تعداد بازدید: 3657

توصیه به دیگران 2

شنبه 3 مرداد 1394-23:43

آئینه زندگی در تصاویر هنرمندان مازندرانی

نمایشگاه عکس آئینه زندگی با آثاری از استاد سید احمد طاهرپور و گیتی و شهین باقری گشایش یافت/این نمایشگاه تا هشتم مردادماه در اداره کل حوزه هنری مازندران دائر است.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کلثوم فلاحی: نمایشگاه عکس آئینه زندگی با آثاری از استاد سید احمد طاهرپور، گیتی باقری و شهین باقری در حوزه هنری مازندران گشایش یافت.

سید احمد طاهرپور در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، اظهار کرد: تصاویری از طبیعت مازندران و جاذبه‌های پایتخت را برای ارائه در این نمایشگاه انتخاب کردم تا در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نمایشگاهی در کشور سوئد داشتم، افزود: با توجه به اینکه نگاه برخی انسان‌ها در آن سوی مرزها به ایرانی‌ها، نگاهی مطلوبی نیست و ما را انسان‌های بدون فرهنگ می‌دانند و از اصالت و فرهنگ ما مطلع نیستند تصمیم گرفتم نگاه جدیدی برای این افراد به وجود بیاورم.

این هنرمند برجسته ساروی با اشاره به اینکه بسیاری از هنرمندان ما فقط فقر و فلاکت مردم را به تصویر می‌کشند چون این مسائل مورد استقبال کشورهای غربی قرار می‌گیرد، گفت: دیگر کشورها ما را تهدید قلمداد می‌کنند و تصور آنها بر این است ما از امکانات، فرهنگ، تمدن و اصالت به دور هستیم و نمایش تصاویری از زیبایی‌های کشورمان برای این بود که افراد در آن سوی مرزها با حقایق کشور ما آشنا شوند.

طاهرپور با بیان اینکه تصاویر جاذبه‌هایی از پایتخت ایران هم در این نمایشگاه ارائه شده که به زیبایی کشورهای اروپایی است، تصریح کرد: باید زیبایی‌های کشورمان را ارائه کنیم و نمی‌خواهم به دنبال زشتی‌ها بروم.

این استاد عکاسی با اشاره به اینکه هنرمندان خارجی این کار را با کشور خود نمی‌کنند که فقط فقر و بدبختی را به نمایش بگذارند، ادامه داد: به عنوان یک ایرانی می‌خواهم در راه اعتلای کشور و نشان دادن چهره دیگری از ایران به دنیا، گام بردارم.

گیتی باقری دیگری هنرمندی است که آثار وی در این نمایشگاه ارائه شده است. وی با اشاره به اینکه بعد از دوران بازنشستگی به سراغ عکاسی آمده است، اظهار کرد: متولد سال 1323 هستم که در آموزش و پرورش مشغول به کار بودم.

وی با بیان اینکه آثارم در قالب گریم سینمایی ارائه شده است، افزود: تصور بر این است که بعد از مدتی، کار و تحصیل کافی است اما من بعد از دوران بازنشستگی باز هم به دنبال علم‌آموزی بودم. جوانان ما نیازمند الگو هستند تا از این سردرگمی که در آن گرفتار شده‌اند خارج شوند.

باقری با تاکید بر مهارت‌آموزی، گفت: امروز بیشتر مردم از تحصیلات برخوردار هستند اما کمتر افرادی در کنار تحصیل خود، مهارت هم دارند اگر به مهارت‌آموزی توجه بیشتری شود می‌توانیم مشکلات اجتماعی که جوان امروز با آن دست به گریبان است را رفع کنیم.

این هنرمند با بیان اینکه این انگیزه و ارتباط روحی را با شاگردانم برقرار می‌کنم که با اعتماد به نفس کار کنند، تصریح کرد: باید در جوان امروز، خلاقیت را به وجود بیاوریم. فرزندان ما باید بدانند در کنار تمام ظواهر و جذابیت‌های موبایل و فضای مجازی، اما این نمی‌تواند انگیزه‌ای برای الگویابی در این فضا باشد.

