تعداد بازدید: 3731

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 30 خرداد 1385-0:0

خداحافظي گل...محمدي

یحیی گل محمدی-يکي از ملي پوشان مازندراني فوتبال ايران- اعلام کرد برای همیشه با بازی در تیم ملی خداحافظی کرده است و دیدار برابر پرتغال آخرین حضور او با پیراهن ملی بود.


 مدافع تیم ملی فوتبال کشورمان که به علت مصدومیت از ناحیه کتف باید پنج هفته به استراحت کامل بپردازد در هتل محل اقامت تیم ملی به سوالات مطرح شده پاسخ گفت. این گفت و گو را در زیر می خوانید:
* وضعیت کتفت چطور است؟
فکر نمی کنم شکسته باشد . بعد از بازی رفتم بیمارستان عکس گرفتم ، مشخص شد شکستگی ندارم، امروز هم MRI می گیرم تا ببینم وضعیت تاندونهایم چطور است. نمی دانید چقدر درد می کشم ، تا صبح نخوابیدم.

* با این شرایط به بازی بعدی نمی رسی؟
به طور حتم نیستم. امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم. ما دو بازی قبلی بد کار نکردیم. بخصوص بازی با مکزیک که مستحق باخت نبودیم. اگر آنگولا را ببریم ، حداقل با یک برد جام جهانی را ترک می کنیم.

*قبل از جام جهانی گفته بودی از تیم ملی خداحافظی می کنی، بازی با پرتغال را باید خداحافظی رسمی یحیی از جام جهانی بدانیم؟
 بله. پرتغال آخرین بازی ملی من بود.

* خداحافظی سخت است یا آسان؟
بالاخره من روزهای خوب و بد زیاد داشتم . قبلاً تصمیم خودم را گرفته بودم. هر آمدنی یک رفتن هم دارد.

* اما در مجموع خداحافظی تلخی داشتی ، پنالتی، کارت زرد و باخت تیم؟
مهم این بود که عضو تیم باشی و زحمت بکشی و با تمام وجودت کار کنی. شاید قسمت این بود که آخرین دقایق حضورم با گرفتن کارت زرد تمام بشود . در مورد پنالتی هم فیلم بازی را دیدم ، اصلاً پنالتی نبوده.

* بازی را چطور دیدی؟
این کاملاً واضح بود که پرتغال تیم بهتری است. هرچند فکر می کنم بچه های ما هم بد نبودند. پرتغال جزء تیم های خوب دنیاست.ما جلوی مکزیک هم نمایش خوبی داشتیم و می توانستیم نتیجه بهتری بگیریم، ولی دیدید که چطور شکست خوردیم.

* فکر می کنی انگیزه برای بازی با آنگولا مانده باشد؟
ما شانسی نداریم .برای ایران جام جهانی به نوعی تمام شد.فقط می رویم برای ارائه یک بازی خوب.باید توجه کنید که آنگولا هنوز شانس صعود دارد و از تیمهای خوب جام است. آنها پرتغال و مکزیک را به زحمت انداختند.

* گل حساسی هم که زدی مثل همیشه نتیجه نداد، قبلاً در بازی با ایرلند گل زده بودی ولی تیم ملی یه جام جهانی نرفت؟
نمی دانم چه حکمتی داشت که من همیشه گلهای به یادماندنی و البته تلخ می زنم. آن گل را که زدم احساس خیلی خوبی داشتم . می دانستم با این حرکت 70 میلیون ایرانی خوشحال شدند، آن هم در روزیکه به هیج وجه مستحق باخت نبودیم.

* شادی بعد از گلت هم تا حدود زیادی متفاوت بود؟
دست خودم نبود. خیلی احساساتی شده بودم، نمی دانستم چه کار کنم.

* قبل از جام جهانی از عملکردت انتقاد می کردند، اما در این دو بازی تقریباً خوب بودی . در بازی مکزیک گل زدی، جلو پرتغال هم غیر از پنالتی وضعیت خوبی داشتی؟
من خودم را برای این بازیها آماده کرده بودم. تقریباً شرایط ایده آل بود . در جام جهانی کسی که بتواند از لحاظ روحی و روانی خودش را آماده کند برنده است.فکر می کنم تا حدود زیادی به وظایفی که کادر فنی خواسته بود عمل کردم.

* تجربه کاپیتانی تیم ملی در جام جهانی چطور بود؟
این چیزها اصلاً مهم نیست. کاش گل نمی زدم ولی تیم ملی امتیاز می گرفت . حتی بودن یا نبودن در ترکیب هم برایم مهم نبود. اصل ، موفقیت تیم بود که متاسفانه اتفاق نیفتاد.

*مطبوعات ایران خبر دادند که صبا ، تو و دایی را نمی خواهد؟
به ما که چیزی نگفتند ، من با صبا قرارداد دارم و تابع نظر باشگاه هستم. اگر من را نخواهند حتماً به خودم خبر می دهند.(tik)


©2013 APG.ir