12 تير 1394-19:59

                      میاندرود گرچه به عنوان یک شهر شناخته شد ولی هیچگاه از ساری جدا نخواهد بود

                      • جمعه 12 تير 1394-19:47

                        کاش شهر من بابل بزرگ هم یک عبوری داشت... واقعا آدم عملگرا و جسوری هست و با این روند رو به رشد در ساری حجت را بر تمامی شهرداران بی بخار تمام کرده است... احسنت


                        ©2013 APG.ir