تعداد بازدید: 4558

توصیه به دیگران 2

شنبه 7 شهريور 1394-14:25

نقدی بر اظهارات اخیر امام جمعه بابل

گوشمالی به چه کسی؟

در بسیاری از شهرهای مازندران از شرق تا غرب آن کنسرت‌های موسیقی برگزار می‌شود. آگر برگزاری کنسرت در یک شهر ، مردم آن شهر یا دست‎اندرکاران آن برنامه را مشمول گوشمالی می‌کند، تاکنون مردم ساری و آمل و نور و چالوس و... باید به دفعات گوشمالی که چه عرض کنم، پایمال می‌شدند!


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، یادداشت کاربران: موضع‌گیری اخیر امام جمعه محترم بابل درخصوص اجرای زندۀ دکتر محمد اصفهانی و گروهش در جشن ازدواج 500 زوج یتیم که به همت مؤسسۀ خیریۀ آبشار عاطفه ها در بابل برگزار شد، جدا از درستی یا نادرستی آن چند نکته دارد که گویا ایشان به این نکات توجه نکرده‌اند. شاید ایشان از روی تعلقات مذهبی شان که البته قابل احترام است و یا گزارش یک طرفه معدودی از اطرافیان خود اظهاراتی این چنین داشته‌اند.

نخستین اشکالی که بر ایشان وارد است عبارت « گوشمالی‎تان می‌دهیم» است. منظور ایشان کیست؟ برگزارکنندگان؟ مردم بابل؟ مجریان یا آقای اصفهانی؟

البته مقام ایشان ارزشمند است اما آیا واقعاً در جایگاهی قرار دارند که مردم بابل که این برنامه را برگزار و در آن شرکت کرده اند، گوشمالی دهند؟

در بسیاری از شهرهای مازندران از شرق تا غرب آن کنسرت‌های موسیقی برگزار می‌شود. آگر برگزاری کنسرت در یک شهر ، مردم آن شهر یا دست‎اندرکاران آن برنامه را مشمول گوشمالی می‌کند، تاکنون مردم ساری و آمل و نور و چالوس و... باید به دفعات گوشمالی که چه عرض کنم، پایمال می‌شدند!

آیا حاج‌آقا طبرسی یا دیگر ائمه محترم جمعه به اندازه ایشان تعلقات مذهبی ندارند؟ یا نظر فقهی ایشان متفاوت است؟ آیا ایشان می‌توانند برای مردم تصمیم بگیرند؟ وظیفه ایشان  فقط تذکر و انذار است نه تصمیم‎گیری به جای مردم.

در همین مراسم آبشار عاطفه‌ها ظاهراً بیش از 15 هزار نفر شرکت داشتند. این گونه برنامه ها طرفدار خود را دارد و نماز جمعه و برنامه های مذهبی هم طرفدار خود را.

همین مردمی که تهدید به گوشمالی شدند و الفاظی مانند رقاص و چه و چه به آن‌ها گفته‌شد در همراهی شهدای غواص چه کردند؟ این 15 هزارنفر در راه پیمایی ها، انتخابات و... هم شرکت می کنند. مردم را به حال خودشان واگذارید، می‌دانند چه باید کنند.

وقتی هنری را از مردم می‌گیریم جای آن را با چه پر می‌کنیم؟ مقام محترم امام جمعه گویا از وضعیت اخلاقی و فرهنگی شهرشان اطلاعی ندارند. تمرکز ایشان در مقابله با برخی رویدادهای فرهنگی باعث شده که مثلا" عده ای از موادفروشان و معتادانی را که از ابتدای پارک شهید شکری پور تا انتهای آن، درست زیر پلک اداره ارشاد فتنه و فساد می‌فروشند، نبینند.

اگر ایشان از سال‌های قبل مانند دیگر شهرهای مازندران با برگزاری کنسرت‎های وزین موافقت می‌کردند، اگر پای استادان صاحب نام و اخلاق موسیقی ایرانی به این شهر گشوده می‌شد، ظرفیت‎ها افزایش می‌یافت، هنر زیرزمینی نمی‌شد و مومنان این شهر هم احساس خطر بی دینی نمی‌کردند.

