تعداد بازدید: 6225

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 29 تير 1394-5:16

باز باران، باز غافلگیری

آب گرفتگی 80 درصدی ساری/باران ادعاهای شهردار را پاک کرد!

ساری در ماه های اخیر آب ندیده بود، وگرنه مشکل مهارنشدن آب های سطحی به قوت خود باقیست/ از شهردار قائم شهر که سابقه شهرداری ساری را در کارنامه اش دارد، در خصوص آب گرفتگی معابر در ساری و ادعای رفع 80 درصدی آن پرسیدیم که گفت: «از من در خصوص شهرداری قائم شهر بپرسید تا جواب بدهم، برای ساری به سراغ شهردارش بروید.»


مازندنومه، سرویس اجتماعی: هواشناسی مازندران پیش بینی کرده بود که از تعطیلات فطر امسال و روزهای پس از آن، باران مهمان استان ما خواهد شد و نسبت به آبگرفتگی معبرها و خیابان ها نیز هشدار داده بود.

سابقه نشان داده  که همواره مسئولان شهری و استانی در برابر باران های سیل آسای تابستانی کم آورده اند و هر گاه در این فصل باران تندی باریده، شهر را آب برده است!

مشاهدات خبرنگاران ما از شهرهای مختلف نشان می دهد که در ساعت های اولیه بامداد امروز تا چاشت گاه، آب بسیاری از شهرهای استان را درنوردیده و فعالیت های روزمره شهروندان را دشوار کرده است.

*مشکلاتی وجود دارد که با وعده حل نمی شود

امروز در قائم شهر بسیاری از کوچه ها، پل ها و خیابان ها را آب فرا گرفت و رفت و آمد کند شد.

سیدعلی حجازی -شهردار قائم شهر- در گفت وگو با مازندنومه با بیان اینکه از شب گذشته بارندگی شروع شد، گفت: این بارندگی در ساعت 4 صبح شدت گرفت و برخی معابر را دچار آبگرفتگی کرد.

وی با بیان اینکه از ساعات آغازین بارندگی همکاران ما در آتش نشانی، خدمات شهری و معاونت عمرانی با ماشین آلات سنگین در حالت آماده باش بودند، افزود: همکاران شهرداری در تلاش هستند در حد مقدور آب های سطحی را مهار کنند، البته مشکلاتی وجود دارد که با وعده حل نمی شود.

شهردار قائم شهر با بیان اینکه برخی منازل نسبت به سطح خیابان افتادگی دارند، اظهار کرد: در برخی موارد این افتادگی تا حد نیم و یک متر است که سعی کردیم این امکانات را در سطح شهر توزیع کنیم تا مشکلات حل شود.

*آب گرفتگی 80 درصدی!

آماده باش نیروهای شهرداری قائم شهر مانع از بروز آب گرفتگی نشد، ولی حداقل شهردار این شهر هیچ وقت حل کامل یا 80 درصدی آبگرفتگی شهر را ادعا نکرد؛ کاری که مهدی عبوری -شهردار ساری- در سال ها، ماه ها و هفته های گذشته بارها و بارها از آن سخن گفت:

 دی 1391/ نشست خبری شهردار ساری: «*مازندنومه: با وجود تبلیغات گسترده در رابطه با اقدامات شهرداری ساری، جدای از اقدامات فرهنگی،کار عمرانی قابل توجهی در شهر صورت نگرفته و مثلا" همچنان با کمترین بارندگی، شهر دچار آبگرفتگی می شود، به نظر می رسد در این زمینه غلو صورت می گیرد.

- به دلیل اینکه کانالی احداث نشده، آبگرفتگی اتفاق می افتد. با اجرای طرح هدایت آب های سطحی هم، فقط 30 درصد انتقال و 70 درصد باقی مانده است. هرچه خدمات رسانی بیشتر می شود،آبگرفتگی سطح شهر هم بیشتر می شود. طی چند ماه اخیر در شهرداری منطقه سه ساری، 70 هزار متر مربع آسفالت انجام دادیم و قبل از انجام آسفالت، آب در این منطقه جذب می شد اما اکنون آب های سطحی به سمت منطقه پایین دست سرازیر می شود. در حال انجام کار بزرگی هستیم ، اینکه در بودجه برای احداث هر کانال سه چهار میلیارد تومان هزینه لحاظ نشده ولی ما در حال احداث این کانال ها هستیم،به نظر شما غلو در اقدامات شهرداری است؟»

