تعداد بازدید: 4388

توصیه به دیگران 0

يکشنبه 15 شهريور 1394-7:33

20 شهریور در قائم شهر؛

7 هنرمند پیشکسوت مازندران تجلیل می شوند

مراسم تجلیل از 7 هنرمند پیشکسوت مازندران جمعه 20 شهریورماه 94 در قائم شهر برگزارمی شود/ پس از جشنواره کلیا و تمشک، جشنواره انار 3 مهرماه 94 در قائم شهر اجرا می شود.


  مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: محسن عزیزی کوتنایی-مدیر موزه مردم شناسی خانه ریحانه و دبیر اجرایی مراسم تجلیل از 7 هنرمند پیشکسوت مازندران- گفت: این مراسم با هدف حفظ ارزش های فرهنگی، آیینی و ایجاد همدلی و همزبانی و حمایت معنوی از هنرمندان پیشکسوت برگزار می شود.

وی یادآور شد: این مراسم با همکاری فرمانداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قائم شهر، معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان مازندران، گروه آیینی زندگی سوادکوه، انتشارات شلفین، انجمن توسعه پایدار قائم شهر، شرکت پیشرو نمایش کاسپین و انجمن دوستداران کوه دماوند، روز جمعه 20 شهریورماه 1394 برابر با 20کرچه ماه 1527 تقویم تبری از ساعت 16 تا 19 در سالن هلال احمر شهرستان قائم شهر برگزار می شود.

استادان حسین طیبی(خواننده و نوازنده لله وا)، ابوالحسن خوشرو(خواننده و نوازنده لله وا)، محمدرضا اسحاقی(خواننده و نوازنده)، توران آرام(شاعر)، احمد محسن پور(آهنگ ساز و نوازنده کمانچه)، محمدعلی کاظمی(شاعر) و کیوس گوران(شاعر)چهره هایی که در این مراسم تجلیل می شوند.

* جشن انار در قائم شهر

 پس از برگزاری جشنواره های کلیا و تمشک درقائم شهر، جشنواره انار نیز در این شهرستان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قائم شهر مهدی محمدی -فرماندار قائم شهر- در جلسه هماهنگی جشنواره انار که با حضور مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان تشکیل شد، گفت: با هدف نشان دادن فرهنگ بومی، آئین های مردم در روستا و تنوع محصولات کشاورزی در شهرستان، جشنواره های متنوعی در قائم شهر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: پس از برگزاری موفق جشنواره های کلیا و تمشک و استقبال مردم و مسافران قصد داریم به تناسب هر فصل محصولات کشاورزی و میوه های شهرستان را در قالب جشنواره معرفی کنیم.

فرماندار قائم شهر با اشاره به تامین درصد قابل توجهی از مرکبات کشور توسط باغداران قائم شهر گفت: جشنواره پرتقال هم در سطح ملی با حضور مسئولان کشوری در شهرستان برگزار خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری جشنواره انار گفت:  این جشنواره در صورت مساعد بودن شرایط جوی، سوم مهر ماه در روستای کوتنا برگزار می شود.

محمدی با اشاره به وجود خانه باغی به قدمت 120 سال در روستای کوتنا گفت: با هماهنگی های به عمل آمده این مکان تبدیل به موزه روستا شناسی و بازارچه محلی خواهد شد.

 

 

 


  • دوشنبه 16 شهريور 1394-11:59

    با سلام.معنی کلیا وتمشک چیت؟منظورم کلمه کلیا ست.لطفا" پاسخ دهید

    • دوشنبه 16 شهريور 1394-15:39

      کلیا/کلوا: دستگاه سنتی عصاره گیری و پخت نیشکر. به مکان این فعالیت کلیاسر یا کلوا سر یا کلاسر می گویند.

    • يکشنبه 15 شهريور 1394-13:51

      با سلام
      ضمن عرض خسته نباشید خدمت دوستان ظاهرا شعری که در پوستر از شیخ العجم آورده شده کلا اشتباه هستش لطفا اصلاح فرمائید.
      برو شو روز با هم جدا نوویم
      انده شو روز انه که ما نوویم
      در بند غم مال (بورده)دنیا نوویم
      امروز ر خش دار بلکه فردا نوویم

      • يکشنبه 15 شهريور 1394-10:31

        لطفا تاکید شود که مراسم تجلیل توسط مقامات شهرستان قائمشهر انجام می پذیرد تا سایر هنرمندان استان احساس بدی پیدا نکنند.
        با تشکر

        • يکشنبه 15 شهريور 1394-9:22

          انجمن دوستداران دماوند کوه صحیح است.


          ©2013 APG.ir