ایشان با بستن فضای فرهنگی شهر مسئولیت عظیمی برگردن گرفته‌اند. اگر خداترسی است، ائمه جمعه تهران و دیگر شهرها از خدا باکی ندارند؟ ایشان حق دارند ،مثل بقیه، استنباط خود را از احکام و دستورات شرع مطهر داشته‌باشند. اعتقاد ایشان کاملاً محترم است، اما آیا حق دارند خواست و نظر خود را به زور و با درشت‎گویی به دیگران تحمیل کنند؟

تازه محمد اصفهانی خواننده سنگین و با دانش و بدون حاشیه ایست که کارهای اصیل و عرفانی و مذهبی مثل ربنا و دعای سحر، آلبوم النور(مناجات و ادعیه و تواشیح)، آلبوم شکوه(دفاع مقدس)، آلبوم ماه غریبستان (امام علی(ع))، تیتراژ سریال ولایت عشق ( امام هشتم)، تنهاترین سردار و... را اجرا کرده است.

*مطلب مرتبط:

کنسرت موسیقی تکرار شود، گوشمالی تان می دهیم


  • یک شهروندپاسخ به این دیدگاه 3 0
    پنجشنبه 12 شهريور 1394-11:45

    در جواب اون عزیزی که فرمود بابل مشکلی بزرگتر از اجرای کنسرت دارد بله حرف شما درست . اما آیا مردم بابل نیاز به شادی و تفریح ندارند. روح مردم همیشه باید در غم باشه . امام جمعه محترم نمی خوان این واقعیت رو بپذیرند که مردم نیاز به شادی هم دارن...

    • پنجشنبه 12 شهريور 1394-11:41

      متاسفم برای خبرگزاری فارس که چنین دروغ پردازی هایی می کنه . شمای خبرنگار که ادعا دارید رسالت شما درج واقعیت های جامعه است این آمار دروغ رو از کجا آوردین . شما اگر با این موسسه بخاطر رپرتاژ مشکل دارید بحث دیگری است اما وجدان خود را قاضی کنید و مردم را گول نزنید .

      • اصل کلام پاسخ به این دیدگاه 15 1
        چهارشنبه 11 شهريور 1394-7:57

        امام جمعه بابل:
        موسسات خیریه نباید با نام ائمه‌اطهار برای خود تبلیغات کنند/ تقاضا از مراجع قضایی برای برخورد
        امام جمعه بابل گفت: برخی از موسسات خیریه با سوءاستفاده از نام ائمه‌اطهار اموال بیت‌المال را در مجالس بزم و رقص هزینه می‌کنند که این خلاف است.
        خبرگزاری فارس: موسسات خیریه نباید با نام ائمه‌اطهار برای خود تبلیغات کنند/ تقاضا از مراجع قضایی برای برخورد

        به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، یک موسسه خیریه که با نام امام رضا (ع) در مشهد مقدس و شعبه‌ای از آن در برخی از استان‌های کشور فعالیت خود را آغاز کرده است امروزه به دلیل تبرک با نام امام رضا(ع) به یکی از موسسات خیریه فعال در سطح کشور تبدیل شده است.

        این موسسه از سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است و بیش از یک‌هزار یتیم نیازمند، افراد بی‌سرپرست، بدسرپرست، خانواده زندانیان، بیماران صعب‌العلاج و مستمندان را زیر پوشش دارد.

        با توجه به اینکه شهرستان بابل رتبه نخست خیران کشور را دارد مردم این شهرستان همواره کمک‌های انسان‌دوستانه خود را از این موسسه دریغ نکرده‌اند اما از چندی قبل مدیر این موسسه در اقدامی بسیار عجیب با هزینه‌های هنگفت میلیونی اقدام به تبلیغات در رسانه ملی و نوشتاری برای معرفی فعالیت‌های این موسسه در سطح استان و کشور کرده است.