پاییز 1393/ شهردار ساری: «در برخی شهرهای استان بدلیل وقوع طوفان خرابی ها و خساراتی به بار آمد اما در ساری خرابی نداشتیم در حالی که قبلا آبگرفتگی در سطح شهرمان یک معضل آزار دهنده بود . مثلا در بلوار آزادی هنگام بارندگی تا ۶۰ سانتی متر و خیابان ورزشی تا یک متر آبگرفتگی داشتیم اما امروز با احداث کانال های هدایت آب که به همت شهرداری و حمایت بی دریغ شورای شهر صورت گرفت می توانیم با افتخار بگوئیم مشکل آبگرفتگی در بیش از ۱۰ منطقه و محله از شهر مانند بلوار آزادی ، فارابی ، خاقانی ، ورزش ، بلوار ارتش ، ۲۲ بهمن ، مهیار ،جام جم ، اتحاد ، غفاری ، دخانیات و … برطرف شده  است.»

اسفند 1393/ شهردار ساری: «آبگرفتگي معابر شهر يك مشكل فراگير در ساري بود كه با كوچك ترين بارندگي گريبان مردم را مي گرفت و كسي هم جرآت نمي كرد به سمت حل مساله برود چون صد ها ميليارد تومان هزينه دارد كه بايد زير زمين دفن شود و مردم آن را نخواهند ديد به همين دليل آن ها  كه دنبال كف و سوت و هورا هستند طرف اين طور كار ها نمي روند ولي ما با توكل به خدا و با حمايت اعضاي محترم شورا اين كار را شروع كرديم و الان با افتخار مي توانيم بگوئيم كه معضل آبگرفتگي و آب ماندگي در ساري تا ۸۰ درصد حل شد  و ۲۰ درصد باقيمانده بزودي حل مي شود. ساري با وجود اين رود ها اصولاً نمي بايست مشكل آبگرفتگي داشته باشد و اين بخاطر ضعف مديران بود.»

اردی بهشت 1394/ شهردار ساری: عبوری در ادامه سخنان خود از پروژه اي سخن گفت كه يكي از سنگين ترين و پرهزينه ترين اقدامات شهرداري محسوب مي گردد . مبارزه با مهار آبهاي سطحي از رهگذر احداث كانال هاي عظيم بتني كه عبوري آن را افتخار شهرداري و سازمان عمران توصيف كرد و گفت: كار بسيار بزرگي در اين حوزه شده است تا جايي كه بواسطه احداث كانال هاي بتني ما تا امروز 40 ميليارد تومان سرمايه زيرخاك برده ايم چرا كه معتقديم يك بار براي هميشه بايد معضل آبگرفتگي  را برطرف كنيم . در همين راستا از ميدان شهيد قاسمي تا بلوار آزادي و بلوار كشاورز و پس از آن رودخانه اسپورد كانال گذاري شده است . از آن سو از كوي صالح در بلوار كشاورز تا كوي سپاه و لساني و نيروي انتظامي و بعد هم فارابي و خاقاني و ورزش تا مقابل عمارت شهرداري كانال كشي كرديم . در ميدان فرح آباد هم بيش از پنج ماه است كه زير زمين و در عمق بسيار زيادي در حال لايروبي مي باشيم همكاران ما با استفاده از كيسه اكسيژن و ماسك در حال كار در آنجا هستند  ضمن اينكه كانالي بطول 14 كيلومتر از اسپورد تا سياهرود ايجاد نموديم كه اين حجم عظيم آبها را به آنجا منتقل كنيم .به اين ترتيب اكنون خرسنديم كه اعلام كنيم 80 درصد معضل آبگرفتكي ساري برطرف شده است .»

تیر 1394/ (تریبون نماز جمعه)؛ شهردار ساری: «در ابتدای مدیریت بنده در شهرداری در اثر کوچکترین بارندگی شهر دچار آبگرفتگی می شد، اما اکنون با هدایت آب های سطحی و اجرای پروژه های شهری توانستیم بیش از 80 درصد این مشکل را حل کنیم اما ای کاش این خدمات زمانی انجام می شد که می توانستند اینکار را انجام دهند و ساری را این قدر عقب مانده جلوه ندهند.»


مشاهدات و مستندات امروز خبرنگاران ما نشان می دهد که امروز در بسیاری از مناطق ساری، از جمله برخی خیابان ها و محله هایی که شهردار ساری از آن ها نام برده است، مانند جام جم، ملت، کوی گلستان، مازیار، راه بند، جوادیه، لسانی و... آبگرفتگی شدید و اختلال در رفت وآمد به وجود آمد که فراتر از ادعای 80 درصدی مهدی عبوری بود.

