تعداد بازدید: 3204

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 15 شهريور 1394-18:43

فرمایش های سیاسی آقای نماینده در جمعی غیر سیاسی و صنفی

کمال علیپور توافق هسته ای را به عهدنامه ترکمانچای تشبیه کرد!

در جلسه‌ای که مسئولان صنف اتومبیل‌کرایه از شهرهای مختلف جمع شده بودند تا مشکلات خود را با شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و ... رفع کنند نماینده اصولگرای قائم شهر ترجیح داد از توافق هسته‌ای و تشبیه آن به عهدنامه ترکمانچای بگوید!


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، کلثوم فلاحی: مجمع نمایندگان مازندران بعد از هفته ها بی‌خبری، امروز جلسه‌ای با اصناف مازندران ترتیب داد. عنوان این نشست «جلسه مشترک مجمع نمایندگان مازندران با اصناف» بود.

خرسند شدیم که حداقل تعدادی از نمایندگان در یک نشست، دور هم جمع شده و به مشکلات اصناف می‌پردازند. غافل از اینکه فقط دبیر مجمع نمایندگان در این جلسه حضور یافت؛ آن هم در نشستی که با اتحادیه اتومبیل‌کرایه بود نه همه صنوف مازندران.

کمال علیپور که به انتقاد از دولت یازدهم شهره است و از هر تریبون و فرصتی برای کنایه و ایرادگیری از دولت، بهره می برد، در این جلسه هم خیلی خوب به وظیفه اش عمل کرد!

در جلسه‌ای که مسئولان صنف اتومبیل‌کرایه از شهرهای مختلف جمع شده بودند تا مشکلات خود را با شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و ... رفع کنند نماینده اصولگرای قائم شهر ترجیح داد درباره توافق هسته‌ای صحبت کند!

دبیر مجمع نمایندگان مازندارن با ذکر مثالی، قیاس مع‌الفارق و توافق هسته‌ای اخیر را به عهدنامه ننگین ترکمانچای، تشبیه کرد. اعتقاد او بر این بود اگر در آن مقطع، مجلس به وظیفه خود عمل می‌کرد، امروز از عهدنامه ترکمانچای با عنوان عهدنامه ننگین یاد نمی‌شد و به دلیل اینکه مجلس، شاغول نظام است باید بر این توافق اخیر نظارت کند تا خدای نکرده آیندگان از این توافق هم با عنوان توافق ننگین یاد نکنند.

بخشی از اظهارات 20 دقیقه‌ای کمال علیپور را در جمع اصناف اتومبیل‌کرایه بخوانید:

«اکنون بحث توافق مطرح است و باید ببینیم این توافق مشکلات کشور را رفع می‌کند یا نه، کسانی که دشمن انقلاب هستند، تصور می‌کنند با توافق همه چیز تمام شده، در حالی که نگاه توافق این نیست.

بازاریان باید در این حوزه نقش تأثیرگذار خود را ایفا کنند، نقش‌‌آفرینی ممتد بازار و اتاق اصناف در راستای اهداف انقلاب اسلامی در این دوره بسیار مهم است.

 دولت و مجلس همراهی و همکاری دارند، مجلس، چشم بینای نظام است و باید نظارت کند تا فعالیت‌ها بر محور اصول انقلاب اسلامی باشد.

مذاکره‌کنندگان فرزندان نظام اسلامی هستند، بازاریان هم در این دوره دل‌سرد نشوند تا فعالیت‌ها به درستی انجام شود.»

دبیر مجمع نمایندگان مازندران البته در دو پاراگراف کوتاه به مشکلات این صنف هم پرداخت: « اصلاح نظام صنفی در شهریور 92 صورت گرفت، اختیارات موضوعات مختلف کشور به دست مردم تعیین می‌شود و این از اهداف جمهوری اسلامی است.

طبق قانون، حق با تقاضای اتحادیه اتومبیل‌کرایه است که حاضر به ادغام با مجموعه تاکسیرانی شهرداری‌ها نیستند، استفساریه تهیه کنید تا در مدت 15 روزه در صحن مجلس بیان کرده و به نتیجه برسیم، چراکه تفسیر وزارت کشور درباره مدیریت شهری، بر عهده شهرداری‌ها است.»

علیپور که برای رفتن به تهران عجله داشت مدام تکرار می‌کرد در این نشست باید استاندار و معاون عمرانی استاندار و ... هم حضور می‌داشتند.

البته ما هم معتقدیم مجلس در راس امور و بازوی نظارتی نظام است، اما سوالی که همواره در اظهارات این نماینده مجلس، برای ما بی‌پاسخ مانده این است که شاغول نظام در دولت گذشته چرا به وظایف خود آن گونه که باید عمل نمی‌کرد و چشم بر روی تخلفات گسترده دولت دهم بسته بود؟

اگر علیپور و امثال او در دولت گذشته هم بر نقش نظارتی مجلس تاکید داشتند آن گاه ما شاهد این حجم غارت بیت المال، اختلاس و چپاول اموال عمومی نبودیم و می‌توانستیم تصور کنیم که بغضی در کار نیست و او از سر دلسوزی، این چنین سخن می‌گوید. شواهد گوناگون نشان می‌دهد امثال این نماینده، تخلفات دولت گذشته را مسکوت گذاشته اند و حالا دلواپس و دل نگران توافقی شده اند که پشت آن رهبری انقلاب است! آیا رهبر معظم انقلاب تاکنون از توافق هسته ای به عهدنامه ترکمانچای یاد کرده اند؟!