        چندی قبل نیز در مراسم ازدواج 500 نفر از افراد زیرپوشش این موسسه که هر جهیزیه شامل 9 قلم جنس ضروری تنها به ارزش ریالی 3 میلیون و 500 هزار تومان بوده است، مدیر موسسه با پرداخت دستمزد 22 میلیونی به یکی از خوانندگان کشور، پرداخت دستمزد بیش از 10 و 20 میلیونی به هنرمندان کشوری سبب انتقاد امام جمعه بابل در خطبه‌های نماز جمعه این شهر شده است.

        بنا بر مشاهدات خبرنگار فارس، بسیاری از خانواده شهدا با حضور در دفتر امام جمعه بابل خواستار برخورد با این موسسه و موسساتی که برای بزرگ جلوه دادن فعالیت‌های خود از نام ائمه اطهار سوءاستفاده می‌کنند، شدند.

        به دنبال واکنش بسیاری از رسانه‌های دیداری و شنیداری نسبت به سخنان امام جمعه بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان بابل، مجددا با تاکید بر سخنان انتقادی خود جلوگیری از سوء استفاده مالی موسسات خیریه را وظیفه شرعی و الهی خود و مردم بابل برشمرد.

        وی گفت: بنده به هیچ وجه مخالف شادی و برگزاری مراسم شاد در شهرستان بابل نیستم اما اجازه نمی‌دهم افرادی با سوءاستفاده از نام ائمه‌اطهار از پول بیت‌المال برای بزم شادی و رقص استفاده کنند.

        روحانی ادامه داد: جای بسی تعجب است مدیر موسسه در پاسخ به انتقادات موجود، هزینه‌های پرداختی را از جانب اسپانسر مالی عنوان می‌کند اما اگر هم چنین بود، باید دستمزدهای میلیونی را برای افراد زیرپوشش هزینه می‌کرد.

        وی با اشاره به اینکه این موسسه خودسرانه اقدام به برگزاری برنامه‌هایی در بابل می‌کند که آرامش شهروندان را مختل می‌کند، تصریح کرد: از مراجع ذیصلاح تقاضا دارم با این قبیل از موسسات برخورد قانونی کنند.

        روحانی با اشاره به اینکه بنده هیچ‌گاه برای خشنودی، تعریف و تمجید فرد یا افراد واقعیت‌ها را نادیده نمی‌گیرم، بیان کرد: از چند روز گذشته بسیاری از رسانه‌ها با تحریف سخنانم اقدام به تخریب بنده می‌کنند اما به این رسانه‌ها اطمینان خاطر می‌دهم برای دفاع از حقوق بیت‌المال این تخریب‌ها را با جان و دل خریده و مدافع حق و حقوق مردم بابل و بیت‌المال هستم.

        انتهای پیام/86009/ع30/د1000

        • دوشنبه 9 شهريور 1394-19:46

          چرا نظر بنده رو پخش نكرديد

          • دوشنبه 9 شهريور 1394-15:8

            ...
            امت یعنی هرچی ما گفتیم تو هیس!!!

            • دوشنبه 9 شهريور 1394-14:41

              ...,شهر بابل مشکلات خیلی بزرگتر از برگزار شدن یا نشدن کنسرت دارد که امروز دغدغه اول شماست.بهتر است کمربندی جنوبی بابل دغدغه شما باشد یا ترافیک شهر که مردم هر روز با مشکلات ان دست و پنجه نرم می کنند حل شود. بهتر است به سازمان های ... بابل سری بزنید و ببینید کسانی که بدون ازمون در این سازمان ها استخدام شدند چه کسانی هستند فرزندان,برادر,خواهر زاده,برادر زاده های....و دیگر نهاد های شهری در سازمان ... چه می کنند.