آب گرفتگی خیابان شهید نوری/20 متری(رو به روی عمارت شهرداری ساری)

آب گرفتگی خیابان فرهنگ ساری:

 *پروپاگاندا به کنار، فقط کار

باران تند امروز همه را غافلگیر کرد؛ هم مردم و هم متولیان شهری و استانی را.

آن چه درباره آب گرفتگی مرکز استان گفتیم، صرفا" به خاطر یادآوری برخی ادعاها و پروپاگاندای رسانه ای بود و قصد نادیده گرفتن تلاش های انجام شده را نداریم.

این آبگرفتگی نشان داد که شهردار ساری باید به دو نکته توجه داشته باشد: نخست این که ساری در ماه های اخیر آب ندیده بود، وگرنه مشکل مهارنشدن آب های سطحی به قوت خود باقیست؛ بنابراین رفع کامل این مساله، تلاش بیشتر متولیان را طلب می کند و نکته دوم این که شهردار جوان مرکز استان بیشتر از این که به سمت حاشیه سازی و پروپاگاندا و تبلیغات افراطی برود و زحمت های مدیران پیشین شهرداری را در سخنرانی هایش زیر سئوال ببرد، کار کند که کار و فعالیت، خودش با مردم سخن می گوید.

امروز از علی حجازی -شهردار قائم شهر- که سابقه شهرداری ساری را در کارنامه اش دارد، در خصوص آب گرفتگی معابر در ساری و ادعای رفع 80 درصدی آن پرسیدیم که گفت: «از من در خصوص شهرداری قائم شهر بپرسید تا جواب بدهم، برای ساری به سراغ شهردارش بروید.»


  • پنجشنبه 1 مرداد 1394-1:31

    خدایی اینهمه به عبوری گیر ندهید خداگیر میشوید .اینجا دیگه چشم بصیرت نمیخواد نابینا هم مهر تایید بر عملکرد مثبتش میگذاره.حجازی جز دستبوسی ن وبرگشت اعتبار بر حفظش چه کرد ما که میدونیم.

    • فیس بوک مازندنومه-2پاسخ به این دیدگاه 1 9
      چهارشنبه 31 تير 1394-13:40

      این یک قانون نانوشته است که : هرکس پرگویی میکند، انبانش خالی ازعمل است. صدرحمت به آقای حجازی!

      • فیس بوک مازندنومه-1پاسخ به این دیدگاه 1 6
        چهارشنبه 31 تير 1394-13:40

        مرکز استان!!!!این شهر با اینکه اسم مرکز استان روشه خیلی داغونه.

        • چهارشنبه 31 تير 1394-22:43

          داداش همین شماها نگذاشتید ساری به شهرهایی مثل اصفهان و... برسه. الانم چند سال دیگه زیاد نه فقط چند سال دیگه شهر ساری رو ببینید.

        • چهارشنبه 31 تير 1394-7:51

          ادامه بحث ....
          با توجه به تمامي اقدامات معظل آب گرفتگي شمال كشور دراثر
          1- تغييركاربري غيرمجازباغات ومزارع كشاورزي
          2- مسدودنمودن انهار كشاورزي درحاشيه شهرها
          3-عدم رعايت شهروندان وهدايت آب باران ازطريق ناوداني ها ولوله ها
          4- برداشت بي رويه شن وماسه رودخانه ها
          5- عدم برنامه ريزي مناسب شركت آب وفاضلاب
          باتوجه به مواردفوق برخي شهرداران نسبت به احداث كانال بدليل دفن كانال درزيرزمين و...اهتمام نداشته اند ولي شهردارعبوري دركنار نهضت آسفالت وپياده روسازي نهضت كانال سازي را ازبدوحضورش شروع كرده ودرحال ادامه كارهست


          • سه شنبه 30 تير 1394-19:2

            مدیر محترم مازندنومه یا به عبارتی بابل نومه بابا ملت دیگه تو این چند سال سمت و سوی سایت شمارو فهمیدن.عزیز دلم کاش یه نگاه به پایتخت در زمان بارندگی مینداختی بعد این مطلبو میزدی.مردم ساری شهردارشونو دوست دارن و با تمام وجود ازش حمایت میکنن.بابا من میدونم ترس شما از چیه .بابا عبوری استاندار نمیشه شما هم نترسید.این مطلبو میدونم منتشر نمیکنی. ولی اینو بدون که دیگه خیلی ها از سایتت با این مطالب جهت دار بازدید نمیکنن الانم خیلی اتفاقی بازدید کردم که ای کاش بازش نمیکردم.

