تعداد بازدید: 5087

توصیه به دیگران 4

جمعه 13 شهريور 1394-18:37

برای امام جمعه ای که رفت

حقیقتی به نام حجت الاسلام رسولی

به بهانه خداحافظی اجباری امام جمعه میاندورود/ اقبال اندیشه های نو، اصلاحی و بروز حجت الاسلام سید مجتبی رسولی به ویژه در فضای مجازی، از میاندورود فراتر رفته است و سخنان او اکنون در بسیاری از شهرهای استان و کشور مخاطب دارد. شاید به همین دلیل باشد که مخالفان سیاسی او و دولت کنونی، ماه هاست برایش پرونده سازی کرده و او را مورد هجمه قرار داده اند.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: امروز حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری آخرین خطبه خود در نمازجمعه میاندورود را خواند و او دیگر امام جمعه این شهرستان نیست.

آنچه اهالی رسانه، خبرنگاران، روشنفکران و سیاسیون از سخنان او در طول این سالها شنیدند و دیدند، بیان حقایق جامعه با شجاعتی مثال زدنی و با تحلیل های به روز بود.

او از معدود امام جمعه هایی بود که توجه ویژه به رسانه ها داشت، به گونه ای که هم در نمایشگاه مطبوعات و رسانه های مکتوب و مجازی استان شرکت و هم در روز خبرنگار از زحمات  خبرنگاران قدردانی می کرد.

آخوند خوش پوش جویباری با روحیه بسیار لطیف و برخوردی مهربان، محور وحدت در منطقه بود. او اهل روزنامه و کتاب خواندن و وب گردی و رسانه های دیجیتال بود. امروز خودش گفت برای هر خطبه نماز جمعه 10 ساعت مطالعه می کرد. نظریات او درباره موسیقی و نیز اثربخشی و اهمیت فضای مجازی، شاذ، بسیار بروز و به افکار نسل جوان نزدیک است.

  اقبال اندیشه های نو، اصلاحی و بروز شیخ رسولی به ویژه در فضای مجازی، از میاندورود فراتر رفته است و سخنان او اکنون در بسیاری از شهرهای استان و کشور مخطب دارد. شاید به همین دلیل باشد که مخالفان سیاسی او و دولت کنونی، ماه هاست برایش پرونده سازی کرده و او را مورد هجمه قرار داده اند.

 او در طول این 9 سال از روح عدالت و روحیه قانونمنداری و اصلاح طلبی با رعایت اصول و مرزبندی با دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب دفاع کرد.

مسایلی که حجت الاسلام رسولی بیان می کرد، چیزی جز حقیقت و روحیه حق محوری نبود. البته در این بین عده ای فضای استدلال و منطق را با روش های غیرمنطقی پاسخ دادند.

تریبون نمازجمعه میاندورود به حق یکی از قوی ترین پایگاه های سیاسی در استان مازندران بود که همواره در صدر اخبار سیاسی رسانه های محلی و گاه کشوری قرار می گرفت، چرا که او جزو معدود ائمه جمعه کشور بود که از شعار اعتدال با صراحت دفاع کرد.

حجت الاسلام رسولی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را یکی از استوانه های نظام اسلامی می داند و بارها در دولت کنونی و سابق و در تریبون نماز جمعه از این شخصیت ممتاز نظام آشکارا و صریح دفاع کرد.

او از عنوان آیت الله برای رییس جمهوری کنونی استفاده می کرد و در خطبه هایش همواره از دولت تدبیر و امید و برنامه های داخلی و بین المللی اش دفاع کرد.

امام جمعه میاندورود در شرایط حساس با نطق های روشنگرانه و با اقدام عملی از مردم و دولت و نظام دفاع کرد، به گونه ای که حرکت ایشان در نرفتن به زیارت خانه خدا پس از تعرض ماموران سعودی به زائران ایرانی، در صدر اخبار رسانه های کشور قرار گرفت و به تبع این حرکت برخی ائمه جمعه دیگر کشور نیز از رفتن به سفر حج انصراف دادند.

حجت الاسلام رسولی را می توان به واقع مدافع آزاد اندیشی و دارای نظریات نواندیشانه در حوزه مسایل سیاسی و اجتماعی دانست به گونه ای که سخنان اخیر او در باب موسیقی، کنسرت و هنر به تحقیق و تفسیر یکی از معدود اظهار نظرهای بروز با استناد بر ادله دینی بوده است.

