تعداد بازدید: 2406

توصیه به دیگران 1

شنبه 1 مهر 1385-0:0

استاندار:ضربه‌پذيري مازندران در برابر مواد مخدر زياد است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي بابل گفت: به طور ميانگين 19 درصد مردم مازندران روزانه حدود 17 نخ سيگار مي‌كشند.


حسن اشرفيان گفت: حدود 100 كشور دنيا توتون توليد مي‌كنند كه 80 كشور جزو كشورهاي در حال توسعه هستند.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي بابل ادامه داد: از مجموع 54 ميليارد نخ سيگاري كه در ايران مصرف مي‌شود 24 ميليون نخ آن قاچاق و 30 ميليون آن توليد داخلي است.
اشرفيان اضافه كرد: از اين ميزان 12 ميليون نخ سيگار توسط كمپاني‌هاي خارجي وارد كشورمان مي‌شود .
وي با بيان اينكه 12 درصد مردم در دنيا به كشيدن سيگار تمايل دارند، خاطر نشان كرد: سيگار داراي 4 هزار نوع ماده سمي است كه 40 ماده آن سرطان زاست.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشكي بابل گفت: بر اثر كشيدن سيگار در هر 8 ثانيه يك نفر فوت مي‌كند كه بر اساس اين آمار تا سال 2030 ميلادي، آمار فوت ناشي از مصرف سيگار به 10 ميليون نفر در جهان خواهد رسيد.
از سوي ديگر استاندار مازندران از رشد بحراني اعتياد به مواد مخدر در اين استان ابرازنگراني كرد و گفت: موادمخدر به عنوان يك پديده شوم جامعه را تهديد مي‌كند.

 "ابوطالب شفقت" افزود:اين استان با قرار گرفتن در مسير جابه جايي مواد مخدر از افغانستان كه بزرگ ترين كشور توليدكننده مواد مخدر دنيا محسوب مي‌شود، بسيارضربه‌پذير شده است.

وي اظهار داشت:‪ ۳۵‬درصد جمعيت ما را جوانان بين ‪ ۱۵‬تا‪ ۳۰‬سال تشكيل مي‌دهد و به همين منظور ضربه‌پذيري اين استان در برابر مواد مخدر زياد است.

وي ادامه داد: استعمارگران همه تلاش شان اين است كه با وارد كردن مواد مخدر به كشور، جوانان اين مرز و بوم را از تلاش و سازندگي بازدارند.(irna+farsnews)



    ©2013 APG.ir