تعداد بازدید: 2766

توصیه به دیگران 0

شنبه 3 مرداد 1394-23:47

فرماندار میاندورود:

عده ای با خوشحالی مردم سر ناسازگاری دارند

ارسطو قادری: انقلاب اسلامی ایران پس از سی سال به پختگی در عرصه سیاست خارجی رسیده است/چنانچه حمایت و هدایت رهبری در مسیر مذاکرات هسته ای نبود، کوتوله های سیاسی مشکل ساز می شدند.


 مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: ارسطو قادری در جلسه شورای اداری میاندورود با اشاره به مذاکرات هسته ای و توفیق دولت تدبیر و امید در این زمینه اظهار داشت: موضوع توافق هسته ای نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه توافق هسته ای نشانه ظرفیت و اندیشه دولت دکتر روحانی است، افزود: مقاومت ملت و توانایی نظام اسلامی این توفیق بزرگ را به منصه ظهور گذاشت.

فرماندار میاندورود با اشاره به دو نظریه تقابل و یا تسلیم در خصوص رویارویی با غرب و امریکا در صحنه دیپلماتیک در گذشته اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم نه تسلیم را پذیرفت و نه با کشورهای جهان به تقابل برخاست، بلکه بحث و گفتگو و رویکرد تعامل را پیشه کرد.

نماینده دولت در میاندورود سابقه دشمنی غرب و امریکا و همچنین کشورهای بلوک شرق را با جمهوری اسلامی فراموش ناشدنی دانست و گفت: با وجود همه این دشمنی ها کار دولت در عرصه دیپلماتیک ستودنی است و نشان داد که انقلاب اسلامی ایران پس از سی سال به پختگی در عرصه سیاست خارجی رسیده است.

قادری با بیان اینکه ملت ایران در سخت ترین شرایط بر مشکلات فائق آمده است افزود:مردم در انتخابات سال 92 با انتخاب دکتر روحانی به مدیریت او رای دادند چرا که اعتقاد داشتند این شعار است که می تواند نظام را نجات و کشور را حفظ کند.

وی گفت: مذاکره، چانه زنی و گفتگو از بحث های بسیار با اهمیت تئوری است و عزیزان هسته ای توانستند این مشکل را حل کنند و نشاط، امید و شادی را به میان مردم آوردند.

قادری با اشاره به برخی سازهای ناکوک در این زمینه و نقدهایی که مطرح می شود، افزود: عده ای در این مسیر با خوشحالی مردم سر ناسازگاری دارند، چنانچه حمایت و هدایت رهبری در مسیر مذاکرات هسته ای نبود این کوتوله های سیاسی مشکل ساز می شدند.

وی با بیان اینکه رهبری متعلق به یک گروه و قشر خاص نیست، اظهار داشت: رهبری متعلق به همه ملت است و مصادره کردن این چتر بزرگ ظلم بزرگی به رهبری است، لذا وظیفه همه ما است که از خیام ولایت فقیه حراست و حفاظت کنیم.

قادری همچنین به انتخابات اسفندماه سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: ممکن است مدیری گرایشی به یک نامزد خاص داشته باشد، اما استفاده از امکانات دولتی له یا علیه یک نامزد خاص ممنوع است و مدیران نباید وارد این عرصه شوند.

وی گفت: وظیفه همه ما تشویق و ترغیب مردم برای حضور در عرصه انتخابات و حمایت از شخص خاص خلاف شرع و قانون است.

*حضور مسئولان در نمازجمعه چشمگیر نیست

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری –امام جمعه میاندورود- هم در این جلسه با مثبت ارزیابی کردن توافق هسته ای ابراز داشت: بارها گفتیم که بی اعتمادی به غرب و امریکا وجود دارد و توافق هسته ای هرگز به معنای تسلیم شدن و دست کشیدن از آرمان ها نیست.

وی با بیان اینکه امریکایی ها پس از توافق هسته ای به همه اعلام می کنند که ما کاری کردیم که ایران به سلاح هسته ای نرسد، افزود: سیاست کشور بر اساس فتوای رهبری، حرکت نکردن در مسیر ساخت بمب هسته ای بوده است، حالا اگر هم امریکایی ها می گویند ما محدودیت ایجاد کردیم، بگویند، ایرادی ندارد.

امام جمعه میاندورود به سالروز تشکیل نمازجمعه در مردادماه58 اشاره کرد و گفت: حضور مدیران و مسئولان در نماز جمعه بسیار تاثیرگذار خواهد بود، چرا که هم ما و هم مردم از دیدن مسئولان و مدیران در نمازجمعه خوشحال خواهند شد.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان در نمازجمعه چشمگیر نیست، افزود: متاسفانه برخی مسئولان نقش امام جمعه را تشریفاتی می دانند در صورتی که امام جمعه نماینده رهبری در منطقه است و نقش او یک نقش عملیاتی است، چرا که در همه ایام سال درگیر با مسایل مختلف است.

حجت الاسلام رسولی ابراز داشت: بزرگترین تاثیری که نمازجمعه در جامعه دارد ایجاد قدرت نرم است.

وی با بیان اینکه اساس و مرکز قدرت نرم فرهنگی در نمازجمعه است، افزود: این قدرت و نقش آفرینی متاسفانه کمتر دیده می شود یا اصلا دیده نمی شود، لذا حضور مسئولان می تواند باعث رونق بیشتر نمازجمعه شود.

 


  • دوشنبه 5 مرداد 1394-16:13

    با سلام و تقدیر و تشکر از سایت وزین و نقاد منصف مازند نومه . لذا از جناب قادری سئوال میکنم در هشت سال دولت گذشته که فرصت خوبی برای مطالعه داشت چند جلد کتاب خوانده و چقدر با مفاهیم اصلاح طلبی آشناست .. آیا میتواند از اعتدال و اخلاق انسانی و رشد و این مفاهیم صحبت داشته باشد ..آیا با همکاران و دوستان طبقه پایین فرمانداری رفتار انسانی دارد.. آیا به دستورالعملها و بخشنامه ها مسلط است .. با تشکر فقط بعنوان یک شهروند نقاد قصد پرسشگری داشتم . و میدانم که اصلاح طلب واقعی همچون دکتر و دانشمند فهیم جناب آقای کریمی مله الگوی مناسبی برای همه اصلاح طلبان استان و کشور هست . زمانی که شاگرد ایشان بودم با سعه صدر همه سئوال ها را پاسخ درست و با صداقت میداد و از تعصب بیجا پرهیز میکرد و یکبار از دهان ایشان حرفهای زشت نسبت به مخالفین و منتقدینش را نشنیدم و همیشه از نقد استقبال میکرد به امید روزی که همه دوستان ما در استان و فرمانداران عزیز همچون دکتر با آرامش و به دور از هر توهینی نسبت به مخالفین اقدام نمایند آرزوی موفقیت برای اصلاحات

    • يکشنبه 4 مرداد 1394-11:9

      آقای قادری دوستت داریم.
      دکتر از بابل


      ©2013 APG.ir