او در آخرین نشست خبری خود با رسانه ها در باب ممنوع االتصویری رئیس دولت اصلاحات و همچنین در موضوع حصر نیز نگاه ژرف و روشنگرانه ای داشت.

 رسولی جویباری به همان اندازه که در شهر و شهرستان مورد اقبال مردم، خانواده های شهدا، رزمندگان و ایثارگران قرار گرفت و موفق شد برنامه های اصلاحیِ دینی خود را پیش ببرد، توسط عده ای انگشت شمار که او را در تقابل با ولایت معرفی کردند، مورد حمله قرار گرفت. این در حالیست که حجت الاسلام رسولی بارها خط قرمز خود را ولایت فقیه اعلام کرد و خطبه و سخنرانی و نشستی نبود که او از رهبری و لزوم پیروی از فرامین ایشان سخن نگوید.

شگفت انگیز است امام جمعه ای است که حکم خود را از رهبری دریافت می کند، ضد ایشان معرفی و برکناری او با ذوق زدگی برخی رسانه ها نیز مواجه می شود! به شخصیت انقلابی و ولایی این شخصیت فاضل برچسب ضد ولایت بودن نمی چسبد.

تقابل تاریخی جهل و دانایی برای اهل فضل، روشنگران جامعه و همچنین دانشگاهیان و اقشار تاثیرگذار سیاسی مشهود است. جهل هرجا در برابر منطق و علم و دانایی کم آورده، به جای حل مساله، صورت مساله را پاک کرده و از روش های حذفی و خشن بهره برده است.

امروز پس از سال ها دوباره باید به وصیت نامه سیاسی-الهی امام راحل مراجعه کرد و این جمله را یادآور شد که: «نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.»

 رسولی جویباری هر کجا که باشد و هر تریبونی که در اختیار او قرار گیرد، مانند اجداد طاهرینش به حق سخن خواهد گفت. تقوا و پارسایی این شخصیت حوزه و دانشگاه به او این اجازه را نخواهد داد که سخن به ناحق و یا خلاف مصالح نظام و انقلاب بگوید. عده ای که گام ها را در مسیری خلاف وحدت جامعه برداشتند بدانند که روزی در محضر پروردگار باید پاسخگوی اعمال خود باشند، همان طور که این خطیب توانا امروز در خطبه اول به کنایه عنوان کرد که خداوند درکمین اعمال نادرست انسان ها است.

  او امروز از تریبون نمازجمعه میاندورود در حالی خداحافظی کرد که حفظ وحدتی که بیش از 9 سال برای ایجاد آن زحمت کشیده بود، برایش از همه چیز مهم تر بود و در خطبه های امروز نیز تنها به بیان عملکرد و حفظ وحدت و طلب حلالیت از مردم انقلابی شهرستان پرداخت.

این سید جلیل القدر در برابر هجمه و تهدیدهای مختلف، سکوت اختیار و ثابت کرد که خادم واقعی نظام اسلامی سخنی در راستای برهم زدن آرامش و از بین بردن وحدت ملت بر زبان نمی راند.

ما ضمن سپاس از این عالم باتقوا، با اخلاق، ولایتمدار، مردمدار و نواندیش به خاطر سخنرانی های اندیشمندانه و مواضع شجاعانه و بروزش، امیدواریم جامعه ای داشته باشیم که در آن آزادی بیان در اوج و دروغ و تخریب و حذف در نازل ترین سطح خود باشد.


  • چهارشنبه 18 شهريور 1394-22:56

    صد شکر که این رفت....
    شخصی که نمیتونه مایه اتحاد افراد مذهبی منطقع باشه ،همون بهتر که بره
    شاید شخصی دیگری حتی یا تفکرات سیلسی ایشان بتونه مایع اتحاد مردم منطقه باشه...
    هرچند مدیر سایت تمام حرفها را پخش نمیکنه،چون مطبئعات زده هستن نه مطبئعاتی

    • دوشنبه 16 شهريور 1394-0:3

      ....چطور ایشان ولایتمدار هست و از سران فتنه دم میزند! وجود چنین افرادی در تریبون نماز جمعه خطر ناک است.....برای ایشان عاقبت بخیری میخواهیم....

