تعداد بازدید: 3285

توصیه به دیگران 0

پنجشنبه 25 تير 1394-0:8

نشست فرماندار قائم شهر با گروه های سیاسی شهرستان

محمدی: از حاشیه ها دور ماندیم

گزارش نخستین نشست و هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی قائم شهر با فرماندار با حضور امام جمعه، فرمانداران پیشین و برخی فعالان سیاسی شهرستان


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سردبیر: نخستین نشست و هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی قائم شهر با فرماندار این شهرستان، غروب چهارشنبه در حالی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد که در آن علاوه بر فعالان و چهره های شاخص سیاسی از طیف های مختلف، برخی فرمانداران پیشین این شهرستان و امام جمعه قائم شهر نیز حضور داشتند.

این نشست که در آن بیش از 40 نفر حضور داشتند، از ساعت 18 آغاز شد و تا افطار ادامه یافت.

بانیان برنامه در ابتدا موضوع جلسه را طرح دیدگاه هایی برای توسعه شهرستان عنوان کردند که البته افرادی که از قبل برای سخن گفتن انتخاب شده بودند، بسیار پراکنده به گفتن کلیاتی درباره قضیه هسته ای، پیروی از فرامین رهبری، لزوم استمرار این گونه جلسات و مسایلی از این دست بسنده کردند و موضوع اصلی جلسه یعنی بیان مشکلات توسعه ای شهرستان در این میان مغفول ماند.

در این نشست ابتدا فرماندار کنونی، سپس امام جمعه و در ادامه فرمانداران پیشین و جمعی دیگر، طبق لیست مجری سخن گفتند در انتها 10 دقیقه به سایران وقت سخن داده شد که تنها 3 نفر خارج از لیست صحبت کرده، بسیاری از نظرها و دیدگاه ها یا مطرح نشد یا به دلیل وقت کم ابتر ماند.

* مهم برای ما رای مردم است

مهدی محمدی -فرماندار قائم شهر که میزبان نشست و هم اندیشی احزاب و گروه های سیاسی شهرستان- بود، در ابتدای جلسه اظهار داشت: این روزها اتفاق بزرگی افتاده، چرا که استکبار به دنبال این بود ایران توان هسته ای نداشته باشد.

وی با بیان این که غربی ها حقوق حقه ملت را پذیرفتند، افزود: به تیم هسته ای باید خداقوت گفت و از حمایت های رهبری و رییس جمهوری وتلاش های وزیر خارجه قدردانی کرد.

محمدی در ادامه با اشاره به این که قرار ما آن است که  این جلسه ها را برای توسعه شهرستان و کسب تجربه بیشتر تداوم ببخشیم، تصریح کرد: از زمان ورودمان به فرمانداری تلاش کردیم تا به دور از مسایل حاشیه ای، توان مان را برای خدمت به مردم به کار بگیریم.

فرماندار قائم شهر با اشاره به این که چند معضل بر زمین مانده شهرستان از جمله کارخانه و تیم فوتبال نساجی و چهارشنبه بازار را حل کردیم، ادامه داد: هفته ای دو جلسه را در مسجدهای شهر و روستا با مردم برگزار می کنیم تا با مشکلات بیشتر آشنا شویم.

وی در پایان درباره انتخابات مجلس گفت: مهم برای ما رای مردم است و ما حق دخالت را در آرا نداریم.

* طرفداران نامزدها علیه یکدیگر حرف نزنند

آیت الله علی معلمی سخنران دوم نشست بود که در ابتدا درباره توافق هسته ای گفت: در این قضیه ما اگر به تمام خواسته های مان نرسیدیم، به بخش عمده آن رسیدیم.

امام جمعه قائم شهر با بیان این که عظمت هر ملت در سایه انسجام است، افزود: در جریان انتخابات مجلس، شهرستان ما پرتحرک و خوب ظاهر می شود، اما نامزدها سعی کنند کرامت خود، شهر وشهروندان را رعایت کرده، با حفظ تکریم و بدون تخریب و نشر شایعات علیه رقیبان، هر کس هر چه در چنته دارد بنمایاند.

وی با بیان این که نامزدهای انتخابات فقط خودشان را معرفی کنند، تصریح کرد: طرفداران نامزدها علیه یکدیگر حرف نزنند و موضع نگیرند، چرا که در نهایت خودشان ضرر می کنند.

این مسئول در ادامه استدلال کرد: انتخابات فرصت خوبی است که حاکمیت و نظام، حرف مردم و جامعه را بشنود.

معلمی افزود: نخبگان فرهنگ انتخابات را برای مردم تبیین کنند، ولی در نهایت مردم آزادند هرکس را که خواستند، برگزینند.



