تعداد بازدید: 6148

توصیه به دیگران 3

يکشنبه 1 شهريور 1394-12:28

5 شهریورماه برگزار می شود:

جشنواره فرهنگ بومی مازندران و جشن خرمن در بندپی بابل

اجرای مراسم خرمن سنتی (جینگا) و خرمن با تکنولوژی جدید، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در موضوعات مختلف، غرفه های صنایع دستی در زمینه های شغل های سنتی و یا فراموش شده منطقه همچون نمدمالی، پالان دوزی، آهنگری، مسگری، لاک تراشی و... نمایشگاه عکس و کتاب های بومی از عکاسان و نویسندگان برجسته منطقه و استان، اجرای موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی آهنگ و هنرمندی استاد محمدرضا اسحاقی و اسماعیل عبدی، اجرای موسیقی آیینی سرنا نوازی، اجرای بازی ها و نمایش های محلی، اجرای مسابقه چو خر سواری و... از جمله بخش های جشن خرمن بندپی است/ دهمین همایش احیا و پاسداشت بنافت هم با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، امسال در روستای جورجاده دودانگه ساری برگزار می شود.


 مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، کامران ادبی فیروزجایی: همزمان با میلاد امام رضا (ع) و فصل برداشت محصول برنج، جشنواره فرهنگ بومی مازندران وجشن خرمن در بندپی بابل برگزار می شود.

این جشنواره با موضوعات مختلف در زمینه فرهنگ بومی و زندگی مردم بندپی و مازندران برگزار می شود.

اجرای مراسم خرمن سنتی (جینگا) و خرمن با تکنولوژی جدید، نمایشگاه صنایع دستی و غذاهای محلی در موضوعات مختلف، غرفه های صنایع دستی در زمینه های شغل های سنتی و یا فراموش شده منطقه همچون نمدمالی، پالان دوزی، آهنگری، مسگری، لاک تراشی و... نمایشگاه عکس و کتاب های بومی از عکاسان و نویسندگان برجسته منطقه و استان، اجرای موسیقی سنتی توسط گروه موسیقی آهنگ و هنرمندی استاد محمدرضا اسحاقی و اسماعیل عبدی، اجرای موسیقی آیینی سرنا نوازی، اجرای بازی ها و نمایش های محلی، اجرای مسابقه چو خر سواری، غرفه ثبت نام برای داوطلبان اهدای عضو و... از جمله بخش های این برنامه شاد فرهنگی است.

جشن خرمن بندپی روز پنج شنبه پنجم شهریور 1394 از ساعت 16 تا 20 در زمین ورزشی روستای تهمتن کلا در 22 کیلومتری جنوب بابل به نشانی بابل، جاده شهید صالحی برگزار می شود.

برگزار کنندگان از عموم علاقه مندان برای شرکت در این جشن بومی مردمی دعوت کرده اند.

خاطرنشان می کنیم دهمین همایش احیا و پاسداشت بنافت هم با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، امسال در روستای جورجاده دودانگه ساری برگزار می شود.

این همایش از ساعت 16 تا 19 عصر 19 شهریورماه 94 به همراه موسیقی، بازی و پذیرایی محلی و بومی اجرا خواهد شد.

 


  • يکشنبه 1 شهريور 1394-21:37

    برگزارشدن جشنواره در روستاها بسیار خوبه. بابل و ساری روی هم بیش از ۱ میلیون جمعیت دارن. ما اگه بتونیم بخشی از همین جمعیت رو به روستاها بکشونم، چرخ اقتصاد روستاها می‌چرخه و دیگه نیازی به تبدیل زمین‌های کشاورزی به ویلا نیست.

    • دوشنبه 2 شهريور 1394-20:8

      به شرطی که حداقل قبل از برگزاری اینگونه جشنواره ها اطلاع رسانی کامل بشود


    ©2013 APG.ir