باقری با اشاره به اینکه من جوان نیستم که با انجام این کار بخواهم به دنبال کسب نان باشم، گفت: هنرمند این توجه را نیاز دارد که در چارچوب نگه داشته نشود.

گفتنی است نمایشگاه عکس آئینه زندگی تا هشتم مردادماه در اداره کل حوزه هنری مازندران دائر است و علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 17 تا 19 از این نمایشگاه بازدید کنند.

 


  • فیس بوک مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 3 0
    جمعه 9 مرداد 1394-22:5

    با سلام ، لازم به توضيح است سركار خانم گيتي باقري ( مدير و مؤسس اموزشگاه سه نُون) تصاوير چهره پردازي ( گريم سينمائي) را به نمايش گذاشته و نامبرده هنرمند عكاس نيستند. با احترام شهين باقري هنرمند و عكاس

    • کیوس گورانپاسخ به این دیدگاه 1 0
      دوشنبه 5 مرداد 1394-9:39

      به عمر خسته ، این افتخار را داشتم که به سالی چند ، در اداره حفاظت حریم رودخانه های مازندران از همکاری حضرت طاهرپور بهره ببرم . (سید) زلال بود ؛ همانند جاریِ زلالِ رود ولی دلِ شیرین و ظریفِ او دشواریهای کار را در تقابل با متجاوزان و متعدیانِ رود تاب نمی آورد - و چنین شد که دل را به سینه مخملین گرفت و به کار و عرصه ای پرداخت که تسلایش میداد - و میدهد همچنان . (احمد آقا)ی ما به سالهای تقاعد و گوشه نشینی ام چو آفتاب سرمیزند و به زمهریرِ پیرسالی گرمم میکند . من چه دارم در این (درد سال) ها جز نشخوار و نجوای خاطرات ؟ و پس او ذیحضورِ مدامِ خاطرم است و زمزمه مان براه !
      مژده نیکوئی بود وصولِ خبرِ برپائیِ نمایشگاه آثارِ ارجمندِ او . سعی میکنم در مجالِ برپائی نمایشگاه ، شاید در قدمش ، یا به همرهیِ یارِ دیگرم ،خودش را در نمایشگاهش ببینم که تابلویِ بی بدیلِ صداقت است . بسلامت باشد .

      • یک هنرمند تجسمی پاسخ به این دیدگاه 0 2
        دوشنبه 5 مرداد 1394-0:1

        دیدن این عکس های گل و بلبلی چه لذتی داره .حوزه هنری شده جایی برای کارهای بی ربط ....

        • یکی از شما!پاسخ به این دیدگاه 4 0
          يکشنبه 4 مرداد 1394-15:12

          خانم گزارشگر ؛ از قضا عکس های شهین باقری جالب تر بود اما شما کوچکترین اشاره ای به آن نداشتید!

          • سیداحمد طاهرپورپاسخ به این دیدگاه 1 0
            يکشنبه 4 مرداد 1394-21:53

            سپاسگزارم از این که این گزارش را تهیه فرمودید . جادارد که در باره عکسهای خانم شهین باقری که میهمان سوئدی من در این نمایشگاه است توضیع دهم . این هنرمند ایرانی مقیم سوئد 30 سالی است که در آنجا نمایشگاه برگزار میکند و او هنرمندیست که در هنرهای -نقاشی - نقره کاری - سفالگری - عکاسی و... قابلیتهایی دارد که جاداشت که از او نیز صحبتی بمیان می آمد. ایشان عکاسی است که بااحساسش عکاسی میکند و کمتر به تکنیک توجه دارد . دیدن این احساس را به همه توصیه میکنم . بازهم این این لطفتان سپاسگزارم


          ©2013 APG.ir