تعداد بازدید: 4285

توصیه به دیگران 1

شنبه 7 شهريور 1394-23:14

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران:

رسانه ها از سرمایه گذاران حمایت کنند

دلاور بزرگ نیا: مازندران سرزمین حریم هاست و سرمایه گذاری در این سرزمین با سختی های ویژه ای همراه است/گردشگری دریایی، سلامت، کشاورزی و بوم‌گردی و توجه به سایت گوهرتپه چهار محور فعالیت ما در استان است.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، محمداسماعیل بخشی سورکی: شونیشت رسانه ای مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در محل احداث پروژه تفریحی و تجاری دنیای آرزو در جاده فرح آباد ساری برگزار شد.

در این مراسم دلاور بزرگ‌نیا با بیان اینکه فضای سرمایه‌گذاری در استان فراهم شده و شاهد اقدامات گسترده‌ای در این حوزه هستیم اظهار داشت: حضور و مشارکت در ساخت چنین مجموعه هایی نیازمند شجاعت است.

وی افزود: پس از توافق هسته ای شاهد هجوم سرمایه گذاران و گردشگران خارجی به کشور خواهیم بود و نیاز است تدبیر لازم در این خصوص انجام شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران گفت: با وجود شرایط سخت اینکه سرمایه گذارانی اموال و دارایی خود را برای این مملکت و سرزمین هزینه می کنند، نشان دهنده اوج علاقه آنها به میهن اسلامی است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانستند با نگاه سودجویانه، دارایی خود را در بانک قرار دهند و سود مناسب را دریافت کنند، افزود: هیچ فردی ریسک سرمایه گذاری در چنین پروژه هایی را نمی پذیرد و رسانه ها باید تلاش کنند تا از سرمایه گذارانی که به این شکل وارد میدان شدند حمایت کنند.

بزرگ نیا با اشاره به مشکل اشتغال جوانان و تحصیل کرده های ایران اظهار داشت: سرمایه گذاری اندک در بخش خدمات به طور مستقیم شغل ایجاد می کند، در حالی که در بخش صنعت برای ایجاد شغل باید بیش از 300 میلیون تومان هزینه کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه سال گذشته با همه سختی‌ها 96 موافقت اصولی صادر کردیم که در سال‌های آینده به ثمر می‌نشیند، افزود: مازندران سرزمین حرایم است و سرمایه گذاری در این سرزمین با سختی های ویژه ای همراه است.

بزرگ‌نیا با اشاره به تشکیل و ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری در مازندران گفت: تلاش می‌کنیم بتوانیم نظرات همه دستگاه‌های اجرایی را درباره سرمایه‌گذاری‌های مختلف اخذ و راه حل های مناسب رفع مشکلات را پیدا کنیم.

وی گفت: گردشگری دریایی، سلامت، کشاورزی و بوم‌گردی و توجه به سایت گوهرتپه چهار محور فعالیت ما در استان است.

این مسئول با اشاره به قدمت و مورد توجه بودن سایت گوهرتپه اظهار داشت: این سایت در گذشته مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی بوده است و امروز قصد احیای آن را داریم.

بزرگ‌نیا همچنین به افتتاح پرواز مازندران به اوکتائوی قزاقستان اشاره کرد و ابراز داشت: اگر این خط پروازی راه‌اندازی شود ظرفیت‌های گردشگری مازندران برای کشورهای حاشیه دریای مازندران هم قابل دسترس می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه این پروژه‌ها را در برنامه پنج ساله پیگیری می‌کنیم، گفت: پروژه‌های بزرگی داریم و مازندران در این پروژه‌های بزرگ و ملی باید دیده شود.

*با هم اختلاف داریم

در ادامه این جلسه فرهاد شاهسوارانی –سرمایه گذاری مجموعه تفریحی-توریستی دنیای آرزو- مشکل اصلی مازندران را نبود همدلی و وحدت دانست و اظهار داشت: ما در شهرهای استان با هم اختلاف داریم و در خود شهرها نیز به صورت ایالتی و کوچه و خیابانی تصمیم گیری می کنیم.

وی گفت: برای توسعه و پیشرفت مازندران باید با هم وحدت نظر داشت و همدل بود که اگر این گونه شود جهان را نیز فتح خواهیم کرد.



    ©2013 APG.ir