            • چهارشنبه 31 تير 1394-9:12

              شما هم به همین خیالات سپری نما تا امورات تان بگذرد برادر
              تیتر خبر جالب بود. با این حال کمی محافظه کاری کردید مازند نومه

              • چهارشنبه 31 تير 1394-6:44

                فرقش اینه شهردار پایتخت راه بره نگفت من فلان کردم وبهمان کردم و مشکل آبگرفتگی را حل کردم! این آقا گفته حالا پاش بایسته! دوم این که عبوری واسه استاندار شدن کم سن وساله. هنوز وقت داره. این رو استاندار نمی کنند وگرنه خیلی دست و پا زده واسه استانداری. حالا که نشده میگه نمی خوام بشم! وگرنه از خداشه! یادمون نرفته بچه 8 ساله افتاد تو جوب شهرداری و جان داد!

              • انصافاً !پاسخ به این دیدگاه 2 2
                سه شنبه 30 تير 1394-17:14

                یکی که مطلع هست بیاید و بگوید چه خساراتی به مردم وارد شد و تلفات در کار بود یا نه ؟ انصافاً اگر اتفاقی نبود این همه داد و بیداد بعضی کاربران محترم چه توجیهی دارد ؟ واقعاً و از روی ارادت به همه همشهریان این مطلب را عرض می کنم . قبل ها داشتیم که یکی غرق شد و یا چند واحد مسکونی به زیر آب رفت ولی این بار کسی آماری از این دست را از کسی نشنید .

                • سه شنبه 30 تير 1394-12:13

                  خدا جای حق نشسته چند روز از ادعای عبوری نگذشته که معلوم شد بی پایه بی اساس بود اقای عبوری از احمدی نزاد درس عبرت بگیر ............

                  • مازندرانیپاسخ به این دیدگاه 8 16
                    سه شنبه 30 تير 1394-5:43

                    این آقای مثلا شهردار فقط بلده قد علم کنه جلو استاندار و مدیران ارشد استانی
                    کار از دستشون بر نمیاد و فقط دنبال حاشیه هستن
                    آقای عبوری بهتره کارشونو انجام بدن و انقد شاخ و شونه نکشن واسه این و اون
                    فقط واسه مردم ساری ارزش داره این آقا
                    البته فقد در حال حاضر
                    این سمت که ازش برداشته بشه هیچی نیست و کسی تحویلش نمیگیره با این رفتارا و برخوردایی که انجام داد
                    حرفی که مدت قبل زد با چنین مضمونی خطاب به استاندار که کاری میکنم شبانه استان را ترک کنین این استاندار بود که سکوت کرد و بزرگیشو نشون داد وگرنه با ی تلفن زدن کاری میکرد که اینو بفستن تو بدترین شرایط و شهری که هیچ امکاناتی نداسشت و پایین ترین پست سازمانی و بهش میدادن
                    دست مریزاد آقای استاندار که حرمتشو نگه داشت و بزرگی خودشو به رخ بقیه کشید.

                    • چهارشنبه 31 تير 1394-10:21

                      یک رفت گر تو خیابان ما هست مردم همه به ایشان میگن علی شهردار !!
                      خب شهردار واقعی اینها هستند چون شهر بدست اینها می گرده اینها نه پشت میز می نشینند نه سوار ماشین می شو.ند هر جا آشغال دیدند چه شیفت شان باشه یا نباشه می گیرند برایشان یک کار ذاتی شده وفطری
                      بنابراین باید از عمق مسئله دریافت آنهاییکه از شهردار تعریف می کنند به ایشان بدهکارند و یا تکذیب می کنند طلب کارند
                      موضوع آبهای سطحی در تمام شهرهای مازندران دامن گیر شده است
                      ساخت و سازهای بی رویه عدم لایروبی بموقع رودخانه ها خوب بود که شهرداران شهر دهیاران علاج را قبل از واقعه می کردند راههای ورودی و خروجی را معبر رودخانه هارا تا حدودی ترمیم می کردند همه می دانیم در چنین مواقعی کوچکترین بارندگی سیلاب و سیل و ویرانگریست
                      اگر بچه روستاباشید در می یابید وقتی چهار ماه بارندگی نباشد این همه ریخته پاشها از برگ در خت و سرشاخه خشک یکطرف تا زباله های کنار جنگل و علف های خشک و خاک خشکیده وقتی راه بیفتد از همان مقصد من وقتی می دیدم گاها حضور داشته ام می دیدم مقصد سیل هست تا چهدبرسد اندک اندک جمع شود وانگهی سیل و توفان و سیلاب و به دریا شود
                      ما باید عاقلانه فکر کنیم