      • دوشنبه 16 شهريور 1394-0:20

        وجود افراد دگم و گمراهی مثل شما برای جامعه و هر محیطی به شدت خطرناکه. هر زمان در برابر منطق و استدلال خلع سلاح شدید حرف نابجا زدید و این حذف نمونه بارز ناتوانی جریانی هست که تو و امثال تو بهش وابسته اید .....والسلام علی من التبع الهدی

      • يکشنبه 15 شهريور 1394-16:50

        حاج آقا رسولی فردی شجاع ومسلط به وقایع روز هستند . این برکناری هیچ چیز از متانت وارزش ایشان کم نمیکند هیچ بلکه بر اعتبار وارزش انسانی ایشان اضافه میکند .مهمترین برگ برنده ایشان صداقت ورضایت مردم وسربلندی ایشان نزد پروردگار است . برای ایشان سربلندی روز افزون آرزومندیم .درود بر شیخ شجاع

        • يکشنبه 15 شهريور 1394-1:29

          ...آقای رسولی نمی خواست دروغ بگوید برای همین نخواستن باشد

          • شنبه 14 شهريور 1394-15:2

            قرن ها و سال ها ست که ما برای آزادی طلبي و حقيقت خواهي تلاش می کنیم اما هنوز به نظر مي رسد كه در گام های نخست آن هستیم. دلايل و موانع جامعه شناختي و روانشناسي كثيري در اين خصوص وجود دارد كه غور در آن فرصتي ديگر مي طلبد . فقر و فقدان امنيت ، فقر و فقداني سخت فلج كننده است . از اتحاد ها و انسجام هاي مستمر و موثر در طول تاريخ براي رويش آزادي و حقيقت بي بهره بوده ائيم و اتحاد هاي اندك ما شوربختانه به افتراق مي انجاميد .
            نخستين امام ما شيعيان امام علي (ع ) كه پرچمدار و طليعه دار عدالت و آزادي است يكي از مهمترين شرط موفقيت هر جامعه اي را وجود امنيت مي داند . چرا كاري مي كنيم كه عالمان و منتقدان و حقيقت خواهان در حاشيه ، و جاهلان و مداحان و متملقان در صدر قرار گيرند . محروميت آفريني و حق كشي و طرد و حذف ناقدان مومن و مسلمان در شان و منزلت مكتب رهايي بخش اسلام و هواداران راستين آن نيست . عالمان و انديشمندان و و روشنفكران مظلوم اين روزگار ، در چه شرايط و در چه فضايي مي توانند كالاي فكري و معرفتي خود را به جامعه عرضه نمايند ؟ آيا در غير از فضاي نقد و آزادي انديشه اين امر امكان پذير خواهد بود ؟ . چقدر دردناك است كه آدم هاي با فكر محدود ، انديشيدن و حق اظهار نظر كردن را از بعضي از انديشمندان مشفق و متعهد سلب نمايند . و چه زيبا و عميق يكي از انديشمندان معاصر نوشت : " قشري گري و تحميل و اكرام جاهلان مداح و الجام عالمان متعهد به عقل و علم ، خواه به نام دين و خواه بنا به مصالح قدرت هيچ يك صواب نيست و جهد بي توفيق است . " براي التيام زخم ها زيبا تر اين است كه سري به مولوي و حافظ بزنيم كه هر دو از مفاخر و مشاهير ادبيات ما هستنند
            مولوي : چون كه زاغان خيمه بر گلشن زدند بلبلان خامش شدند و تن زدند
            حافظ : حافظ اين حال عجب با كه توان گفت كه ما بلبلانيم كه در موسم گل خاموشيم

            • شنبه 14 شهريور 1394-13:48

              کوچکترین زاویه با رای و نظر تمامیت خواهان تحمل نمی شود.جای بسی تاسف!!!
              این بود انچه برایش انقلاب کردیم و هزینه های هنگفت پرداختیم!!!

              • دوستدار مازندرانپاسخ به این دیدگاه 1 0
                شنبه 14 شهريور 1394-12:27

                مازندران و بالاخص جویبار همیشه سرزمین انسانهای نو اندیش و بزرگی بوده و می باشد که در حب و بغض جارچیان دین و روشنفکری مسکوت مانده اند. چه می شود کرد، این از عوارض دوران گذار سیاسی ایرانه که لاجرم باید تحمل و تدبیر نمود.
                امیدوارم فرصت برای بروز افکار و عقاید بیطرفی مانند حجه الاسلام رسولی در استان و کشور فراهم شود.