این که ضرورت بحث سیاسی هسته ای در جمعی صنفی چیست به کنار، آقای علیپور تنها به یک سوال ما پاسخ دهد و اعلام کند درباره زمین‌خواری در منطقه ورسک و تولد روستای یک شبه "اجت" که سال گذشته در همین پایگاه خبری چند گزارش از آن پخش شد و در روزهای گذشته نیز به طور گسترده در برخی روزنامه ها و سایت های کشوری بازتاب یافت، چه انجام داده است؟ او در قبال تاراج زمین و جنگل در حوزه انتخابیه خود چه کرده که حالا در جمعی صنفی و نه سیاسی، دلواپس توافقی شده است که نفعش برای ملت هزاران برابر بیشتر از ضررش است.


  • جمعه 20 شهريور 1394-14:32

    آقای علی پور خودشون مذاکره می کردند چه عهدنامه ای به دست می آمد؟ گلستان؟ پاریس،؟فیت کنشتاین؟
    تازه تو مجلس که هستند چه طرحهایی ارائه کردن که به درد مردم و آینده شون بخوره؟

    • سه شنبه 17 شهريور 1394-13:1

      قابل توجه آقای علیپور اینکه مذاکرات هسته ای در تمام ابعاد با ندبیر مقام رهبری انجام میشده است هیچکس دراین قضیه خودسرانه تصمیمی نگرفنه است .فکر کردن قبل از بیان چیزی خوبی است

      • قايم شهري پاسخ به این دیدگاه 2 1
        دوشنبه 16 شهريور 1394-23:0

        خوبه خبرنگاران در مورد عهدنامه ترکمان چاي از علي پور ي که در همه زمينه ها اظهار فضل ميکند سوال کنند ببينند چيزي از آن واقعه تاريخي ميداندکه کاري با اين عظمت همه عزت و اقتدار ملت ايران را نشان داد و از يوغ هشت سال اسارت دوران احمدي نژاد نجات داد را بايد با صلح حديبه حضرت رسول اکرم مقايسه کرد...م

        • دوشنبه 16 شهريور 1394-12:2

          خوشحالیم که با این حرفا ما رو مجاب میکنن که دیگه بهشون رای ندیم ...

          • سه شنبه 17 شهريور 1394-11:7

            باسلام نمونه ایشان را در کمیسیون برجام می بینیم دیدار 7 اسفند

          • دوشنبه 16 شهريور 1394-10:34

            من نمی دونم این نماینده های نزدیک به طیف پایداری دنبال چی هستند. آقا تحریم پدر مملکت رو دراورده. با شعار و مرگ بر فلان که مملکت اداره نمیشه. پول تو کشور نیست حقوق بدن. صنایع ورشکسته. راه نداریم. سد و پل نداریم چون پول نداریم و تحریمیم. شما آقای نماینده یا خودت از تحریم سود می بری برخلاف مردم یا اینکه سیاسی کاری و حرفت با عملت یکی نیست. شما یک فایده تحریم رو بگو تا من بهت رای بدم. با منم منم و حرف و شعار خزانه کشور پر نمیشه. مردم گرفتارند. بگذار نفس بکشند. این قدر علیه توافق صحبت نکنید

            • دوشنبه 16 شهريور 1394-15:1

              خبرنگار اینقد بی سواد!!!! بحق مازندران اگر رشدی نمی کنه بخاطر وجود چنین خبرنگار بیسواد است . چطور ممکنه این خبرنگار ندونه دولت حتی ازدواج جوانان،کم آبی از شیر مرغ تا جون آدمیزاد رو به مذاکره و توافق هسته ای در روز روشن در تربیون رسمی و رسانه ملی گره میزند و و در همه جا صبحت از شکستن از سد تحریم و معجزه قرن توافق حرف میزنه که تنها و تنها توافق بخاطر رفع مشکلات اقتصادی هست بعد یک نماینده هم در راستای دولت بخاد تو جمع اصناف بخاد بگه توافق و اقتصاد باهم هستن یا نه ، اونم یه خبرنگار بیسواد با نادونی تموم بگه جلسه اصناف چه ربطی به توافق داره ف مثل اینکه بگی آقای روحانی ازدواج چه ربطی به توافق داره !!!! واقعا بیسواد هستین که هرچیزی در دایره منافع شما باشه خوبه و هرچی به صلاح مغز گچ گرفته شما باشه ، خلافه واقع هست و با هوچگیری و هیاهو میخواین کمرنگش کنید. بیخیال ..این نظرم که تایید نمیشه ولی بدونید خیلی بی سواد هستید

              • دوشنبه 16 شهريور 1394-20:27

                اسمتو مینوشتی باسواد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                • دوشنبه 16 شهريور 1394-15:35

                  یعنی آقای علیپور تریبون کم داره که باتید راننده آژانس ها رو جمع کنه و جلوی اونا هم سیاست خارجی دولت رو بکوبه؟! 4 ماه دیگه انتخاباته . بهتره به اوضاع خودش در قائمشهر برسه که رقبای تند و تیزی داره. این حرفها از توش چیزی درنمیاد و مشکل قائمشهریها و سوادکوهی ها حل نمیشه.

              • عمو رحمتپاسخ به این دیدگاه 10 0
                دوشنبه 16 شهريور 1394-8:54

                نفس آقای علی پور از جای گرم بلند می شه اگه من هم به اندازه ایشان حقوق دریافت می کردم و دغدغه مالی در زندگی نداشتم برجام را به باد انتقاد می گرفتم


                ©2013 APG.ir