                    • سه شنبه 30 تير 1394-4:58

                      ادعاي شهردار درجاي خودش هست كانالهاي زيرهستند برين ببينين اگراينها نبودندبا اين سيل وباران شديد چندين ساعته چه خسارات مالي وجاني درساري اتفاق مي افتاد!!!؟؟

                      مهدی عبوری شهردار مرکز استان از زمانیکه مسئولیت امور شهر را عهده دار شد اولین پروژه ای که در الویت کار شهرداری قرار داد بحث مهار و هدایت آب های سطحی و رفع آبگرفتگی و آب ماندگی سطح شهر در شرایط بحرانی بود بلافاصله تشکیل کارگروههای مهندسین و متخصصین با مطالعات کامل در اولین فاز این پروژه ها دستور احداث سیزده پروژه عظیم احداث کانال هدایت آب های سطحی شهررا در مناطقی چون بلوار جام جم – کوی دولت – بلوار آزادی – بلوار پاسداران ، کوی کارمندان – خیابان شهید رستمی – کوی حضرت محمد رسول الله – کوی مخلوقی – خیابان شهید اندرخورا – کوچه شهید مسکار از بلوار ارتش – شهرک امام حسین (ع) – کوچه کوثر از خیابان شفا – بلوار دریا – شهرک ارم – کوچه عدالت از سروینه باغ – کوچه مهر از خیابان شفا – میانگذر شمالی – ابتدای خیابان نهضت – مسیر اسپیورد به دخانیات – کوچه بیست و پنجم خیابان 22 بهمن – کوچه قرجه از سلمان فارسی – شهرک جوان از کمربندی غربی – کوچه مردانشاهی از سلمان فارسی – کوچه ایثار – کوچه ندافی از خیابان معلم – کوچه شهید قربانی – جاده قدیم میانرود – خیابان شهید رشیدی – کوچه قمربنی هاشم از بلوار فرح آباد – کوچه بنفشه – کوی پاسدار از بلوار پاسداران – باغ صفدری – کوی بوستان از بلوار پاسداران – کانال جنب سپاه کربلا – طبیعت 2 از کمربندی غربی – کانال بلوکی سپاه – کوچه اعتماد – کوچه احد از بلوار طالقانی – خیابان غفاری از بلوار کشاورز – کوچه مسلمی از بلوار کشاورز – کوچه صنعتگران از کمربندی غربی - کوچه شهید صدرایی از کوی ابوالفضل و .... را در دستور کار قرار داد در کنار این اجرای پروژه ها ، ستادهای مبارزه با حوادث غیرمترقبه و مبارزه با آبگرفتگی و هدایت آب های سطحی شهر با بسیج همه امکانات و تجهیزات شهرداری جهت یاری رساندن به شهروندان در شرایط بحرانی آماده ارائه خدمت بوده و هستند