              • دوشنبه 9 شهريور 1394-13:47

                ناسلامتی جشن شروع زندگی مشترک هست! اینجور مراسم ها شاد نباشه ، کجا ها باشه؟1

                ...

                ...
                شما با این جایگاهی که دارید ، برای این بزرگوارانی که جشن شروع زندگی مشترک بود چیکار کردید؟؟؟؟!!!!!

                • دوشنبه 9 شهريور 1394-12:26

                  با خواندن این خبربه یاد این بیت شهر عرفی می افتم که می فرماید:
                  چنان با خوب و بد سر کن که بعد از مردنت عرفی
                  مسلمانت به زمزم شوید و هندو بسوزاند
                  خواهشنا بزرگان شهر ما کمی اندیشه کنند و با جوانان مهربان باشند جوان پرشور و سرمستی است بگذارید در این گمگشته بازار کمی آرام باشم

                  • دوشنبه 9 شهريور 1394-11:13

                    ...دوستان نه افراط خوبه نه تفریط.اینکه ما فکر کنیم برگزاری کنسرت امام حسین (ع) رو از ما میگیره دیدگاه کاملا منفعلانه و عاجزانه هست.مثل اینکه جوانهای اوائل انقلاب رو فراموش کردیم.اگر برگزاری کنسرت برای بعضی ها واقعا مسئله هست پس بهتر به جای حل کردن مسئله صورت مسئله رو پاک نکنیم .تا چهار پنج سال پیش کی فکرشو میکرد این همه ابزارهای ارتباطی مثل تلگرام وایبر و ... بیاد.مطمئن باشید چند سال آینده ماهواره وارد تلفن های همراه ما میشه انوقت باید چیکار کرد.به امید روزی که بتوانیم بین اعتقاداتمون و دنیای کنونی توازن درستی برقرار کنیم و مردم ایران شادترین مردم روی کره خاکی باشند.

                    • چهارشنبه 11 شهريور 1394-16:57

                      خوانندگی هم در آمد خوبی دارد 20میلبون در یک شب یا یک روز
                      راستی حامد زمانی در بابلسر 2سال پیش 19میلیون تومان گرفت در مراسم شهید باغبانی .بخدا قسم من در آمد سه سال خودم 20میلیون نمیشه با 5سر عائله بداد ما هم برسید می تونیم بخونیم سنتی نه پاپ

                    • خواهشا چاپ کنیدپاسخ به این دیدگاه 13 6
                      دوشنبه 9 شهريور 1394-10:47

                      منبع(http://tnews.ir/news/6B2B47184353.html ) باسلام ، من از کارمندان آبشارعاطفه ها هستم ، این برنامه آقای اصفهانی اولا از پول خیریه نبوده و از اسپانسر برنامه بوده ، ثانیا برنامه با مشارکت فرمانداری و شهرداری وحتی سپاه و نیروی انتظامی بوده و ایشان ظاهرا متوجه نشده اند.

                      دوما افرادی مثل ایشان فقط بلدند به جای اینکه مشوق برنامه های خیرخواهانه باشند ، فقط حرف علیه این برنامه ها می زنند ( دستانی که کمک می کنند مقدس تر از لبهایی که دعا می کنند )
                      سوما برنامه مذهبی بوده و با حضور پرچم آستان قدس و برنامه های دیگر محفل زیبایی بود
                      " و اینکه خود آیت الله طبرسی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه ساری از آبشارعاطفه ها حمایت کرده اند . "

                      تصاویری از این مراسم در لینک زیر ببینید و قضاوت کنید

                      http://absharatefeha.ir/index.php/notice/featured-articles/149-1394060401

                      http://www.babolnume.ir/15831
                      http://www.khazarnama.ir/%D8%AC%D8%B4%D9%86-%D9%88%D8%B5%D8%A7%D9%84-%DA%A9%D9%87-500-%D8%B2%D9%88%D8%AC-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%B3%D8%B3%D9%87-%D8%A2%D8%A8%D8%B4/


                      خواهشا چاپ کنید این رو خواهشا تا مردم بفهمند...