                • شنبه 14 شهريور 1394-10:17

                  سلام خوش بحال اونایی که زیراب این بنده خدا رو میزدن الان دیگه خیالشون راحت شد ،اما میاندرود نعمت بزرگی رو از دست داد که مردمانش بعدها متوجه میشوند که چه کسی را از دست دادن

                  • شنبه 14 شهريور 1394-9:24

                    با رفتن ایشان از میاندورود حقیقتا و به ضرس قاطع بگویم که میاندورود یتیم شده چرا که از دست دادن ایشان که پدر معنوی شهرستان بود، بعنوان کسی که درطول این 9 سال با وی کارکردم و شناخت کافی به ایشان دارم و با مسئولین شهرستانی نیز درارتباطم بگویم که خیلی خیلی به زیان میاندورود است.
                    فاضل، فرهیخته، اندیشمند، با صلابت، با متانت، سخنور و خوشنوا و... همه اینها در وی وجود داشت.
                    خداوند مسببین امر را هدایت نماید.
                    فالله خیر حافظا و هو ارحم الراحمین.

                    • شنبه 14 شهريور 1394-8:6

                      مقصر اصلی این موضوع خود اقای بخشی نویسنده مطلب میباشد.چون بین ایشان و نیروهای قدیمی شهر ایجاد اختلاف میکرد

                      • شنبه 14 شهريور 1394-5:20

                        ایشون 9 سال بودن رفتنن بالاخره که نباس تا اخر باشه که !! برای خبرگان هم خودشو خراب کرد . یه روحانی که نباس بره منبر بگه جهان براساس موسیقی است ....
                        روحانی بره موتور گازی سوار شه یا ساندویچ بخوره ایراد نیستش ولی این حرف خیلی برعکس دیانت است
                        کجای قران چنین سخنی از خدا و پیامبر اورده که ایشون گفت ؟
                        صادقی دومبه تایید نکندی دونبه وره دوس داشتی منم داشتمه ولی خراب بکرده
                        تند روی بده هرکی خوانه بوشه بوشه اسید باشی بده این حرف هم بده

                        • شنبه 14 شهريور 1394-14:5

                          آقای محترم تو از کجا میگی قرآن و حدیث به موسیقی اشاره نکرده؟ قرآن خودش موسیقی معنوی و لفظی داره. سراسرش موسیقی درونیه. پیامبر درباره دف زدن در عروسی روایت داره.چه اشکالی داره یک روحانی درباره موسیقی نظریات نو بده؟ الان چه قرن و چه سالی هستیم؟ خودت مگه موسیقی گوش نمیدی؟ اگه نمی دی که یا امل هستی یا عصرحجری. اگه گوش میدی که پس لطفا حرف اضافی نزن بابا. تو و امثال تو مشکل سیلسی با رسولی دارید و بقیه چیزها بهانه است. اگه رسولی درباره نوحه هم حرف میزد شما ایراد میگرفتید، اینکه موسیقیه. دلت رو پاک کن.

                        • شنبه 14 شهريور 1394-0:40

                          درود بر شرف این روحانی شجاع و آزاده.

                          • جمعه 13 شهريور 1394-23:25

                            اَتا حامی اصلاح طلب ها از دست بورده. خَله کمک کرده. فِک کمبه میاندورودی های وِسه هم بد بیه. احتمالا توجه دوران وِه به این شهر از این به بعد کمرَنگ بَوِه....

                            • جمعه 13 شهريور 1394-22:49

                              حاجی رسولی حیف شد. خوش بحال آنهایی که از این به بعد از او بهره می برند

                              • حسین برزگرولیک چالی-عضوشورای مرکزی اصلاح طلبان شهرستان ساریپاسخ به این دیدگاه 4 0
                                شنبه 14 شهريور 1394-10:1

                                به قول خواجه لسان الغیب:جزآستان توام در جهان پناهی نیست/سر مرا به جز این حواله،گاهی نیست/مباش در پی آزار و هرچه خواهی کن/که در شریعت ما غیر از این گناهی نیست.ازاینکه شرایط و زمینه ها به گونه ای فراهم شد که اهالی با فرهنگ،شرافتمند و مومن شهرستان میاندرود و بالاخص شهر نام ها و نشانه ها از وجود این روحانی فاضل،نواندیش و با تقوی محروم و بی بهره می شود،جای تاسف و خسارت دارد. امیدوارم تدبیری اتخاذ شود که از این سرمایه های غنی اجتماعی در مناصب و مسولیت های دیگری در راستای اعتلا و سربلندی نظام و میهن اسلامی و مردم شریف جامعه استفاده شود. این نکته را نباید فراموش کرد:ملت دارای حق است و حکومت و دولت دارای حد.


                              ©2013 APG.ir