                      • سه شنبه 30 تير 1394-3:20

                        با سلام
                        از اطلاع رساني مازندنومه وانتقادهايش سپاسگذاريم ولي با توجه به اينكه مطلعم چه اقداماتي شهرداري ساري ومهدی عبوری شهردار مرکز استان از زمانیکه مسئولیت امور شهر را عهده دار شد اولین پروژه ای که در الویت کار شهرداری قرار داد بحث مهار و هدایت آب های سطحی و رفع آبگرفتگی و آب ماندگی سطح شهر در شرایط بحرانی بود بلافاصله تشکیل کارگروههای مهندسین و متخصصین با مطالعات کامل در اولین فاز این پروژه ها دستور احداث سیزده پروژه عظیم احداث کانال هدایت آب های سطحی شهررا در مناطقی چون بلوار جام جم – کوی دولت – بلوار آزادی – بلوار پاسداران ، کوی کارمندان – خیابان شهید رستمی – کوی حضرت محمد رسول الله – کوی مخلوقی – خیابان شهید اندرخورا – کوچه شهید مسکار از بلوار ارتش – شهرک امام حسین (ع) – کوچه کوثر از خیابان شفا – بلوار دریا – شهرک ارم – کوچه عدالت از سروینه باغ – کوچه مهر از خیابان شفا – میانگذر شمالی – ابتدای خیابان نهضت – مسیر اسپیورد به دخانیات – کوچه بیست و پنجم خیابان 22 بهمن – کوچه قرجه از سلمان فارسی – شهرک جوان از کمربندی غربی – کوچه مردانشاهی از سلمان فارسی – کوچه ایثار – کوچه ندافی از خیابان معلم – کوچه شهید قربانی – جاده قدیم میانرود – خیابان شهید رشیدی – کوچه قمربنی هاشم از بلوار فرح آباد – کوچه بنفشه – کوی پاسدار از بلوار پاسداران – باغ صفدری – کوی بوستان از بلوار پاسداران – کانال جنب سپاه کربلا – طبیعت 2 از کمربندی غربی – کانال بلوکی سپاه – کوچه اعتماد – کوچه احد از بلوار طالقانی – خیابان غفاری از بلوار کشاورز – کوچه مسلمی از بلوار کشاورز – کوچه صنعتگران از کمربندی غربی - کوچه شهید صدرایی از کوی ابوالفضل و .... را در دستور کار قرار داد در کنار این اجرای پروژه ها ، ستادهای مبارزه با حوادث غیرمترقبه و مبارزه با آبگرفتگی و هدایت آب های سطحی شهر با بسیج همه امکانات و تجهیزات شهرداری جهت یاری رساندن به شهروندان در شرایط بحرانی آماده ارائه خدمت بوده و هستنداما با انجام تمامي اين اقدامات بازشاهدآب گرفتگي هستيم وبايد توجه داشته باشيم باران اخيروآب گرفتگي با امكانات موجود غيرقابل مهار بود وشاهد خبرهاي سايرشهرها ومتاسفانه كشته شدن هموطنان مان بوديم كه الحمدا...درساري نداشتيم

                        • دوشنبه 29 تير 1394-20:55

                          حزف الکی نزنین من امروز بودم بیرون هیچ اثری از آب گرفتگی نبود.

                          • چهارشنبه 31 تير 1394-19:57

                            بنده هم تو اوج بارون بیرون بودم به نسبت سالهای گذشته خیلی ابگرفتگی کمتر بوده انصاف داشته باشید

                            • سه شنبه 30 تير 1394-5:1

                              بیرون از اتاق نه عزیز من. بیرون از حیاط. داخل خیابون. مطمئنی بیرون از ساختمون بودی؟ پس این عکسا چی میگن؟ لابد مال 4 سال پیشه عکسا. ای مازندنومه ی دروغگو و فریبکار. چرا عکسای قدیمی رو میاری امروز منتشر می کنی؟ ننگ به نیرنگ تو. آقا مرتضی امروز بیرون بود هیچ خبری از آب گرفتگی نبود.

                            • دوشنبه 29 تير 1394-18:50

                              همشهریان عزیز
                              اگر در خیابان هایی که عبوری در طرح احداث کانال های آبی نام برده زندگی میکردید قطعا شاهد اجرای این پروژه بودید.پس دروغ نگفته ،باید چنین بیاندیشید که اگر این کانال ها نبود شاید امروز باید غمزده همشهریان سیل زده و دچار خسارت باشیم .
                              همون ساکنین که با کوچکترین بارندگی آب دلهره داشته وآب خانه هایشان را فرا میگرفت ،نگرانی هایشان مثل همه همشهریان بود .
                              ایران در یک تنش و بحران بارش باران بود ،عزیزان اگر به حرف ها و سخن عبوری سند مدرک رو می کنیم ،بهتر ما هم کمی اندیشمندانه سخن بگیم .یادتون رفت در کمترین بارندگی ها دور میدون عمارت و شهید نوری و آزادی و رفاه چه خبر بود ،
                              لطفا کسی عکس ها رو مقایسه کنه .

                              • داخل شهرپاسخ به این دیدگاه 14 5
                                سه شنبه 30 تير 1394-2:50

                                کسی منکر کارهای شهردار نیست اما ایشان که مدعی رفع 80درصدی آبهای سطحی بودند دیروز دیدم که اینگونه نشد. مطلب بدرستی نوشته شده.عکسها هم گواه موضوع است. بهتر است کار کنیم و ادعای گزاف نداشته باشیم. هرکس کار بی ادعاکرد محبوب قلوب مردم شد. در قائمشهر سالها پیش شهرداری داشتیم بنام صادقلو که ایشان بعد از سالها همچنان چهره محبوب شهر هستند ومردم هر جا هستند می گویند هیچکس صادقلو نمی شود. آیا ایشان مثل عبوری بنر برای خود زد؟ آیا از تریبون نماز جمعه تبلیغات کرد؟ آیا معاون فرهنگی داشت که سرای تداوم راه بیندازد و ...خیر. کار کرد محبوب شد. بیاید قائمشهر ببینید مردم هنوز از صادقلو خاطره دارند و از او به نیکی یاد می کنند. کار درست خودش را نشان میدهد اینجاست

