تعداد بازدید: 2789

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 21 ارديبهشت 1385-0:0

زباله هاي برق دار

زباله‌هاي ساري به برق تبديل مي‌شود.


 ابلاغ دستورالعمل خريد تضميني برق از منابع تجديدپذير، پروژه‌هاي بازيافت زباله حالت اجرايي به خود گرفته است.

مهندس يوسف آرمودلي ـ مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ايران ـ افزود: در مرحله اول شركت‌هايي كه توانايي ساخت نيروگاه‌هاي زباله‌سوز را دارند و مي‌توانند از آنها برق توليدكنند، شناسايي شده و براي انجام طرح‌ها به استانداري هر استان معرفي مي‌شوند.

آرمودلي، اولين توافق توليد انرژي برق از زباله را مربوط به استان مازندران (ساري) اعلام كرد و گفت: در اين استان براي تبديل روزانه 400 تن زباله به برق توافقات اوليه انجام شده است.

وي ادامه داد: اين پروژه به ارزش 50 ميليون دلار برآورد سرمايه داشته است و قراراست توسط بخش خصوصي انجام شود.

مديرعامل سازمان انرژي‌هاي نو ايران تاكيد كرد: با استفاده از زباله براي تبديل برق، ديگر ضايعات حاصل از آن باقي نخواهد ماند و علاوه بر آن مشكلات دفع زباله‌ها و آلودگي‌هاي زيست محيطي آنها نيز حل خواهد شد.

به گفته وي، نرخ خريد تضميني برق توليد شده اين نيروگاه‌ها نيز مطابق ماده 2 قانون بخشي از مقررات مالي دولت است كه براساس آن در ساعت پيك 65 تومان و در ساعت غير پيك 45 تومان و به طور متوسط به ازاي هر كيلووات ساعت در روز 62 تومان خواهد بود.

آرمودلي، علت آغاز اين طرح از استان مازندران (ساري) را مشكل دفع زباله در اين استان دانست و ادامه داد: پروژه زباله‌سوزها يكي از چند پروژه طرح‌هاي بازيافت است كه مراحل پتانسيل سنجي آنها در سطح كشور در حال انجام است.(isna)


    ©2013 APG.ir