                    • دنبال خدا توی تعصبات افراطی نگردین پاسخ به این دیدگاه 11 2
                      دوشنبه 9 شهريور 1394-0:48

                      بله متاسفانه سیاست های سلیقه ای به فرهنگ و هنر بسیار ضربه وارد کرده به جامعه ما ..... به نظر من به همون اندازه که سعی می کنیم مردم و خصوصا جوانان رو از موسیقی و هنر و فرهنگ دور کنیم جاش با اعتیاد و افسردگی و غربزدگی و دلمردگی پر میشه
                      .ضمنا اینکه اون هنرمند چقدر پول گرفته یه بحث قابل نقد هست اما (این در برابر مداح هایی که سالانه میلیون ها تومن برا برنامه ها و اجراهاشون که اغلب هم لحنشون دقیقا آهنگ های کوچه بازاری هست که اون رو وارد مداحی کردن و گهگداری تو اتوبان و خیابون برا مردم هفتیر می کشن هیچ پولی نیست )جلوگیری مداوم از شادی مردم و گوش کردن به موسیقی محلی یا اصیل در طول زمان روحیه و احساس مردم رو خدشه دار خواهد کرد .به امید روزی که درک ،انسانیت و وجدان جای تعصبات پوچ و واهی رو بگیره

                      • بابل شهر بهارنارنجپاسخ به این دیدگاه 22 3
                        يکشنبه 8 شهريور 1394-16:20

                        ...
                        خواسته ی اکثر جوانان برگزاری کنسرت هست ....
                        با برگزاری کنسرت شهر زیر سوال می رود ولی با کار های شهرداری و بعضی مسئولین شهری شهر زیر سوال نمی رود ؟؟؟

                        ...

                        چرا باید با مردم و جوانان لج کرد ؟؟؟ ایا اینکه امام جمعه ی شهر در مقابل جوانان شهر قرار بگیرد به نفع خودش است یا به نفع شهر است؟؟؟ این سوال را باید از مشاوران امام جمعه پرسید ...

                        بعضی می گویند چرا خواننده بومی اورده نشد و خرج زیادی برای خواننده غیربومی شد ... سوال اینجاست چرا وقتی در مراسم های مذهبی فلان سخنران یا فلان مداح را از شهر های دیگر با هزینه های زیاد می اورند همچین حرفی نمی زنند ؟؟؟

                        به جای این که به فکر 22 میلیون یا کمتر بیشتر پول خواننده باشید به فکر چند صد میلیون هایی باشید در شهرداری و شورای شهر بی حساب و کتاب جا به جا می شود ....

                        ... جمعیت بابل نزدیک به 500 هزار نفر هست نزدیک 500 هزار نفر با نظر و عقاید گوناگون که اکثر ان ها خواستار برگزاری کنسرت هستند ....

                        • گوشمالی شدهپاسخ به این دیدگاه 2 2
                          يکشنبه 8 شهريور 1394-11:17

                          من که قول ناصحان را خواندمی قول رباب
                          گوشمالی دیدم از هجران که اینم پند بس

                          • يکشنبه 8 شهريور 1394-10:5

                            دوست عزیز که داری با سختی زندگی می کنی، لطفا هنگام انتخابات شورای شهر بیشتر دقت کن و افراد بی صلاحیت را وارد شورای شهر نکن که نمونه های آن امروز در شورای شهر بابل به خوبی مشهود است.
                            مراقب باش با همین کنسرت ها امام حسین (ع) را از شما نگیرند.
                            ظاهرا در دولت یازدهم تنها کار فرهنگی برگزاری کنسرت است و لاغیر....

                            • يکشنبه 8 شهريور 1394-19:17

                              یعنی این که در دولت دهم کنسرت برگزار نمی شد؟؟!!!