                              • دوشنبه 29 تير 1394-18:50

                                دیروز از عبوری خبری در شهر نبود دیگه چکمه نپوشید نیومد شهر الان دیگه کاری ندداره بجای احداث استخر اب کاش شهر را از ابگرفتگی نجات میداد اینهمه مشاورداره ماهانه بخه اینا حقوق میده پس چکار می کنن شورالی شهر چکار میکنه باز این بیچاره کار می کنه اونا چی

                                • دوشنبه 29 تير 1394-15:36

                                  سلام. درسته که آب گرفتگی در سطح شهر ساری ایجاد شد اما نباید از یاد ببرید این آب که با قدرت و شدت زیاد در قالب یک توده هوای پرفشار وارد ساری شد با سرعت قابل توجهی تخلیه شد و ماندگاری نداشت. آقای شهردار نمیتونن زیر ساختهایی که طی چند ده سال اجرا شده طی 2 سال ریشه کن کنه و با انصاف اگر باشید میبینید که کارهای انجام شده باعث شد تا موارد مشابه سالهای قبل اتفاق نیفته و قطعا رفع مشکلاتی که دوستان اشاره کردن با 2 سال کار و تلاش امکان نداره و واقعا جای تشکر از شهردار ساری داره که خیلی از موارد شهری رو رعایت کرده و به فکر همشهریانشون هستند.

                                  • سه شنبه 30 تير 1394-4:57

                                    حرف اینه که ادعا نکنه. خواسته زیادیه؟ هی نیاد نگه من تونستم. بقیه نتونستن. مردم رو نقطه چین فرض نکنه. حتی اگه مردم دوس دارن الکی یکی رو بزرگتر از اونی که هست جلوه بدن.

                                  • دوشنبه 29 تير 1394-13:59

                                    اقای شهردا ما اهالی کوچه مهرواقع درکوی شفا،کلافه شديم نه زمستان داريم نه تابستان،کانال زدين تايه مسير،سرکوچه چهارم کل ابها اونجا جمع ميشه چون طرح بدون اصول ونصفه انجام شد،خودت ميتونی زندگی کنی.امروز سرکارنرفتيم



                                  • اهالی کوی شفا کوچه مهرپاسخ به این دیدگاه 6 3
                                    دوشنبه 29 تير 1394-13:53

                                    اقای عبوری باپيگيری چندساله اين اهالی در زمان مديريت شما به جهت جمع شدن اب باکوچکترين بارندگی شهرداری اقدام به حفر کانال جزی با روپوش دريچه فلزی با عمق کم تا مسيرمشخصی راکردکه متاسفانه وضعيت بدترشدطوريکه با بارش کم اب به داخل منازل نفوذ ميکنه،امروزوضعيت طوری بود که بايد باقايق ميرفتيم.عملگراباشيد.کارشناسانتان چيکارميکنن،جلوی منزلتان اينگونه هست؛تاعصرامروز هشت ساعت بعدبارندگی اب هنوزتخليه نشده است چون سرانجامی ندارد،شعاربس است

                                    • دوشنبه 29 تير 1394-9:32

                                      عمو جان اینجا که تهرانه و پایتخت تو 2 ساعت کل خیابونا با یه بارندگی آب برداشت چون این بارندگی عادی نبود و خیلی جاهام سیل راه افتاد نمیدونم هدفتون چیه از سیاه نمایی کار شهردار ساری ولی باید بگم شهردار ساری همه تلاششو داره میکنه و برخلاف خیلی از شهردارای دیگه داره واسه شهرش کار میکنه با این کارا نمیتونین زیر سوالش ببرین یا سابقه دشمنی دیرینه خودتونو با شهردار جوان ساری رو نشون بدین!!!

