تعداد بازدید: 4035

توصیه به دیگران 2

پنجشنبه 21 ارديبهشت 1385-0:0

تجمع دخانياتي ها براي سومين بار در طول ماه گذشته‌

ديروز حدود 50 نفر از كارگران فصلي شركت ‌دخانيات استان مازندران، به نمايندگي از 500 نفر از كارگران استان، نسبت به نوع قراردادشان مقابل استانداري تحصن كردند.


 در اين تحصن، يكي از كارگراني كه به گفته خودش، 15سال سابقه كار دارد، گفت: در طول سال بر‌اساس قراردادهايمان، 6 ماه در اين شركت كار مي‌كنيم و بقيه سال را در بلاتكليفي به سر مي‌بريم.
وي افزود: اگر در تنظيم قرارداد، تغييراتي ندهند، بايد 60 سال كار كنيم تا بازنشسته شويم.
يكي ديگر از كارگران در مورد اين تحصن اظهار داشت: ما‌‌ اصلاً امنيت شغلي نداريم.‌ از مسؤلان مي‌خواهيم مشكلات ما را حل كنند تا هر روز مجبور نشويم براي اعتراض تحصن كنيم.
اين كارگر 55 ساله ادامه داد: در 6 ‌ماهي كه كار نمي‌كنيم، حقوق نمي‌خواهيم، ولي انتظار داريم براي رسيدگي به مسايل سلامت و بهداشت‌ خانواده‌هايمان، مشكل بيمه ما را حل كنند.

 از سوي ديگر مدير عامل مجتمع دخانيات استان مازندران گفت: كارگران شاغل در مجتمع دخانيات مازندران، بر اساس قراردادهاي فصلي به كار گرفته مي‌شوند و درخواست‌هاي آنان غيرقانوني است.

غلامرضا ديني، به دنبال تحصن كارگران معترض براي سومين بار در طول ماه گذشته گفت: كارخانه توتون مازندران در زماني كه توتون را از كشاورزان خريداري كرده است بر اساس قرارداد منعقده بين مجتمع و كارگران، آنها را به كار مي‌گيرد و حقوق كارگري را پرداخت مي‌كند.


وي درباره جذب جديد يك هزار و 200 نفر از كارگران قراردادي اظهار داشت: حدود 220 نفر از كارگران در قالب قراردادي، جذب اين مجتمع شدند كه 103 نفر از آنان فصلي بوده و تبديل وضعيت شده‌اند.
ديني در خصوص خواسته بيمه بيكاري كارگران در مدت 6 ماه از سال خاطرنشان كرد: بر اساس قانون بيمه بيكاري توسط اداره كل كار و سازمان تأمين اجتماعي تشخيص داده مي‌شود. (farsnews)



    ©2013 APG.ir