تعداد بازدید: 4156

توصیه به دیگران 0

شنبه 7 شهريور 1394-12:38

بندپی خندید

جشنواره فرهنگ بومی مازندران در بندپی شرقی بابل برگزار شد/ امام جمعه بندپی شرقی: تأثیر این گونه برنامه ها کمتر از منبر نیست.


مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: عصر روز پنج شنبه ۵ شهریور ماه ۱۳۹۴، جشنواره فرهنگ بومی مازندران در بندپی شرقی بابل برگزار شد.

 این برنامه فرهنگی قرار بود در فضایی باز و در زمین ورزشی روستای تهمتن کلای بابل برگزار شود که به دلیل تغییرات آب و هوایی و بارندگی، جشنواره داخل سالن ورزشی سرپوشیده این روستا تهمتن کلا برپا شد که به علت نبود گنجایش در سالن، بسیاری از علاقه مندان از تماشای برنامه ها محروم ماندند.

به گزارش سایت"بندپی"، از حدود ساعت ۱۶، برنامه با تلاوت قرآن و اجرای سرود ملی آغاز شد. در ادامه علی تبار -بخشدار بندپی شرقی- در سخنانی کوتاه از فرهنگ و ضرورت حفظ فرهنگ و آداب و رسوم سنتی گفت و سپس گروه سرنانوازی وارد سالن شد که با اجرای موسیقی آیینی، شور و هیجان خاصی را به وجود آورد.

اجرای نمایش طنز و بازی های بومی از بخش های دیگر برنامه بود. شاعران محلی سرا هم با حضور در جشنواره و قرائت اشعار محلی، فرهنگ گذشته را یادآور شدند.

بخش دیگر برنامه اجرای موسیقی محلی توسط گروه آونگ به سرپرستی حسن علی تبار و خوانندگی استاد محمدرضا اسحاقی و اسماعیل عبدی بود که در دو نوبت اجرا شد.



به گزارش سایت "بندپی"حجت الاسلام پور رمضان -امام جمعه بندپی شرقی- در سخنان کوتاهی از ضرورت حفظ فرهنگ بومی سخن گفت و برگزاری این گونه مراسم را باعث کاهش نابهنجاری ها در جامعه دانست و تصریح کرد: تأثیر این برنامه ها کمتر از منبر نیست.



در پایان دبیر جشنواره -حسن علی تبار- ضمن گزارش کوتاهی از روند برگزاری برنامه سخن گفت و بابت تغییر مکان برگزاری به علت شرایط نامناسب جوی عذر خواست، چرا که بخشی از برنامه ها به دلیل شرایط پیش آمده، اجرا نشد.



گفتنی است در این مراسم حسین شفیع نیا -عکاس پرافتخاری که برنده چندین جشنواره کشوری و بین المللی و اهل همین منطقه است- با حضور نیازآذری نماینده مردم بابل، علی تبار بخشدار بندپی شرقی و ابراهیمی معاون امور روستایی استانداری مازندران تجلیل شد



در حاشیه این جشنواره هم نمایشگاه صنایع دستی، کتاب های بومی و نمایشگاه عکاسی از طبیعت زیبای بندپی و آداب و رسوم آن به نمایش گذاشته شد



©2013 APG.ir