تعداد بازدید: 5307

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 22 خرداد 1385-0:0

از دريا تا كوه

‌ نگاهي به جاذبه‌هاي گردشگري شهرستان چالوس


شهرستان چالوس از شمال به درياي خزر، از جنوب به جنگل‌هاي البرز، از شرق به شهرستان نور و از غرب به شهرستان تنكابن متصل است.
اين شهر به عنوان يك شهر توريستي شناخته شده است كه در طول سال پذيراي هزاران مسافر و گردشگر توريست‌هاي خارجي است.
اين شهرستان داراي جاذبه‌هاي تفريحي، گردشگري و توريستي بي‌شماري است كه از آن جمله مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.


جنگل سي‌نوا، رود چالوس، جنگل‌هاي ذوات شرقي و غربي، رود سرد آبرود، جنگل پل كرات، يخچال‌هاي طبيعي خراسان، سرچال، تخت سليمان هفت خوان، علم چال، آبشارهاي هريجان، اكاپل، غار يخ مراد، آب معدني دلير، درياچه جنگل سرچشمه، پارك بنفشه، تفرجگاه ساحلي و پارك نمك آبرود، پارك شاه چشمه، بقعه امامزاده محمد، كاخ چايخوران، كاخ اوجابيت، حمام قديم سري آبرود، امامزاده ذكريا، راه باستاني، دژ باستاني دژك، دژ قلعه‌گردن، قلعه هريجان، قلعه‌هاي علم كوه، تخت سليمان، خرسان، شنه كوه، علم كوه، ليزونك، سياكمان، ميش چال، هفت خوان، مرجي كش، مست چال، ميان سه چال و سندكو.


يكي از آثار تاريخي اين شهرستان، كاخ چايخوران مي‌باشد كه در ورودي جنوبي اين شهر از مسير كندوان و در فاصله 6 كيلومتري چالوس و در مجاورت جاده و محور ارتباطي كرج به چالوس قرار دارد.
اين بنا حدود 70 سال قبل با مصالح سنگ و آجر ساخته شده كه پوشش بام آن به صورت شيرواني است و نماي داخلي و خارجي آن داراي تزئينات گچبري و كاشيكاري بسيار زيبا است و همانگونه كه از نامش مشهود است اين كاخ به منظور استراحت كوتاه مدت بكار رفته است.


پارك جنگلي فين از جمله پارك‌هاي زيباي اين منطقه بشمار مي‌آيد كه در كيلومتر 5 چالوس به تهران در ابتداي محور كندوان و در ميان اراضي و ارتفاعات بسيار زيباي جنگلي قرار دارد.
پارك جنگلي فين با دارا بودن امكانات نسبي و رفاهي براي اقامت كوتاه مدت در روزهاي تعطيل و فصول بهار و تابستان مسافران و توريست‌هاي فراواني را در خود جاي مي‌دهد.


شهرك توريستي نمك آبرود در كيلومتر 12 چالوس به تنكابن و در غرب شهر چالوس قرار دارد و از نظر مناظر طبيعي مانند دريا و سواحل بسيار زيبا و مناسب جلگه، شاليزارهاي سرسبز و برخورداري از امكاناتي نظير تله كابين، رستوران پايين و بالاي كوه، هتل پنج ستاره، فروشگاه‌هاي مختلف درياچه، ويلاها، پيست درچه سواري، تيراندازي در ايران بي‌نظير است.


تله‌كابين با طول كابل دو هزار متر در كمتر از 15 دقيقه گردشگران را از نواحي جلگه‌اي ساحل دريا به ارتفاع 1050 متري منتقل مي‌كند و اين امكان را فراهم مي‌آورد كه گردشگران زيبايي هاي بي‌نظير طبيعت را نظاره گر باشند.


  • سه شنبه 16 شهريور 1389-0:0

    در مورد جنگل های زیبای ذوات شرق و سد زیبای زوات و آبشار زیبای ذوات چیزی نگفتید لطفا اگه میشه در مورد موارد فوق اطلاعاتی بگذارید .

    • شنبه 31 مرداد 1388-0:0

      اطلاعات کامل بود ولی در مورد جنگل های ذوات چیزی نگفتید میشه در مورد روستای ذوات شرق اطلاعات کامل بدید ممنون میشم


      ©2013 APG.ir