                              • دوشنبه 9 شهريور 1394-16:57

                                دوست عزیز ، شما چرا موضوعات رو باهم قاطی میکنید ؟ خیلی از همین افرادی که در کنسرت ها هم شرکت میکنند خالصانه در برنامه های مذهبی هم حضور پیدا میکنند ...

                            • يکشنبه 8 شهريور 1394-10:2

                              شما که درک صحیحی از کسانی که مورد خطاب قرار گرفتند را ندارید، بهتر است در این زمینه جریده منتشر نکنید.
                              1. ظاهرا از مخالفت های فراوان انجام شده در خطبه های نماز جمعه از تهران گرفته تا مشهد اطلاعی ندارید.
                              2. مقام معظم رهبری هم در دیدار با دانشجویان در ماه رمضان امسال با این کنسرت ها مخالفت کرد.
                              3. ثانیا حضرت ایشان به عنوان یک مرجع تقلید در این زیمنه فتاوای قابل اهمیتی را بیان کردند.
                              4. شما که دنبال شانتاژ خبری و از کوه کاه ساختن هستید راههای بهتری برای پربازدید کردن سایت خود بیابید.
                              5. نکته حایز اهمیت این است که چرا باید مبلغ 22 میلیون تومان که به عنوان خیریه از مردم دریافت می شود به یک خاوننده داده شود.
                              7. هنوز بابل بی صاحب نشده که افرادی مانند نویسنده این ستون برای این شهر تصمیم بگیرند.
                              8. شما بهتر است در فضای مجازی سخن برانید، فضای واقعی بابل جای شما نیست.
                              9. تاریخ مصرف این افکار گذشته است.
                              اگر عدالت خبری را رعایت می کنید این مطلب را نیز منتشر فرمایید.

                              • دوشنبه 9 شهريور 1394-10:40

                                ...
                                برای مردم حق قائل باشید ...

                                • یک فرد از بابلپاسخ به این دیدگاه 6 2
                                  دوشنبه 9 شهريور 1394-10:26

                                  ... طرز بیان یک امام جمعه چنین نباید باشد که اینگونه زیر سوال رود
                                  این یتیمان ارزو داشتند که لباس عروس بر تن کنند.
                                  هر عروسی که در این زمان برگذار می شود کمتر از 15 میلیون تومان خرج ندارد اما برای 500 عروس آن هم یتیم که شاید این جشن اولین جشنی بود که شادشان کرد ، 22 میلیون زیاد است؟
                                  حرفا زده شود اما انتقاد نشود؟؟؟
                                  کجای دین ما این را گفته؟
                                  این 22 میلیون از بیت المال گرفته نشده
                                  گرچه پول های زیادی که این مبلغ ها ناچیز است از بیت المال گرفته شده و کسی حرفی نزده.
                                  این هزینه را خود مردم پرداخت کردند و حضور پر زنگشان نشان دهنده رضایت کامل بوده.
                                  سعی نکنید افکاری که با افکار شما سازگار نیست محدود و نابودش کنید
                                  تمامی ما مردم در هر جایی حق دفاع از اعتقادات خود داریم اما حق نداریم کسی را زیر سوال ببریم
                                  دین ما میگه حتی احترام به کسی که مسلمان نیست هم واجب است. که حالا داریم بی احترامی و توهین به مسلمانان می کنیم.

                                • يکشنبه 8 شهريور 1394-8:51

                                  دوستان ببینید ما اندر خم چه چیزهائی ماندیم
                                  ...نه افراط خوبه نه تفریط.این همه ناهنجاری در شهر بابل وجود داره که نمونه بارز اون بی نظمی که در جاده ها و بلوارهای این شهر وجود داره .عدم زیبائی شهر از وقتی من این شهر رو دیدم نزدیک 30 سال تغییر بسیار بسیار اندکی داشته...گناه ما چیه با این همه ثروت باید اینجوری زندگی کنیم اینقدر توقع ما از زندگی باید بیاد پائین.دین و مذهب سرجای خودش ما نوکر امام حسین(ع) هستیم ولی خدائی حق این مردم نیست با این سختی زندگی کنن

                                  • بهار نارنجپاسخ به این دیدگاه 11 4
                                    يکشنبه 8 شهريور 1394-0:57

                                    عالی بود، آیا همه دوستان هم لباس ایشان چنین نگاهی به دنیا و مردم و هستی دارند!!؟؟
                                    ...

