تعداد بازدید: 2929

توصیه به دیگران 1

جمعه 19 تير 1394-23:49

فرهنگ سازی درباره مصرف آب را باید از متولیان آغاز کرد

برنارد شاو و آبی که در بلوار کشاورز به هدر می رود!

آب منطقه ای در ساری نزدیک به یک ماه است به هدر می رود و متولیان کاری نمی کنند!/وقتی شرکت آب و فاضلاب به عنوان پاسبان حریم آب، خود این چنین سهل انگارانه برخورد می کند، نسبت به هدر رفت آب از مردم عادی چه انتظاری می توان داشت؟!


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: برنارد شاو -نمایش نامه نویس کمیک ایرلندی تبار- داستان کوتاهی دارد به اسم چاله که در ایران هم معروف است. ماجرای مردی که در چاله ای می افتد و هر کس که می آمد، از کشیش گرفته تا دانشمند و روزنامه نگار و مرتاض و پزشک و پرستار و روان شناس و انرژی درمان و خوشبین، بر اساس ذائقه و تخصص خود حرفی می زد و بدون این که کمکی به آن بیچاره بکند، او را ترک می کرد. مثلا" کشیش گفت: حتما" گناهی کردی که در چاله افتادی! یا روزنامه نگار در مورد دردهایش با او گفت و گو کرد! و یا پزشک برایش دو قرص آسپرین انداخت و رفت! در نهایت نیز فرد بی سوادی آمد، دستش را گرفت و از چاله نجاتش داد!

لازم نیست درباره خشکسالی بزرگی که بر ایران مستولی شده است قلم فرسایی کنیم؛ از نبود و کمبود آب و جنگ و کشمکش شهرها و مناطق کشور بر سر مایه حیات که در شرف آغاز است.

می خواهیم بگوییم آقای مسئول و متولی آب شهر، ای کسی که به مردم تمرین فرهنگ صرفه جویی در مصرف می آموزی، در جایی آب دارد هرز و هدر می رود، لوله ترکیده و این شکستگی به قرص آسپرین و هم دردی پرستار و اظهارات روان شناس و... نیازی ندارد. یک بی سواد برنارد شاوی بفرستید تا لوله را ترمیم کند و آب بیچاره هدر نرود. همین!

اصل ماجرا را یکی از ساکنان روایت می کند:

«از تقریبا یک ماه گذشته به دلیل تعویض لوله های اصلی آب شرب در محله ما گود برداری صورت گرفت و کار تعویض انجام شد. ما در ساري، بلوار كشاورز، روبروي پمپ بنزين كلانتري ، كوچه وليعصر، ٢٠ متر داخل كوچه زندگی می کنیم.

 از این تاریخ به دلیل نقص موجود در کار، نشتی در لوله اصلی مشاهده که باعث هدر رفت آب شد، ولی نشتی به چشم نمی آید. فقط زمانی که شما از مجاورت کانال/جوب رد می شوید صدای آب را خواهید شنید.

از حدود 4 هفته پیش از طریق شماره مربوط به حوادث و اتفاقات آب و فاضلاب، چند بار اطلاع رسانی شد، ولی تماس ساکنان محل افاقه نکرد.

 

سپس این خبر را به یکی از خبرنگاران اطلاع رسانی کردیم، با پیگیری های این دوست خبرنگار، برخی از متولیان در محل حضور یافتند و حتی به صورت نمادین تجهیزاتی هم آوردند که متاسفانه هیچ تاثیری در رفع مشکل نداشت.

نتیجه این که از تقریبا 4 هفته پیش تاکنون آب آشامیدنی این منطقه با اهمال و سهل انگاری محرز متصدیان امر، به هدر می رود.

 سوال اساسی این است که وقتی شرکت آب و فاضلاب به عنوان پاسبان حریم آب، خود این چنین سهل انگارانه برخورد می کند، نسبت به هدر رفت آب از مردم عادی چه انتظاری می توان داشت؟! فرهنگ سازی را باید از خود متولیان آغاز کرد و بعد مردم.»


  • مرتضی علیزادهپاسخ به این دیدگاه
    شنبه 27 تير 1394-18:44

    سلام
    امروز تقریبا یک هفته از تاریخ خبری که شما در سایت درج کردید میگذره و مسئولین ما که در خواب خوش خرگوشی فرو رفته اند هنوز اقدامی برای این مشکل نکرده اند
    افسوس که این مزرعه را آب گرفته دهقان فلاکت زده را خواب گرفته

    • هدررفت آب در روستا هاپاسخ به این دیدگاه
      شنبه 20 تير 1394-9:43

      شبکه های آبرسانی در روستا های اطراف ساری هم به امان خدا رها می شوند و هیچ کس به لوله های آسیب دیده که آب هدر می دهند توجهی نشان نمی دهد .لطفاً کنترل کنید .

      • شنبه 20 تير 1394-7:19

        ميزان هدر رفت آب شرب به جهت عدم مديريت صحيح وهمچنين بدليل انشعابات غيرمجاز وخصوصا فرسوده بودن سيستم آبر ساني درصد بالايي است اگر اين هدررفت آب نصف شود مصرف چند استان كشور ميشود !!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟


        ©2013 APG.ir