تعداد بازدید: 3474

توصیه به دیگران 0

شنبه 20 تير 1394-13:32

همه دغدغه های سفر

نبیان: نظارت داریم، برخورد نمی شود

معاون عمرانی استاندار مازندران در جلسه ستاد تسهیلات سفر: طرح سالم سازی دریا با پیمانکار عقد قرارداد شده است و چند شهر باقی مانده نیز در حال تامین منابع هستیم/ اداره کل ورزش و جوانان حقوق منجیان غریق را به طور کامل پرداخت کند و به محض اینکه تامین منابع شد، ما این مبلغ را برای اداره ورزش جایگزین خواهیم کرد/مشکل ما این است که بازدید و نظارت صورت می گیرد اما برخورد جدی نمی شود.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، مینا محسن پور: جلسه ستاد تسهیلات سفر پیرامون آغاز دور دوم سفرهای تابستانی و عید فطر ظهر شنبه در سالن اجتماعات اداره کل میراث فرهنگی مازندران برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در سال گذشته همه امکانات در استان مهیا بود، از بسته شدن محورهای مواصلاتی استان و رقم خوردن خاطرات بد برای مسافران، اظهار تاسف کرد.

دلاور بزرگ نیا در ادامه گفت: بسیاری از واحدهای گردشگری، هتل ها و رستوران های بین راهی به ظاهر خوب اما آشپزخانه هایی با نقاط ضعف متعدد دارند که تذکرات جدی دریافت کرده اند.

وی همچنین نرخ گذاری های بی برنامه در برخی هتل ها و عرضه قلیان در سفره خانه ها را از موارد تخلفی دانست که در استان سبب سودجویی فرصت طلبان و ارائه چهره ای زشت از استان به مسافران می شود.

بزرگ نیا در بخش دیگری از سخنانش از ارائه سه کانکس سرویس بهداشتی به واحدهای پذیرایی محور کندوان برای خدمت رسانی به مسافران، خبر داد.

*می خواهیم مدیریت را بیشتر کنیم

معاون عمرانی استاندار مازندران در ادامه جلسه فرمانداران را به نظارت میدانی همراه با همت و سرعت بیش از پیش موظف کرد و افزود: پس از مدتی که سفر راکد بوده، ممکن است برخی بخواهند کم شدن سود را جبران کنند و به نرخ گذاری های غیر قانونی دست بزنند.

علی نبیان با بیان اینکه تیم بازدید میدانی هم بر بهداشت و هم بر قیمت ها نظارت می کند، ادامه داد: 9 طرح سالم سازی دریا با پیمانکار عقد قرارداد شده است و چند شهر باقی مانده نیز در حال تامین منابع هستیم.

این مسئول همچنین با اشاره به برخی منجیان غریق طرح دریا که پس از دریافت نکردن حقوقشان، پست شان را ترک کرده اند، گفت: اداره کل ورزش و جوانان حقوق منجیان غریق را به طور کامل پرداخت کند و به محض اینکه تامین منابع شد، ما این مبلغ را برای اداره ورزش جایگزین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه گرمی هوا باعث می شود که مسافران بیشتر به سمت دریا بروند، ابراز داشت: سال قبل مازندران در کاهش غریق گام بلندی برداشت که با مدیریت قوی، امسال نیز این اتفاق را رقم خواهیم زد.

معاون عمرانی استاندار مازندران در خصوص مشکلات متعدد واحد های پذیرایی استان گفت: من از همه مشکلات و معضلات رستوران ها خبر دارم و می دانم سرویس بهداشتی و نماز خانه هر واحد به چه صورت است.

وی ادامه داد: مشکل ما این است که بازدید و نظارت صورت می گیرد اما برخورد جدی نمی شود، بنابراین بازخوردی ندارد.

نبیان با بیان اینکه می خواهیم مدیریت را بیشتر کنیم، تصریح کرد: این حرکت ضربتی از روز یکشنبه آغاز شود و در سه محور هراز، سوادکوه و کندوان با چند واحد خاطی برخورد قاطع بشود، آن وقت خواهید دید که چه اتفاقات خوبی رخ می دهد.

این مسوول شهرداران و دهیاران را موظف به پاکسازی ورودی شهرها کرد و همچنین به بانک ها لزوم آمادگی لازم برای خدمت رسانی به مردم خصوصا از طریق عابر بانک ها و شارژ به موقع دستگاه های خودپرداز را متذکر شد.

معاون عمرانی استاندار افزود: آب و فاضلاب شهری و روستایی نیز باید آمادگی کامل داشته باشند و در صورت نیاز با حمل آب سیار ارائه خدمت کنند.

وی همچنین از نیروی انتظامی در خواست کرد که در مناطق مختلف، نیروهای مورد نیاز به صورت آماده باش حضور داشته باشند.

نبیان نظارت بر نانوایی ها و کیفیت و وزن نان و همچنین مدیریت بر قیمت کالاها را نیز خواستار شد.

*دغدغه دریا، معضل ترافیک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران در این جلسه تجربیات سالهای قبل را مثال زد و ابراز داشت: 62 پایگاه و پست موقت و ثابت در استان برقرار و 300 نفر به صورت شبانه روزی مستقر شده و خدمت رسانی می کنند.

مهدی ولی پور از وجود 110 دستگاه خودرو و موتوسیکلت در چرخه خدمت رسانی هلال احمر مازندران خبر داد و گفت: 8 پست ایمنی و سلامت در 8 شهر ساحلی استقرار داده شده اند.

مدیر کل امور شهری استانداری نیز با بیان اینکه اداره کل پایانه ها را موظف به نظارت بر همه پایانه ها کرده ایم، افزود: نیروی انتظامی موظف به تامین امنیت برای محل های مجاز به نصب چادر است.

محمد محمدی همچنین گفت: اداره کل منابع طبیعی نسبت به نظافت و روشنایی پارک ها و نمازخانه ها و همچنین مبالغ ورودی پارک ها اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی همچنین با بیان اینکه سازمان هواشناسی آمادگی لازم را برای مواجهه و اطلاع رسانی نسبت به تغییرات جوی دارد، افزود: خودروهای دستفروش در حاشیه جاده ها و ورودی شهرها برای کاهش ترافیک، جمع آوری می شود.

در ادامه فرماندار چالوس، این شهر را یکی از ورودی های پرتردد استان دانست و ابراز داشت: در چالوس علاوه بر دغدغه دریا، معضل ترافیک نیز در ایام تعطیل دیده می شود.

محمدناصر زندی در ادامه از بازگشایی آزادراه چالوس در عید فطر خبر داد.

این مسوول با اشاره به خدمت رسانی دیرهنگام هلال احمر در حادثه اخیر واژگونی اتوبوس، حجم بالای حوادث را سبب این اتفاق دانست و گفت: بحث ترافیک نیز خدمت و امداد رسانی را دشوارتر می کند.

زندی همچنین مشکل وجود متکدیان و نظافت سرویس های بهداشتی را نیز بسیار جدی دانست و جمع آوری متکدیان را در ایام سفر خواستار شد.



    ©2013 APG.ir