تعداد بازدید: 3110

توصیه به دیگران 1

شنبه 3 مرداد 1394-16:18

سیل هم چنان می تازد

شهردار و اعضای شورای شهر زیراب دستگیر شدند

امروز استاندار مازندران از زیراب بازدید داشت، اما به دلیل بازداشت چند ساعته اعضای شورای شهر و شهردار، کسی که بتواند بر منطقه تسلط داشته باشد تا توضیحات لازم را بدهد، حضور نداشت.


مازندنومه، سرویس سیاسی: چند روز پس از حادثه سیل در سوادکوه و شهر زیراب، شهردار و اعضای شورای شهر با حکم قضایی به مدت چند ساعت بازداشت و سپس آزاد شدند.

شاهدان عینی از زیراب گزارش دادند در پی این بازداشت عده ای از مردم، جلوی نیروی انتظامی اجتماع کردند تا حمایت خود را از 5 عضو شورای شهر زیراب و شهردار نشان دهند.

یک منبع آگاه در گفت و گو با ما با بیان اینکه کارها باید بر اساس روند عادی پیش رود و نباید گذاشت تا اقدامات هیجانی سبب ایجاد آسیب در شهر زیراب شود، گفت: در بحران سیل اخیر باید فرصت داد تا دستگاه های متخلف شناسایی شده و سپس به اقدامات این چنینی روی آورد.

وی با بیان اینکه نباید از سیاست قهریه استفاده و باید سیاست همکاری پیشه کرد، افزود: باید بر اساس نامگذاری سال به نام همدلی وهم زبانی، رویکرد همدلی را پیشه گرفت و از این سیاست تابعیت جست تا ویرانی ها دوباره ساخته شود.

وی تصریح کرد: بر اساس دانسته های من از این منطقه برخی خانه ها در ماده صد و برخی دیگر در حریم رود بودند و برخی هم البته در حریم رود نبودند و از این میان تنها یک خانه بیمه داشت.

وی با بیان اینکه امروز استاندار بازدیدی از این مناطق داشت، اظهار کرد: به دلیل بازداشت اعضای شورای شهر و شهردار، کسی که بتواند بر منطقه تسلط داشته باشد تا توضیحات لازم را بدهد، حضور نداشت.

وی با اشاره به اینکه کوچکترین آسیب جانی در زیراب به وقوع نپیوست، افزود: اعضای شورای شهر و شهردار از ساعت اولیه، سه دستگاه ساختمان و یک مرکز تجاری برای اسکان خانواده های اسیب دیده در نظر گرفتند.


  • دوشنبه 5 مرداد 1394-15:8

    دست این دادستان درد نکنه معلومه که با وجدانه این شهردارها و اعضای شورای شهرها شهرداری را کرده اند محل تاخت و تاز خودشان برای گرفتن رانت و مجوزهای غیر مجاز برای خودشان و باندهای مافیایی شان بعد که اینچنین چیزها میشه می گویند شهرسازی و نظام مهندسی مقصره .... من یک موردش را در ...داشتم با ماده ۱۰۰ هر خلافی را قانونی می کنند شهر شده مثل...هر بساز و بفروشی با دادن رشوه هر کاری دلش می خواد می کنه و شهرداری و قانونش را به مسخره می گیره اخر سر مجبور شدم برم دادگاه از شهرداری...شکایت کنم رئیس دادگاه ... به دادم رسید و پرونده و ریئس شهرسازی را خواست همشون دست و پاشونو جمع کردند ولی باز هم بعد از دادگاه کار خودشون را میکردند هیچکس را... هم حساب نمی کنند رفتم شهرداری استان ساری شکایت کردم موثر شد . با هزار مکافات تونستم حقم را بگیرم و جلوی بساز و بفروش را بگیرم به حریم ملک من ساخت و ساز اضافه نکنه شهرداری نیست...

    • سوادکوهی مقیم پاسخ به این دیدگاه
      دوشنبه 5 مرداد 1394-12:53

      تو شهر یکه من سوادکوهی در آجا مقیم هستم و شغلم بنوعی وابسته به همین ماده صد می باشد طرف میره یک زمین می خره تو فضای غیر مسکونی تو کوچه تنگ تو محلی که مامور شهرداری میدونه باید غقب نشینی کنه و.لی می سازد و میرود ماده صد بعد جریمه می شود و به ایشان آب و برق و گاز می دهند
      ولی غافل اینکه این آقا عقب نشینی نکرده اگر همان کوچه آتش سوزی شود آتش خاموش کردن غیر ممکن هست
      حذف ماده صد یعنی رفاه برای مردم آسابیش برای همه

      • دوشنبه 5 مرداد 1394-8:16

        ماده 100 ابزاری برای قانونی نمودن ساخت وساز غیر مجاز که باحضور نمایندگان وزارت کشور/قوه قضاییه وشورای اسلامی شهر انجام میشود /حق الجلسه نیز توسط شهردار ی برداخت میشود

        • يکشنبه 4 مرداد 1394-18:11

          ماده صد شهرداری محل توجیه هرگونه تخلفی است نمیدانم چرا قانونگذارها این ماده را کلا حذف نمی کنند تا خیال همه راحت شود


          ©2013 APG.ir