                                    • يکشنبه 8 شهريور 1394-0:38

                                      مساله کنسرت نیست مساله این است که ابشار عاطفه ها 22 میلیلون پول به اقای اصفهانی داده ایا خیرینی که به این نهاد پول می دهند دوست دارند پولشان صرف اینکار شود؟

                                      • يکشنبه 8 شهريور 1394-16:18

                                        ... این پول را حامی برنامه پرداخت کرد که مطمنن این حامی چیزی بیش از این برای اصل موضوع(جشن ازدواج 500 زوج یتیم) مایه گذاشت...

                                        • یک بابلیپاسخ به این دیدگاه 15 7
                                          يکشنبه 8 شهريور 1394-8:23

                                          برنامه اسپانسر داشت و مفهوم اسپانسر با خیر فرق دارد. اسپانسر با نیت خیر کمک نمی کند و هدف تبلیغات مجموعه خود می باشد.
                                          هزینه مهمانان برنامه را خیرین متقبل نشدند بلکه اسپانسرها برای تبلیغات قبول کردند.

                                          • یک بابلی دیگهپاسخ به این دیدگاه 5 1
                                            يکشنبه 8 شهريور 1394-10:34

                                            ایا تمامی این اسپانسر ها شخصیت حقوقی داشتند و از فروشگاه های بزرگ شهر بودند یا نه شخصیت حقیقی و سیاسی داشتند؟؟؟؟
                                            پرداخت هزینه مراسم در قبال تبلیغات برای انتخابات پیش رو چه توجیهی داره؟

                                            • دوشنبه 9 شهريور 1394-10:29

                                              هیج چهره سیاسی وجود نداشته
                                              همیشه سالم زندگی کردن و کمک کردن بی ریا پشتش سخنان بیهوده زیاد است.
                                              خیّر بودن کار هر کس نیست
                                              اما تهمت و توهین کار هر کس است.

                                              • بابلی ریکاپاسخ به این دیدگاه 2 4
                                                دوشنبه 9 شهريور 1394-10:57

                                                اراه درسته هیچ چهره سیاسی نبود !!1 کلا برنامه میتینگ انتخاباتی کاندید محترمتون بود
                                                در ثانی شما که اسپانسر اسپانسر میکنید و مردم هالو فرض کردی این و بدون که اسپانسر با هدف تبلیغ خودش پول میدهد در حالی که در جشن شما تبلیغی نبود جز از یک نماینده خاص که اونم همه فهمیدند چرا با آبشاری ها علاقه عاشقانه داره!!!!!!
                                                دروغ دروغ دروغ ....پول یتیم خوردن نداره خجالت بکشید کمی فقط کمی

                                                • من بابلی هستمپاسخ به این دیدگاه 2 2
                                                  سه شنبه 10 شهريور 1394-11:27

                                                  هر شرکتی و یا هر فضایی برای تبلیغات از روش های مختلف استفاده می کند.
                                                  یکی از طریق صدا و سیما
                                                  یکی با چاپ کردن تبلیغات
                                                  یکی اسپانسر میشه
                                                  کسانی که در این مراسم باشکوه که باعث خورسندی مومنان واقعی شدند کسانی جز خیرین و انسانهای بی ریا نبوده.
                                                  چه بسا توانایی کمک نداریم تهمت نزنیم
                                                  کسی که شما می گویید در حال تبلیغات بوده که اصلا چنین نیست چون چندین سال است که در حال خدمت به یتیمان است
                                                  آن دسته از افراد که در حال تبلیغات هستند را با این دسته افراد کنار هم قرار ندهید.


                                        ©2013 APG.ir