                                      • سه شنبه 30 تير 1394-4:54

                                        گلناز خانم، دشمنی دیرینه با شهردار جوان؟!!
                                        جو گیر میشین همینجوری یه حرفی میزنین؟! این بنده خدا پیشینه داره که دشمن دیرینه داشته باشه؟ طرف رو از صدا و سیما برداشتن آوردن گذاشتن تو شهرداری. اگه یه پست و سمتی داشت یه چیزی. چرا الکی آدم گنده می کنین؟ یه سری کارایی کرد توی ساری. اما در حد تبلیغاتی که واسه خودش کرد نبود. انقدر قهرمان سازی نکنین که مجبور بشین الکی ازش حمایت کنین. یه روز هم با مخ طرف رو بزنین زمین و پشتش رو خالی کنین. حالا شما بگو دشمنی دیرینه دارین. دیرینه کجا بود عموووو. اینا جَوِه. جَو.
                                        با عبوری کاری نداشته باشی مدعی ریاست جمهوری هم میشه. شباهت رفتارهاش با احمدی نژاد رو نمیبینین؟
                                        ضعف عبوری این بود که 2 چیز نخوند. اول تاریخ و بعد مدیریت شهری. تازه یهویی هم 4 تا کتاب نوشت. عنوان دکتر هم گرفت. ...
                                        همین

                                      • سوادکوهی پاسخ به این دیدگاه 5 9
                                        دوشنبه 29 تير 1394-12:25

                                        (من اگر اتا کلوم حرف بزم شوطی بومه )
                                        راهن سراسری ایران را ببیند هیم استان مازندران !! از بندر ترکمن و گرگان راه آهن ار لب دریا به ورسک رفته است هیچ کس نفهمید که شیب راه آهن چند در هزار هست
                                        اون زمان نه جی پی اس بود نه غاتک بود نه این امکانات امروزی
                                        امروز سطح خیابانها با جی پی اس و دوربین پیشرفته سطح بندی و شیب بندی می شود و این شیب بندی را آدمک وقتی نگاه می کند می بیند همه چی دارد الی شیب
                                        شهرداری می داند که اداره گاز و آب و فاضلاب برای فلان نقطه مجورز کنده کاری گرفته اند علیرغم اطلاع و دادن مجوز هیمامروز اقدام به آسفالت می کنند تا فردایش کنده کاری شود
                                        باید به حال مسئولین گریست

                                        • دوشنبه 29 تير 1394-9:35

                                          لااقل شهردار پایتخت راه وبیراه نگفت مشکل آب سطحی رو 80درصدی حل کردیم! آقا دروغ بده بخدا

                                        • دوشنبه 29 تير 1394-9:13

                                          عبوری فقط بلده سرهم کنه باز نمیدونست که خدا دستشو رو میکنه . باباجون بجای این همه حاشیه و ... بازی برو فکری به حال این شهر بکن

                                          • کدام طرح جامع ؟ کدام مهندسین مشاور ؟پاسخ به این دیدگاه 11 8
                                            دوشنبه 29 تير 1394-8:36

                                            دفع آب های سطحی و سیلاب ها در ساری به مساله یی پیچیده بدل شده است و بذتر نیز خواهد شد . برای مقابله با این مساله طرحی جامع لازم است و به توانایی فنی و مهندسی کارآمد نیازداریم . از کارهای شتابزده دوری باید کرد ، کار های شتابزده اتلاف منابع را باعث می شود . از شهردار محترم ساری انتظار می رود که به این نکته توجه کنند .

                                            • دوشنبه 29 تير 1394-7:33

                                              عالیه. آفرین مازندنومه. واقعیت رو باید گفت. کاش اون رسانه هایی که 2 ساله به هوای آگهی ها و رپرتازها با شهرداری همکاری می کنن که نوش جونشون هم باشه امروز بیان این ضعف رو هم نشون بدن. اگه این کار رو نکنن یعنی خودفروشی کردن. عبوری شهردار پر تلاشیه. اما نه در حد فضایی که برای خودش در رسانه ها ایجاد کرده و بوق و کرنایی که به راه انداخته. البته کمی هم خوش شانس از این بابت که ساری 2 ساله چندان بارون شدیدی رو به خودش نمیبینه. چند باری هم که دید هم آب گرفتگی داشت و هم حادثه منجر به مرگ. از عبوری انتظاری نمیرفت و نمیره که همه این آبگرفتگی ها رو حل کنه. خودش این انتظار رو ایجاد می کنه. بهتره که ادعا نکنه. جواب شهردار قائمشهر هم خیلی جالب بود.

                                              • دوشنبه 29 تير 1394-10:9

                                                شهردار قائم شهر هر جوابی بده ب ضررشه چون خرابی ها از قبله
                                                شما ها هیچ اطلاعی از هزینه های الکیه شهرداری قبل از عبوری ندارید .
                                                بخدا اشتباه میکنین


                                              ©2013 APG.ir