*قائم شهر یک بن بست بزرگ است

در ادامه نشست دو فرماندار قبلی و تعدادی از حاضران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که به طور خلاصه در پی می آید:

-پیرفلک:  شنیدن سخنان مخالف را تمرین کنیم و از همه ظرفیت هایی که در منطقه وجود دارد، استفاده شود، چراکه خرد جمعی مورد توصیه جوامع است. خدمات همه دولت ها هم باید در نظرگرفته شود چراکه در مجموع خدمات نظام است. بر انتقاد سازنده نیز تاکید می شود و نقد سازنده و کارشناسی با تخریب فرق دارد.

-علیجان زاده: بخشدار مرکزی قائم شهر دو، سه نیرو بیشتر ندارد و باید بیش از 100 روستا را اداره کند که این کار دشوار است. نرخ اشتغال شهرستان نیز نزدیک به 70درصد خدمات است و باید تدبیری شود که قائم شهر از خدماتی بودن خارج شود.

- دکتر مسرور: نگاه کلان و درازمدت به شهر داشته باشیم و در هنگام تعویض مدیران گسستگی پیش نیاید و طرح ها و برنامه ها در مدیریت بعدی ادامه یابد. 75 درصد جمعیت استان تحت پوشش طرح پزشک خانواده هستند و 600 پزشک در استان و 70 پزشک در قائم شهر مشمول این طرح هستند، اما مسئولان استانی و شهرستانی اطلاع دقیقی از چند و چون آن ندارند.

- حجت الاسلام حیدری: در بحث فرهنگی احیای امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود، الان مومنان از ولنگاری ها ناراحتند. کار فرهنگی از مدارس آغاز شود. امام راحل فرمودند مهندسی فرهنگی را از مدارس ابتدایی شروع کنید، بعد راهنمایی و دبیرستان و دانشگاه را رها کنید.

- حق نظر: بعد از انقلاب دو عزت بزرگ داشتیم؛ 8 سال جنگ سرخ و 12 سال جنگ هسته ای. پیروزی هسته ای عزت ماست و اگر یک هفته هم جشن بگیریم کم است. قائم شهر بن بست های فراوانی دارد که مثل چهارشنبه بازار باید باز شود. پرداخت مطالبات کارگران نساجی اقدام خوبی بود اما بهتر آن است که کارخانه ای ایجاد شود و عده ای مشغول به کار شوند. برای بانوان هم پارک و امکانات ورزشی و رفاهی در شهر وجود ندارد.

- علی پور: با هم نزاع نداشته باشیم چون دعوا باعث فشل شدن می شود. سلیقه ها مختلف است اما همه باید یک هدف داشته باشیم.

- فلاح: جلوه فرمانداری در کار ادارات دیگر بروز پیدا می کند و فرمانداری کالا و خدمات خاصی برای عرضه ندارد.  بهتر است این جلسات استمرار یابد و کارگروه های تخصصی نیز برای بررسی مشکلات شهر تشکیل شود.

-رستمعلی: باید بازگشت به اصول انقلاب سرلوحه کار قرار گیرد و آرمان های امام را مرور کنیم. پروژه ها هم باید پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشد. ما در حصاری تنگ گیر کرده ایم و قائم شهر خودش یک بن بست بزرگ است که باید از آن خارج شود.

-دکتر اولادی: هر انقلابی تنش ها و مشکلات خودش را دارد. در این جلسه بیشتر زخم چهره را دیدیم، ولی زخم و آزردگی درون را ندیدیم که مهم تر است. برخی در بیرون آزرده اند که بهتر است آن ها را به جمع خودمان بیاوریم  و رفع جراحت درون کنیم.  ما برای توسعه به مطالعه نیاز داریم. این راهی است که غرب رفته و توسعه پیدا کرده است.

- دریابیگی: نباید عدالت را فدای توسعه کنیم و توسعه و عدالت لازم و ملزوم یکدیگرند. حاصل انتخابات توسعه و عدالت است. نقد من این است که چرا جلسات احزاب و گروه ها فقط در ایام نزدیک به انتخابات برگزار می شود؟ حزب ما(حزب اسلامی کار و تشکیلات خانه کارگر) هر سه سال کنگره برگزار می کند و با حق عضویت هم اداره می شود، اما برخی احزاب، شب انتخابات فعال می شوند.

- خانم فارابی: ایام پساتحریم، ایام سازندگی است که به همدلی مسئولان نیاز است.

- کهنسال: خدابیامرزد آن کس را که تاریخ اش را می شناسد و می داند به کجا می رود. حالا که دنیا برای فکر منطقی ما کوتاه آمده است، نیاز است برای تنظیم سیاست داخلی تیم قوی درست شود.

خاطرنشان می کنیم در انتهای نشست، فرماندار قائم شهر وعده داد این جلسات را به صورت تخصصی تر و با تعیین موضوع در ماه های آتی برگزار کند.

 


  • يکشنبه 28 تير 1394-17:45

    خب قرار دادن دو گروه ضد هم کنار هم مثلا شد تحقق شعار سال؟ اینا در یک جلسه کنار هم نمی توند راحت حرف بزنند. فرماندار باید با هر دو گروه مستقل جلسه می گذاشت


    ©2013 APG.ir